۸۵۱۹۰۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

الهام‌بخش آثار شکسپیر چه کسانی بودند؟

یک مورخ تئاتر با انجام یک سری تحقیقات به برخی از الهام‌بخشان ویلیام شکسپیر برای نوشتن نمایشنامه‌هایش دست یافت.

ایران آرت: "جئوفری مارش" مورخ تئاتر با صرف زمانی ۱۰ ساله برای تحقیق در مورد مکان دقیق زندگی شکسپیر در شرق لندن در اواخر سال های ۱۵۹۰، به این کشف جدید دست یافت.

الهام‌بخش آثار شکسپیر چه کسانی بودند؟

به اعتقاد مارش، این نمایش نامه نویس شهیر در محله ای زندگی می کرد که بازرگانان، پزشکان و هنرمندان مقتدر بین المللی در آن ساکن بودند. وی گفت: نمایش‌نامه‌هایی چون "مکبث"، "شاه لیر" و "هر طور شما دوست دارید"، متاثر از مکالماتی بوده که شکسپیر با همسایگان خود داشته است.

این مورخ یادآور شد: در حالی که شکسپیر در اواخر دهه دوم و اوایل دهه سوم عمرش دستکم چهار یا پنج سال ساکن شرق لندن بوده، "رویای شب نیمه تابستان"، "تاجر ونیزی" و "رومئو و ژولیت" را در همان زمان به رشته تحریر درآورده است.

به گفته مارش، این یافته ها می تواند توضیحی بر این واقعیت باشد که چرا بسیاری از نمایش نامه های شکسپیر در کشورهای دیگر چون ایتالیا که هرگز به آنجا سفر نکرده، خلق شده است.

وی افزود: "ادوارد جردن" و "پیتر تورنر" دو پزشک و از متنفذترین همسایگان شکسپیر بودند که در آلمان و ایتالیا زندگی می کردند.

تجارب این دو در زمینه پزشکی و زندگی شخصی شان احتمالا اطلاعات لازم برای برخی از آثار شکسپیر را در اختیار وی قرار می داد. تورنر پزشکی ثروتمند که در دانشگاه "هایدلبرگ" آلمان تحصیل کرده بود، دیوار به دیوار شکسپیر زندگی می کرد. جردن نیز پزشک دیگری بود که در همسایگی شکسپیر می زیست. این دو، اندیشمندان مترقی ای بودند که در مراکز روشنفکرانه اروپایی، کارآموخته بودند. به طور قطع، شکسپیر هر هفته آنها را در کلیسا ملاقات می کرد.

به گفته مارش، شکسپیر برای خلق کاراکترهای نمایش نامه هایش، مجبور بود با مردم صحبت کند، زیرا در آن زمان روزنامه ای چاپ نمی شد و استفاده از کتاب نیز تا حد زیادی،غیر معمول بود.

نتایج تحقیقات مارش همچنین حاکی است که شکسپیر، "توماس مورلی" آهنگساز انگلیسی را می شناخته و برای ساخت آهنگ نمایش نامه "هر طور شما دوست دارید"، با وی همکاری داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شکسپیر کی و چکاره بو ه؟

    • دونالد ترامپ

      سید حسن مدرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج