۸۵۰۵۸۹
۳ نظر
۵۰۲۳
۳ نظر
۵۰۲۳
پ

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

«جهرم» به دلیل آب و هوای خشک و مناسب، جنس خاک برای تولید مرکبات و همچنین وجود استادکاران ماهر، تنها محلی در کشور است که باکیفیت‌ترین ذغال ایران را تولید می‌کند و در حال حاضر این ذغال علاوه بر مصارف داخلی، به کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی اروپا صادر می‌شود.

ایسنا: چوب، یکی از منابع تأمین انرژی از زمان شناخت آتش توسط بشر تا به امروز بوده است. ۱۸ درصد از جنگل‌های کشور در استان فارس مورد هجوم اَره‌به‌دستانی قرار گرفته که با خشکسالی‌های اخیر، جنگل‌های این استان و حتی شمال کشور را روانه کوره‌های غیرمجاز جهرم کرده و به ذغال تبدیل می‌کنند. تعداد این کوره‌ها در حدود ۹۰۰ واحد در سه بخش «سیمکان»، «کردیان» و «مرکزی» در شهرستان جهرم است که بیش از پنج هزار نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند.

«جهرم» به دلیل آب و هوای خشک و مناسب، جنس خاک برای تولید مرکبات و همچنین وجود استادکاران ماهر، تنها محلی در کشور است که باکیفیت‌ترین ذغال ایران را تولید می‌کند و در حال حاضر این ذغال علاوه بر مصارف داخلی، به کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی اروپا صادر می‌شود. در این روش، چوب ظرف ۲۰ روز به ذغال باکیفیت تبدیل می‌شود. هم‌اکنون در جهرم بیش از ۱۵ نوع ذغال تولید می‌شود. ذغال لیمو شهرت بسیار دارد. متأسفانه در شهرستان جهرم هیچ‌گونه صنف مستقل و مجزایی برای این حرفه وجود ندارد.

شاید اگر صنف و اتحادیه‌ای رسمی در این حرفه وجود داشت، بر میزان و نحوه تولید ذغال هم نظارت بیشتر و بهتری می‌شد تا در این شرایط که بسیاری از جنگل‌ها و درختان کشور در معرض نابودی و ساخت و سازهای گاه غیرمجاز قرار گرفته‌اند، ذغال، داغ تازه‌تری بر درخت‌ها نمی‌زد. این روزها که چند استان کشور درگیر سیل و سیلاب و آبگرفتگی هستند، لزوم حفظ و نگهداری درختان و جنگل‌ها به عنوان یکی از تدابیر طبیعت برای جلوگیری از بروز فجایعی مثل ورود سیل به شهرها و روستاها، بیش از پیش به چشم می‌آید.

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

داغ ذغال بر تن درختان جهرم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      نظارت کجا هست که اینجا باشد.

    • بدون نام

      5هزار نفر کارمیکنند .جنگل میخواهیم چکار کشور را از هر لحاظ نابود کردید جنگل هم روش بعد ها تاریخ قضاوت می کند که کدام قوم ایران را نابود کرد الا لعنت الله بر قوم الظالمین

    • بدون نام

      عوضش قلیان های ایرانی و عرب ولبنانی چاق چاقه پس گور پدر درخت و جنگل و محیط زیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج