۸۵۱۳۶۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کلینتون: آسانژ باید پاسخگوی اقداماتش باشد

هیلاری کلینتون در واکنش به بازداشت موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس که ایمیل‌هایی از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را هم فاش کرده بود، گفت: جولیان آسانژ باید بابت آنچه مرتکب شده است، پاسخگو باشد.

خبرگزاری ایسنا: هیلاری کلینتون در واکنش به بازداشت موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس که ایمیل‌هایی از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را هم فاش کرده بود، گفت: جولیان آسانژ باید بابت آنچه مرتکب شده است، پاسخگو باشد.

به نوشته روزنامه گاردین، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس که هفت سال در سفارتخانه اکوادور در لندن پناه گرفته بود، سرانجام پنج‌شنبه گذشته به زور از این ساختمان دیپلماتیک بیرون کشیده شده و بازداشت شد. او پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس متروپولیتن لندن، از سوی آمریکا به توطئه برای هک یک شبکه محرمانه کامپیوتری پنتاگون متهم شد.

آسانژ متهم است که با همکاری چلسی مانینگ، تحلیلگر اطلاعاتی وقت ارتش آمریکا در مارس ۲۰۱۴ قصد ورود به این شبکه وزارت دفاع آمریکا را داشته است تا به اسناد محرمانه برسد. آمریکا تایید کرده است که خواستار استرداد آسانژ از انگلیس خواهد شد و همین کافی بود تا به سرعت نگرانی‌هایی درباره صیانت از حقوق روزنامه‌نگاران طبق متمم اول قانون اساسی آمریکا ایجاد شود.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ می‌گوید: از این کیفرخواست کاملا مشخص است که هدف آن تنبیه روزنامه‌نگاری نیست. بحث آزادی مطبوعات در میان نیست. این مساله مربوط به همکاری برای هک یک کامپیوتر نظامی و سرقت اطلاعات دولت ایالات متحده آمریکا است.

آسانژ ۴۷ ساله که ۲۴۸۷ روز در سفارت اکوادور سکنی گزیده بود، در نهایت با لغو پناهندگی سیاسی و اقدام افسران پلیس انگلیس برای بازداشت مواجه شد. او از سال ۲۰۱۲ با ورود به این ساختمان دیپلماتیک در لندن تلاش کرد تا از استرداد خودش به سوئد و مواجهه با اتهامات تجاوز جنسی خودداری کند.

هیلاری کلینتون پنج‌شنبه در مراسمی در نیویورک گفت: خب منتظر خواهم ماند تا ببینم چه اتفاقی برای اتهامات رخ خواهد داد و اوضاع چگونه پیش می‌رود. اصل مطلب این است که او باید آنچه مرتکب شده است، دست‌کم در مواردی که به آن متهم است، پاسخ بدهد.

این وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین با انتقاد از دونالد ترامپ به این رقیب سابقش گفت: فکر کنم آسانژ تنها خارجی‌ای باشد که این دولت آن را به خاک ایالات متحده راه بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبررضایی

      ترامپ هیچ غلطی نمیکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج