۸۵۰۹۵۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خبر تخلیه برخی مناطق آبادان صحت ندارد

فرماندار ویژه آبادان گفت: پیامک های واهی ارسالی از سوی برخی بدخواهان که به نام استاندار یا من مبنی بر تخلیه برخی از نقاط آبادان منتشر یا در حال انتشار است، کذب محض است.

خبرگزاری مهر: فرماندار ویژه آبادان گفت: پیامک های واهی ارسالی از سوی برخی بدخواهان که به نام استاندار یا من مبنی بر تخلیه برخی از نقاط آبادان منتشر یا در حال انتشار است، کذب محض است.

زین العابدین موسوی با تاکید بر اینکه به طور حتم عوامل انتشار اخبار کذب شناسایی و توسط دستگاه قضائی با آنان برخورد مناسب خواهد شد، افزود: حضور وزیر کشور در خوزستان و رصد لحظه‌ای اوضاع سیل در این استان و صدور دستورات به موقع سبب آرامش و اعتماد عمومی شده است، اکنون سیلابهای خوزستان به طور کامل در کنترل دولت است و نیروهای مسلح همچون همیشه در کنار مردم و دولت هستند.

وی اظهار کرد: استاندار به من دستور داد تا تمام تلاشمان را به کار ببریم تا سیلابها را بدون هیچ تهدیدی برای آبادان، به خلیج فارس هدایت کنیم بر همین اساس به همراه همکاران از صبح تا شب در اطراف و اکناف شهر هوشیارانه اوضاع را کنترل می‌کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان گفت: ١٢ کیلومتر سیل بند شمال جاده قفاص در حال تکمیل است و سه کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد، با تکمیل این سیل بند ١٥ کیلومتری، سیلابها راهی جز خلیج فارس نخواهند داشت.

موسوی با قدردانی از تلاش‌ها و همراهی شهرداری، پالایشگاه، ادارات بندر، راهداری و مسکن و شهرسازی و هر سه نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: اوضاع آب‌ها و سیلابهای ناشی از رها سازی سدهای موصل و ناصریه و العماره عراق لحظه به لحظه رصد می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر لازم باشد دهانه کل نهرهای منشعب از اروندرود را در یک روز می‌بندیم تا خطری متوجه آبادان نشود.

موسوی تصریح کرد: آبادان جزیره است و شرایط اش با تمام شهرهای خوزستان فرق دارد، ما برای مهار همه آب‌های اطراف جزیره اعم از آب‌های داخلی و خارجی برنامه داریم و لحظه‌ای در ایجاد سیل بند و کنترل انهار درنگ نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: امروز وضعیت خروجی آب را در کانال سلمان و تالاب شادگان و جاده اهواز به آبادان از نزدیک دیدیم و به هیچ وجه جای نگرانی نیست.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: گرچه آب بهمنشیر در کنترل کامل است اما مردم در حاشیه و بسترها هوشیار باشند گاهی با کم و زیاد شدن دبی آب ممکن است مشکلاتی پیش آید، در روستاهای حاشیه رودخانه‌ها و انهار از اطفال، اموال و احشام در مقابل مد و افزایش دبی آب محافظت کنیم.

فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر اینکه مردم آبادان اطلاعات درست و نهایی را تنها از منابع خبری رسمی دریافت کنند، در واکنش به انتشار اخبار جعلی منتشره درباره شکستن یا سرریز کردن سدهای عراق از زبان وی ضمن کذب محض خواندن آن گفت: اینکه میزان خروجی آب سد موصل بر اثر باز کردن دریچه‌ها افزایش یافته و دجله و فرات را تحت تأثیر قرار می‌دهد خبر درستی است و نگرانی ما بابت افزایش دبی اروند است اما آماده مقابله با این وضعیت و یا هر وضعیت دیگری هستیم و از اصحاب رسانه از جمله صدا و سیما و خبرگزاری‌ها که به طور واقعی رسالت خبرنگاریشان را در این مدت به رغم کمبودها به درستی انجام می‌دهند سپاسگزارم اما انتظارمان آن است که برخی رسانه‌ها اخبار را مستند و صحیح منتشر کنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند و از جانب استاندار و یا من که به طور لحظه‌ای حاضر به ارائه توضیحات هستیم مطالب واهی ننویسند و منتشر نکنند.

موسوی افزود: در هر صورت مردم حق دارند در آرامش باشند و از همین طریق اعلام می‌کنم که وضعیت کنونی آبادان به هیچ وجه بحرانی نیست اما این سبب نمی‌شود که ما مسئولان بی خیال باشیم.

وی اظهار کرد: در حالی که بحرانی نداریم باید نگران افزایش سیلابهای داخلی و خارجی که میزبان آنها خواهیم بود، باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استاندار که همیشه خماره یک ماهه همین حرفها رو میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج