۸۵۰۵۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری

همزمان با آغاز سال جدید، بسیاری از گالری‌های تهران در حالی که بر اساس یک رسم قدیمی در تعطیلات نوروز امسال نیز نمایشگاهی ارائه نداده بودند، در نخستین ماه سال ۹۸ نمایشگاه‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

ایسنا: همزمان با آغاز سال جدید، بسیاری از گالری‌های تهران در حالی که بر اساس یک رسم قدیمی در تعطیلات نوروز امسال نیز نمایشگاهی ارائه نداده بودند، در نخستین ماه سال ۹۸ نمایشگاه‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

در این گزارش مروری داریم بر برخی نمایشگاه‌ها که در این ایام برقرار هستند:

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری

«ننه مکرمه» در گالری کاما

نمایشگاهی از گنجینه موزه «ننه مکرمه» نقاش خود آموخته مازندرانی روز جمعه (۲۳ فروردین) در گالری کاما به نمایش گذاشته می‌شود؛ در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این هنرمند خودآموخته به همراه لوازم شخصی این هنرمند از گنجینه موزه مکرمه به نمایش در خواهد آمد.

مکرمه قنبری یکی از هنرمندان خودآموخته ایرانی است. او در سال ۱۳۰۷ در یکی از روستاهای مازندران متولد شد و زمانی که بیش از ۶۰ سال سن داشت، نقاش شد. فعالیت جدی «ننه مکرمه» در این زمینه از زمانی شروع شد که به‌خاطر فروخته شدن گاو محبوبش، افسرده بود و برای رهایی از اندوه، به نقاشی پناه برد و آنچه را که در دل داشت، روی دیوارها جان بخشید.

مکرمه آن‌قدر در مسیر هنری‌اش مصمم بود که توانست نخستین نمایشگاهش را در یکی از بهترین گالری‌های تهران برپا کند. برپایی این نمایشگاه آغاز راه شهرت او بود. اولین نمایشگاه ننه مکرمه سال ۷۴ برگزار شد. ننه مکرمه در آبان ماه سال ۱۳۸۴ درگذشت.

نمایشگاه نقاشی «مکرمه» از روز جمعه (۲۳ فروردین) تا سوم اردیبهشت ماه در گالری کاما برپا می‌شود. گالری کاما در خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم واقع شده است.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری

دو نمایشگاه در گالری اُ

مجموعه آثار مصطفی فرج‌آبادی با عنوان «کوه، کوه است» از روز جمعه (۲۳ فروردین ماه) در گالری اُ افتتاح می‌شود و تا چهارم اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

گالری اُ، واقع‌شده در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، دوشنبه تا پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۱ امکان بازدید دارد.

در توضیح نمایشگاه «کوه، کوه است» آمده است که «بازنمایی از آغازی که انسان نقاشی را آغاز کرد دغدغه اوست، منتها بازنمایی پس از ظهور عکس با این تردید مواجه شد که مرز میان بازنمود کردن و تقلید از کجا متمایز می‌شود؟ همه ما متفق‌القول هستیم که بازنمود در معنای هنر، مشمول مفهوم درباره‌گی است.»

همچنین گالری اُ از ۲۳ فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه انفرادی داریوش حسینی نیز خواهد بود.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری

«آنجای دیگر» در گالری سایه

نمایشگاه انفرادی نقاشی زینب پور اسکندریان با عنوان «آنجای دیگر» که از تاریخ ۱۶ فروردین‌ماه در گالری سایه افتتاح شده است، تا ۲۱ فروردین ادامه دارد. همچنین این گالری از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ فرودین میزبان نمایشگاه انفرادی چیدمان نسرین یوسفی با عنوان «خویشتن» است.

گالری سایه در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ واقع شده است. این گالری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۱ امکان بازدید دارد.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری
از آثار زینب پور اسکندریان در نمایشگاه «آنجای دیگر»

«بی‌شمار» و «نورچشمی‌های اتاق آئینه» در گالری شیرین

گالری شیرین نیز از تاریخ ۲۳ فرودین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه میزبان دو نمایشگاه خواهد بود. بر این اساس نمایشگاه انفرادی فرح سلطانی با عنوان «بی‌شمار» و نمایشگاه گروهی با عنوان «نورچشمی‌های اتاق آئینه» نخستین نمایشگاه‌های سال ۹۸ این گالری محسوب می‌شوند.

این گالری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، پلاک ۵ واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۹ اعلام شده است.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری
از نمایشگاه «بی‌شمار»

دو نمایشگاه تصویرسازی در گالری دنا

گالری دنا نیز در نخستین ماه سال ۹۸، از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ فروردین ما میزبان دو نمایشگاه گروهی تصویرسازی آثار نگین احتسابیان، سارا افضلی، هاله پارسا زادگان، جمال رحمتی، هادی رحمتی، افسانه صانعی، نوروز عباسی و علی کیانی با عنوان «مرغ سحر» و نمایشگاه انفرادی عکس حسنا شهامی‌پور با عنوان «زمان بین پرانتز» است.

گالری دنا واقع در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک۴ است و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری
از نمایشگاه عکس «زمان بین پرانتز»

نمایشگاه نقاشی در گالری ساربان

نمایشگاه انفرادی نقاشی جوزپه سالواتوره باریلارو با عنوان «هویت اشکال» از تاریخ ۲۳ فرودین تا دوم اردیبهشت ماه در گالری ساربان برپاست.

گالری ساربان در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ واقع شده و هر روز (به غیر از سه‌شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

جوزپه باریلارو متولد ١٩٨٨ در کاتانزارو و فارغ‌التحصیل از مدرسه‌ی هنر سن جوانی این‌فیوره و آکادمی هنرهای زیبای کاتانزارو است. او چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در شهرهای مختلف ایتالیا، شرکت در آرت فر میلان و همچنین جوایز باسیلیو کاسلای بولونیا و هنرهای ملی ایتالیا در سال‌های ٢٠١٣ و ٢٠١٤ را نیز در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.
آخرین نمایشگاه او در سال ٢٠١٨ با عنوان «یادمان سرخ» در گالری لومباردی رم به کیوریتوری لورنزو کانوا برگزار شده است.

سوزاندن چوب، شکافتن و کندن پوست آن و پوشاندن با اکرلیک سوخته برای نشان دادن روح، جان و گذشته پیکر برجا مانده، از تکنیک‌های این هنرمند در ارائه آثارش است.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری
نمایشگاه انفرادی نقاشی جوزپه سالواتوره باریلارو

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد نیز از ۱۶ فروردین ماه میزبان نمایشگاه گروهی گرافیک است که تا ۲۸ فرودین ماه نیز ادامه دارد. در این نمایشگاه آثار مجتبی ادیبی، ابوسعید اسکندری، گلناز اسماعیلی، رضا باباجانی، پیمان پورحسین، مازیار پهلوان، بهراد جوانبخت، شهرزاد چنگلوایی، محمد خداشناس، هما دلورای، ایمان راد، ساناز سلطانی، رضا عابدینی، کسری عابدینی، محمدرضا عبدالعلی، وحید عرفانیان، علیرضا عسکری فر، علی عسلی، هومن علیزاده، مریم عنایتی، فرهاد فزونی، امیر علی قاسمی، آریا کسایی، سام کشمیری، مسعود مرگان، آرمین مهدوی، علی میرعظیمی، لیلا میری، امید نعم الحبیب، رامبد والا و … ارائه شده است.

همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی آزاده مدنی از ۳۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه در این گالری برپا خواهد بود.

گالری طراحان آزاد در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، پلاک ۵ واقع شده است.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری
از نمایشگاه انفرادی نقاشی آزاده مدنی

نمایشگاه «موج» در گالری آریا

نمایشگاه انفرادی نقاشی شهین تابان‌فر با عنوان «موج» نیز از روز جمعه (۲۳ فروردین) تا ۳۰ فروردین در گالری آریا برگزار می‌شود.

گالری آریا، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، شماره ۱۰ واقع شده است. همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه از هر روز ۱۴ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری
نمایشگاه «موج»

«جنگجو» در گالری والی

نمایشگاه گروهی «جنگجو» از روز جمعه (۲۳ فروردین) تا سوم اردیبهشت ماه در گالری والی برگزار است.

گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده و ساعت بازدید نیز از هر روز (به غیر از شنبه‌ها) ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

گالری‌گردی در نخستین ماه بهاری
نمایشگاه گروهی «جنگجو»

نمایشگاه «درخشش» در گالری ایوان

نمایشگاه انفرادی فریدون امیدی با عنوان «درخشش» از ۳۰ فرودین ماه تا ۹ اردیبهشت ماه در گالری ایوان برگزار می‌شود.

گالری ایوان در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، پلاک یک واقع است. همچنین ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از شنبه‌ها) ساعت ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج