جاباما
۸۵۰۹۳۲
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های دولتی دندان‌پزشکی

کارشناس مسئول امور دندان‌پزشکی علوم پزشکی مشهد گفت: برای سال ۱۳۹۸ آنچه که دولت مصوب کرده، افزایش ۱۰ درصدی تعرفه دندانپزشکی در بخش دولتی و ۱۳ درصد افزایش تعرفه در بخش خصوصی است.

خبرگزاری ایسنا: کارشناس مسئول امور دندان‌پزشکی علوم پزشکی مشهد گفت: برای سال ۱۳۹۸ آنچه که دولت مصوب کرده، افزایش ۱۰ درصدی تعرفه دندانپزشکی در بخش دولتی و ۱۳ درصد افزایش تعرفه در بخش خصوصی است.

سیدخسرو شمسیان در رابطه با افزایش نرخ دلار و تأثیر آن بر تعیین تعرفه‌های دندان‌پزشکی اظهار کرد: درست است که نرخ دلار افزایش پیدا کرده، اما تعیین نرخ تعرفه‌‌های دندان‌پزشکی مصوبه وزارت بهداشت در سال ۹۶ بوده و در سال ۱۳۹۷ این تعرفه‌ها تنها ۲.۳ درصد افزایش قیمت داشته است و عملا ما در سال گذشته تغییری آنچنانی در تعرفه‌های دندان‌پزشکی نداشتیم. برخلاف افزایش قیمت مواد اولیه و ... در این حوزه خوشبختانه مدیریت لازم صورت گرفت و در سطوح گوناگون درمانگاه‌ها و مطب‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی تقریبا تعرفه سال ۱۳۹۶ باقی مانده و اجرایی شد.

افزایش 10 درصدی تعرفه‌های دندان‌پزشکی برای سال 1398

وی افزود: برای سال ۱۳۹۸ آنچه که دولت مصوب کرده، افزایش ۱۰ درصدی تعرفه دندانپزشکی در بخش دولتی و ۱۳ درصد افزایش تعرفه در بخش خصوصی است، اما این امر باید مصوبه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هر شهری را داشته باشد و پس از آن اجرایی شود. هنوز بخش تعرفه‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد این تعرفه جدید را تصویب نکرده است.

شمسیان در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش میزان تعرفه‌ها منجر به کاهش مراجعه‌کنندگان به دندان‌پزشکی می‌شود یا خیر گفت: زمانی که در کشور مسائل اقتصادی حاکم است قطعا بر دندانپزشکی نیز تأثیر دارد. خوشبختانه ما دندانپزشکان نسبت به سوگندنامه پزشکی خود پایبند هستیم. هنوز بسیاری از دندانپزشکان شهر ما حتی از تعرفه‌های مصوب سال ۱۳۹۶ هزینه کمتری را از مراجعه‌کننده دریافت می‌کنند و برخلاف هجمه‌های زیادی که به این قشر وارد می‌شود بسیاری از پزشکان و دندان‌پزشکان ما رعایت حال مردم و شرایط اقتصادی آن‌ها را می‌کنند. هرچند که در هر صنفی افرادی هستند که تخطی‌هایی داشته باشند.

وی در رابطه با راهکارهای موجود برای شفافیت‌سازی در زمینه هزینه‌های دندان‌پزشکی برای مراجعان خاطرنشان کرد: تعرفه‌های دندان‌پزشکی در سایت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد درج شده است، همچنین ‌مکان‌هایی داریم تا مردم بتوانند بازتاب رفتاری دندان‌پزشکان را انعکاس دهند که شامل سازمان نظام پزشکی و نظارت بر درمان است. این تعرفه‌ها مشخص بوده و هیچ کدام از همکاران ما نمی‌توانند نسبت به این جریان دخالتی داشته یا به آن بی‌توجه باشند. بنابراین مردم می‌توانند با مراجعه به سایت علوم پزشکی به قیمت‌های دندان‌پزشکی دسترسی داشته باشند.

شمسیان با اشاره به تخلفات برخی دندان‌پزشکان تصریح کرد: روش رسیدگی به شکایت‌های شهروندان در مورد خطای دندان‌پزشکان از چند مسیر می‌تواند، دنبال شود. اگر بحث کیفیتی کار باشد یعنی اگر کار درمانی انجام شده و از لحاظ کیفی دچار مشکلاتی است افراد می‌توانند به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و مورد توسط کارشناسان بررسی و اعلام نظر می‎شود. اما اگر موضوع شکایت کمی و میزان دریافت هزینه‌ بیش از حد معمول باشد، فرد می‌تواند به دفتر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کند. افزون بر این تعزیرات نیز نظارت‌های خود را دارد و اگر موردی باشد شهروندان می‌توانند به این چند مکان مراجعه کنند.

سرپرست واحد نظارت بر درمان دندان‌پزشکی توضیح داد: در دندان‌پزشکی قانونی وجود دارد به نام شکست‌های کار، بنابراین گفته می‌شود معمولا ۳-۵ شکست در کار دندان‌پزشکی ایرادی ندارد و بستگی به تعداد بیمار دندان‌پزشکان دارد. اگر از هر ۱۰۰ مراجعه‌کننده به دندان‌پزشک، سه مورد منجر به شکست شود قابل قبول بوده، اما قابل پیگیری است. با توجه به اینکه مشهد دارای یکی از دانشکده‌های دندان‌پزشکی مادر است و بیشتر کسانی که فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند قاعدتا از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند میزان شکایت‌های دندان‌پزشکی نسبت به دیگر شهرها کمتر است.

کاهش 30 درصدی کشیدن دندان

وی با بیان اینکه «از آنجا که مراکز رسیدگی به شکایت‌های شهروندان کاملا قانونمدند و بر روال درستی عمل می‌کنند» گفت: بر این اساس به تمامی شکایت‌ها رسیدگی شده که یا رضایت بیمار و یا محکومیت دندان‌پزشک را به‌دنبال داشته است. باید توجه داشت که اخیرا فرهنگ نگهداری دندان‌ توسط افراد رو به افزایش است. برای نمونه میزان کشیدن دندان‌ها از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ حدود ۲۵-۳۰ درصد کاهش داشته؛ بنابراین زمانی که میزان درمان افزایش پیدا ‌کند احتمال افزایش شکایت در این زمینه نیز بیشتر می‌شود.

شمسیان بیان کرد: باید توجه داشت که میزان شکایت‌های مردمی در زمینه دندان‌پزشکی نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است؛ چراکه دانش روز دندان‌پزشکی، تجهیزات آن، رعایت موارد بهداشتی ... رو به پیشرفت است.

سرپرست واحد نظارت بر درمان دندان‌پزشکی در رابطه با نظارت بر مطب‌های خصوصی دندان‌پزشکی گفت: ما کنترل‌های روزانه و ماهانه بر مطب‌ها داریم. برای نمونه در بازدید از تمام درمانگاه‌ها و مطب‌ها تاریخ مواد مصرفی را کنترل می‌شود، نوع مواد مصرفی آنچه که مصوبه وزارت بهداشت است، بررسی می‌شود تا در این زمینه خطایی صورت نگیرد. با بازرسی‌های انجام شده درمانگاهی دندان‌پزشکی در طول سال گذشته به دلیل برخی خطاها بسته شده است.

وی توضیح داد: متأسفانه برخی شهروندان ما به‌دلیل عدم‌ آگاهی به مکان‌هایی برای رفع بیماری‌های دندانی خود مراجعه می‌کنند که بدون داشتن مجوز در قالب دندان‌پزشکی درحال فعالیت هستند. شهروندان بایستی به هر جایی که برای رفع مشکلات دندانی خود مراجعه می‌کنند مجوز مطب یا پروانه کار دندان‌پزشک را ببینند؛ چراکه دندان‌پزشکان موظف هستند پروانه کاری خود را در معرض دید قرار دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بد جوری هزینه دندان پزشکی بالا رفته برای کشیدن سه دندان آنهم با دفترچه بیمه230هزار تومان ازم گرفتن خدا ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هی تعرفه دندانپزشکی را افزایش دهید.اخه مگه ملت دردهانشون دندان باقیمانده!!!!!!!!!

    • بدون نام

      همینطوریم انقدر گرون بود که کسی نمیرفت بجای پر کردن میکشیدن الان دیگه هیچی دیگه......ایرانیان با دندانهای مصنوعی

    • کورش

      چرا فقط درصد افزایش رو میگن نرخ مصوبش برای ما معلوم نیست مثل نرخ ویزیت نرخ ترمیم دندان یا روکش و غیره رو حداقل حدودی اعلام کنن تا بعضی ها سو استفاده نکنن و مردم بیچاره رو نچاپن تو همین شهر خودمون انواع نرخها برای پر کردن دندان هست از 300 تومن تا بالای یک ملیون کارشون هم در یک سطحه

    • زهرا محمد زاده

      سلام خدا خیرتون بده اگه به منشی بگی دکتر تروانه یا مجوز داره میندازت بیرون چه رسد به اینکه به پزشک بگید باید نظارت بازرس های بهداشت درمان زیاد بشه

    • بدون نام

      ... هیچ چیزی ازدندان گرانترین نداریم من چندسال پیش ۱۰ ساله پیش یک دندان درست کردم ۳۵۰ تومان امسال سال ۹۷ نتواستم چون هردندان یک میلون نیم بود ...

    • بدون نام

      خاک برسرمسولینی که نمیفهمندقریب به۷۰درصدمردم ایران دچارپوسیدگی دندان هستندوبعلت هزینه سنگین توان مراجعه به دندانپزشک راندارند.

      پاسخ ها

      • ف.ف.

        خیلی.کثیف.هستین.چرا.این.قدر.مردم.رو.اذیت.میکنین.به.کدامین.گناه

    • حسین امیرزادگان

      مردم از پس همین هزینه ها بر نمیان حالاده درصد هم افزایش. روز به روز پولدارها پولدارتر.بدبخت ها هم هرروز بیچاره تر.یکی نیست بگه اخه وضع مردم رو نمبینید.

    • بدون نام

      تعرفه ها خودش بالا بود بالاترش کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      نامرد تر از دکترا مخصوصأ دندانپزشکان نیست اصلأ رحم ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج