۸۵۰۶۲۹
۷ نظر
۵۱۰۵
۷ نظر
۵۱۰۵
پ

سدهای غرب کشور لب‌ریز شدند

رییس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور گفت: در حال حاضر اکثر سدهای غرب کشور در وضعیت پرشدگی قرار دارند که تمهیداتی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم اما باید اعلام کرد که وضعیت تمام سدهای پایدار است و هیچ مشکلی در سدهای غرب کشور نداریم.

ایسنا نوشت: رییس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور گفت: در حال حاضر اکثر سدهای غرب کشور در وضعیت پرشدگی قرار دارند که تمهیداتی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم اما باید اعلام کرد که وضعیت تمام سدهای پایدار است و هیچ مشکلی در سدهای غرب کشور نداریم.

وحید عسکری‌نژاد با اشاره به میزان ذخیره سدهای غرب کشور، اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره سد کرخه، شش میلیارد مترمکعب ثبت شده و علی‌رغم صحبت‌هایی که درباره این سد مبنی بر ناپایداری گفته می‌شود این سد در سلامت کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ذخیره سد دز حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب و ذخیره سد گتوند حدود چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب ثبت شده است. همچنین در سد کارون ۳ شاهد ذخیره حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آب هستیم.

رئیس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور با بیان این‌که در حال حاضر در سد کارون ۴ حدود دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب وجود دارد، اعلام کرد: سد مارون حدود یک میلیارد مترمکعب و سد سیمره حدود دو میلیارد مترمکعب ذخیره آب دارند.

وی با تاکید بر این مساله که سد کرخه سیلاب ۲۰۰ ساله را مهار کرده است، اظهار کرد: این سازه توانست سیلاب‌های با دبی متوسط ۵۹۰۰ مترمکعب بر ثانیه را به حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مترمکعب در ثانیه تعدیل کند.

به گفته رئیس گروه بهره‌برداری از سدهای کشور، سد سیمره نیز توانست حجم بالایی از سیلاب‌های بالادست حوزه آبخیز را کنترل و از ورود سیلاب‌های مخرب به استان‌های لرستان و خوزستان جلوگیری کنند.

هم‌چنین بر اساس آمار ارائه شده موجودی آب مخازن سدهای کشور در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه، معادل ۳۸.۲ میلیارد مترمکعب ثبت شده به‌گونه‌ای که موجودی آب مخازن نسبت به سال گذشته در تاریخ مشابه ۶۲ درصد افزایش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسئولان نظام

      تکذیب میکنیم !

    • بهمن

      مسئولان باید نسبت به خطرات این حجم از انباشتگی آب در پشت سدها مواظبت و مراقبت ویژه ای داشته باشند. ان دشمنی که براحتی هواپیمای مسافربری را سرنگون میکند، اگر منافعش ایجاب کند، سدها را هم برای غرق کردن مردم بیچاره مورد هدف قرار میدهد.

      پاسخ ها

      • علی

        خواب دیدی خیر باشه

      • بدون نام

        فعلا که خود مسولین هم همین کارو میکنن
        تا مسولین زنده اند زحمت دشمن کمتر میشه

      • همـــــــــــوطن

        چشم من از طرف وزیر ڪشور قول میدم نصیحت شما رو ڱوش ڪنند وحرف شما رو بشنوند وعمل کنند
        پدر بیامرز اینجا توئی ومن وچند تا آدم بیڪار دیڱه مسئول ڪی میاد نظر من وتو رو بخونه دلت خوشه

    • امیر

      امیدواری خوب است ولی بایدواقع بین باشیدواحتمال هرناهنجاری و حادثه ناخوشایندرادادوعلاج واقعه بعدازوقوع کرد.یک روزنه کوچک دردیواره سدوغافل ماندن ازآن باعث تخریب وفاجعه خواهدشد.

    • رضا

      الحمدلله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج