۸۵۲۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

فریبا: مراحل تمدید قرارداد‌ها آغاز شده است

یک پیشکسوت استقلال می‌گوید که آبی‌پوشان باید به دنبال کسب سهمیه آسیایی باشند و نیم‌نگاهی به قهرمانی در لیگ برتر داشته باشند.

ایسنا: بهتاش فریبا، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره شرایط استقلال پس از دو پیروزی باارزش مقابل الهلال عربستان و سپاهان، اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم که از داربی یک حسرتی به دل‌مان ماند که اگر از آن بازی با امتیاز بیرون می‌آمدیم، می‌توانستیم مقابل سایپا با اعتماد به نفس و آرامش بیش‌تری به میدان برویم و آن بازی را ۴ بر صفر ببریم که دیدید دروازه‌بان سایپا خیلی خوب ظاهر شد و اجازه گل‌زنی به استقلال نداد. اگر این امتیازات را گرفته بودیم شاید صدر جدول بودیم ولی فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و زیبایی آن به خاطر همین مساله است.

او افزود: پس از این دو بازی، استقلال توانست الهلال و سپاهان را در دو بازی مهم شکست دهد که برد مقابل سپاهان با توجه به این که در دقایق آخر هم به گل رسیدیم، خیلی چسبید. به خاطر دارم که یک بار جلوی سایپا هم بعد دقیقه ۹۰ توسط پادوانی که آرزوی بهبود برایش دارم، به گل رسیدیم و بازی را بردیم که این برد هم خیلی چسبید.

این پیشکسوت استقلال درباره شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر گفت: شرایط خوب است ولی الان نمی‌توانم بگویم چقدر شانس قهرمانی داریم. پنج هفته آینده یک فرمول دارد و باید ببنیم تیم‌های مدعی با چه تیم‌هایی بازی دارند. با این حال از نظر ذهنی فکر می‌کنم که برخی بازی‌های نسبت به برخی بازی‌های دیگر سبک‌تر است.

شرایط ذهنی برای استقلال می‌گوید که سه بازی از پنج بازی استقلال آسان‌تر از دوتای دیگر است. ما با استقلال خوزستان، صنعت نفت و سپیدرود، ماشین سازی و پدیده بازی داریم که پدیده و ماشین‌سازی بازی‌های سختی ما هستند. البته اگر با روحیه‌ای که استقلال گرفته، ماشین‌سازی را شکست دهیم، کار مقابل پدیده آسان‌تر می‌شود.

فریبا ادامه داد: در آن سمت بازی‌های سپاهان و پرسپولیس سخت‌تر و بازی‌های تراکتورسازی آسان‌تر است. عاقلانه این است که به دنبال سهمیه باشیم و نیم نگاهی به بازی‌های دیگر و قهرمانی داشته باشیم. این را هم باید در نظر بگیریم که همه این‌ها در شرایطی است که بتوانیم بازی‌های‌مان را ببرم.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به مالکیت مشترک ماشین‌سازی و تراکتورسازی، سبزپوشان تبریزی تلاش زیادی برای امتیاز گرفتن از استقلال می‌کنند تا تراکتورسازان از استقلال پیش بیفتند، بیان کرد: از نظر من ماشین‌سازی خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند و یک فوتبال درگیرانه به نمایش می‌گذارد.

آن‌ها بنا به شرایط تیم روبه‌رو اتخاذ تاکتیک می‌کنند. من گفتم سه بازی آسان‌تر است و پدیده و ماشین‌سازی سخت است. نکته‌ای هم که درباره مالک مشترک آن‌ها وجود دارد می‌تواند کار را برای استقلال سخت کند زیرا اگر ماشین‌سازی امتیاز بگیرد می‌تواند به تراکتورسازی کمک کند و از آن طرف مالک آن‌ها پاداشی هم به آن‌ها می‌دهد. با این حال بحث من فوتبالی است و به مسائل جانبی کاری ندارم. از نظرم بازی با پدیده سخت‌تر از ماشین‌سازی است.

این پیشکسوت باشگاه استقلال درباره کنارگذاشته شدن فرشید باقری از استقلال و در پاسخ به این سوال که باید با این بازیکن قاطعانه برخورد شود یا شرایط برای ادامه حضور او فراهم شود؟ توضیح داد: من دقیق اتفاقی که بین فرشید باقری با بازیکنان و مربیان رخ داده را نمی‌دانم و به همین دلیل نمی‌توانم راجع به آن شفاف صحبت کنم.

در هر صورت بابت فرشید باقری هزینه شده است. البته با توجه به شرایطی که استقلال دارد، نفر به اندازه کافی دارد که فشار به کسی وارد نشود ولی عقیده من این است که بزرگ‌ترهای تیم باید دستی بالا بزنند. از نظر من فرشید باقری از نظر اخلاقی خوب است. ممکن است او در شرایطی عصبانی شده و حرفی زده که این اتفاق رخ داده است. در هر صورت تصمیم‌گیرنده فنی شفر و تصمیم‌گیرنده راجع به مسائل دیگر مدیریت باشگاه است. من قصد داشتم که با آقای فتحی تماس بگیرم تا ضمن این که بدانم چه اتفاقی رخ داده، پا در میانی کنم تا باقری به تمرینات بازگردد.

بهتاش فریبا در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا درباره لزوم تمدید قرارداد با بازیکنان تأثیرگذار استقلال مانند پاتوسی اظهار کرد: پارسال تیم ما از رفتن پنج، شش بازیکن درجه یک لطمه خورد. شرایط حرفه‌ای می‌گوید که نمی‌توان جلوی بازیکن را بگیرید چون هرکس برای بهتر زندگی کردن می‌تواند تصمیم بگیرند. بنظرم تصمیم امید ابراهیمی باتوجه به شرایط اقتصادی و سنی او تصمیم درستی بود.

بنا به شرایط پارسال ما باید تجربه‌ای کسب کنیم که زوتر تصمیم گرفته بشود چون سرمربی ما هم با باشگاه قرارداد دارد و دیگر نگرانی بابت مربی سال بعد ندارد. قرارداد او هم از نظر پولی بالا است و نمی‌توانیم کار دیگری کنیم. هم‌چنین باید بازیکن با نظر کادرفنی جذب شود. دیگر هم کمیته فنی‌ای وجود ندارد که نظرش را منتقل کند. با این اوصاف من می‌دانم که مدیریت برای تمدید قرارداد بازیکنان، کارش را شروع کرده ولی رسانه‌ای نکرده‌اند. آن‌ها شلوغ نمی‌کنند تا حاشیه درست نشود و باشگاه در آرامش کار خودش را پیش ببرد.

او در پایان گفت: من آرزو می‌کنم که در پایان فصل هواداران استقلال خوشحال باشند و ان‌شاءالله استقلال بتواند سهمیه بگیرد. در فوتبال هیچ چیزی پیش‌بینی نشده و آن‌ها با این که شانس کمی برای قهرمانی دارند اما باید نیم‌نگاهی هم به آن داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kardook

      گرفتین چی شد ،اگه داربی رو میبردن سایپا رو هم چهار هیچ میبردن
      یعنی خیلی خوبن این کیسه ها
      ده روزه دارن درباره بردن الهلال حرف میزنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج