۸۵۰۸۰۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

درخواست نمایندگان لرستان برای ساخت سد جدید

جسله ستاد بحران استان لرستان در حالی برگزار شد که اعضای مجمع نمایندگان لرستان خواستار توجه وزارت نیرو به ساخت سد در لرستان شدند و وزیر نیرو نیز در این راستا وعده داد موضوع بررسی شود.

خبرگزاری فارس: روزهای ابتدایی سال ۹۸ در لرستان با بارش‌های شدید باران آغاز شد و همین عامل سبب وقوع سیلاب در نقاط مختلف استان و در ادامه سبب وارد آمدن خسارات سنگین به حوزه‌های مختلف لرستان شد.

از همان روزهای ابتدایی سیلاب، مردم لرستان عامل اصلی این سیلاب را ساخته نشدن سد‌هایی در استان دانستند که از پایان طرح مطالعاتی آنها بیش از دو دهه، گذشته است.

نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز همگام با مردم عامل اصلی خسارت‌های وارده به استان را کم کاری و بی‌توجی وزارت نیرو در سالیان گذشته نسبت به لرستان می‌دانستند.

در همین صبح امروز رضا اردکانیان وزیر نیرو پس از گذشت حدود ۱۰ روز از سیل لرستان با توجه به فشار افکار عمومی به استان سفر کرد و به صورت حضوری با مشکلات مردم لرستان آشنا شد.

اردکانیان پس از بازدید از مناطق مختلف استان، عصر امروز در جلسه ستاد بحران لرستان که با حضور مجمع نمایندگان استان همراه بود شرکت کرد.

در گزارش زیر به مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه خواهیم پرداخت.

ساخت سد در استان باعث نجات خوزستان و رونق لرستان می‌شود

آیت الله سیداحمد میرعمادی در ابتدای این جلسه بیان کرد: مجموعه وزارت نیرو در لرستان در سیلاب اخیر تمام تلاش خود را انجام دادند اما متاسفانه به علت نبود امکاناتی که برای استانی سیل خیز مانند لرستان ضرورری است، نتوانستند تاثیرگذاری زیادی در حوزه مهار سیلاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه تفاوت زیادی بین حرف مردم و مسوولین وجود دارد، افزود: مردم لرستان نسبت به وزارت نیرو گلایه‌های فراوانی دارند و آن‌ها بر اساس آمار همین وزارتخانه معتقدند که نباید لرستانی که منبع تولید آب در کشور بوده در بحث کشاورزی آبی مشکل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: ساخت یک سد مناسب در لرستان می‌تواند همانند سد سیمره باعث نجات خوزستان و در کنار آن باعث رونق زندگی مردم استان شود.

ساخت دیواره ساحلی برای کشکان ضروری است

سیدحمید رضا کاظمی نیز در ادامه جلسه تصریح کرد: در سیلاب اخیر لرستان نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در کنار یکدیگر به صورت جهادی به مردم مناطق سیل زده خدمت رسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت دیوارهای حفاظتی برای رودخانه کشکان ضروری است،گفت: یکی از عوامل اصلی تخریب شهرستان پلدختر نبود دیوار حفاظتی در بعضی از نقاط رودخانه کشکان بوده که مجموعه وزارت نیرو برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث باید در این زمینه اقدامات عملی انجام دهد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در میان مردم پلدختر ذهنیتی منفی نسبت به وزارت نیرو وجود دارد و آن نیز به علت وجود شایعه‌هایی در زمینه باز کردن سد‌های بالادستی بوده که امیدواریم وزارت نیرو و صداسیمای استان در این حوزه شفاف سازی کنند.

نساختن سد و لایروبی نکردن رودخانه‌ها دو خطای بزرگ وزارت نیرو

علاءالدین بروجردی نیز در ادامه با اشاره به اینکه در بازدیدی که امروز از مناطق سیل زده داشتیم نبود پل‌های معلق در این منطقه محسوس بود، بیان کرد: با توجه به تجربه نیروهای مسلح در این حوزه باید با ایجاد این‌گونه پل‌ها راه ارتباطی روستا‌ها را وصل کرد.

وی با بیان اینکه لایروبی نکردن رودخانه‌ها یکی از مشکلات اصلی کشور است، افزود: توجه نکردن به ساخت سدها یکی از مهمترین مشکلات کشور در سال‌های گذشته بوده و متاسفانه امروز مردم به علت این تصمیم اشتباه وزارت نیرو خسارت‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش ماهم سد داشته باشیم تا کشاورزان بیچاره بدون آب نماند چرا دولت فقط واسه یه جا کار میکنه بقیه جاها را ول کرده ما چای داریم حدود هفت هشت ماه هدر میره فقط موقع انتخابات وعده وعید میدن بعداز انتخابات یادشان میره

    • مهدی

      یعنی سر رشته در مورد اب دارن این نمایندگان تمام بدبختی اینه که کارشناسان بیکارن و یه عده فقط شعار میدن

    • لرس

      تاتالا کجا بودین دادا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج