۸۵۲۵۰۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بزرگترین چالش اوله؛ بُردن در نیوکمپ

اوله گونار سولسشر برای رساندن منچستریونایتد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان باید کاری غیرممکن انجام دهد.

وبسایت نود: رقابت های دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با دو دیدار کلید خواهد خورد. در یکی از این دیدار ها منچستریونایتد در شرایطی در نیوکمپ مهمان بارسلونا خواهد بود که در بازی رفت با یک گل شکست خورده است.

در حقیقت فلیکس بریش آلمانی، قاضی غیرممکن ترین ماموریت اوله گونار سولسشر روی نیمکت شیاطین سرخ خواهد بود. نیوکمپ برای یونایتد و اوله خاطرات دلچسبی را یادآوری می‌کند. ۲۶ می ۱۹۹۹، همان روزی بود که یونایتد در نیوکمپ با گل اوله گونار سولسشر قهرمانی اروپا و سه گانه را جشن گرفت اما نکته این جاست که خاطرات خوش یونایتد در نیوکمپ، در مقابل تیمی به جز بارسلونا رقم خورده است.

منچستریونایتد در حالی برای پنجمین بار برای دیدار مقابل بارسا قدم به نیوکمپ خواهد گذاشت که در ۴ تقابل قبلی هرگز به پیروزی نرسیده است. (۲ تساوی و ۲ باخت) در این بازی ها ۹ گل دریافت کرده و تنها ۳ بار موفق به گشودن دروازه بارسلونا شده است. (هر سه گل در یک مسابقه) این دو تیم آخرین بار در روز ۲۳ آپریل ۲۰۰۸ در نیوکمپ به مصاف هم رفتند که آن دیدار در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در لحظات نخست آن مسابقه، کریس رونالدو یک پنالتی را برای منچستر به هدر داد.

در تاریخ رقابت های مرحله حذفی لیگ قهرمانان در ۷۰ مورد تیمی در بازی رفت در خارج از خانه به پیروزی رسیده است. از این ۷۰ مورد، تنها در ۴ مورد (۶ درصد) تیم پیروز بازی رفت نتوانسته به مرحله بعد صعود کند. هرچند دو مورد از این ۴ مورد در همین فصل از رقابت ها رقم خورده و یک مورد نیز به وسیله خود منچستریونایتد انجام شده است. (شکست ۲-۰ خانگی در بازی رفت مقابل پاریسن‌ژرمن و در ادامه پیروزی ۳-۱ در بازی برگشت و صعود) بازگشت دیگر را آژاکس رقم زد که بعد از شکست ۲-۱ خانگی مقابل رئال در بازی رفت، در برنابئو ۴-۱ برنده شد و صعود کرد.

با بررسی نتایج خود بارسلونا به صورت خاص، درمی‌یابیم که کار منچستریونایتد واقعا دشوار است. آبی اناری ها در ۴۱ رقابت حذفی اروپایی در بازی رفت خارج از خانه به پیروزی رسیده اند و در ۳۹ مورد موفق به صعود شده اند. در حقیقت یونایتد تلاش خواهد کرد به سومین تیمی تبدیل شود که بارسلونا را بعد از پیروزی خارج از خانه بازی رفت، حذف می‌کند. دو تیم قبلی کلن و متز فرانسه بوده اند.

در دور دوم رقابت های جام یوفا فصل ۸۱-۱۹۸۰ بارسلونا در بازی رفت در آلمان با تک گل کویینی ۱-۰ کلن را شکست داد اما در بازی برگشت و در روز درخشش پیر لیت بارسکی و دیتر مولر، در نیوکمپ ۴-۰ به کلن باخت و حذف شد. همچنین در دور نخست جام برندگان جام اروپا فصل ۸۵-۱۹۸۴ بارسلونا در بازی رفت در فرانسه ۴-۲ متز را شکست داد اما در بازی برگشت با هت‌تریک تونی کوربوس ۴-۱ به متز باخت و کنار رفت.

آمار نگران کننده دیگر برای منچستریونایتد، روند اخیر بارسا در بازی های خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان است. بعد از شکست ۳-۰ مقابل بایرن مونیخ در اولین روز از ماه می ۲۰۱۳، بارسلونا ۳۰ بار از مهمانان اروپایی خود در نیوکمپ پذیرایی کرده و هرگز شکست نخورده است. (۲۷ پیروزی و ۳ تساوی) نکته دیگر آن که دروازه بارسلونا در هیچ یک از این ۳۰ مسابقه بیش از یک بار باز نشده است.

البته منچستریونایتد دلایل خود را برای امیدواری خواهد داشت. از مجموع ۱۰ گل منچستریونایتد در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا، ۹ گل در خانه حریفان به ثمر رسیده و مروان فلینی تنها بازیکنی بوده که برای یونایتد در اولدترافورد گلزنی کرده است، بازیکنی که به فاصله چندماه بعد از آن گل مقابل یانگ بویز، اکنون در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و برای شاندونگ لوننگ به میدان می‌رود! قبل از پاریسن‌ژرمن، منچستر توانسته بود یوونتوس را نیز بعد از شکست ۱-۰ در اولدترافورد، در تورین ۲-۱ شکست دهد.

یونایتد در آخرین دیدار خود در نمایشی پرانتقاد به سختی و با ۲ پنالتی پل پوگبا وستهم را شکست داد. شاید در چنین شرایطی شکست دادن بارسلونا، تیمی که در آخرین بازی لالیگا و در جریان تساوی بدون گل مقابل هوئسکا به تمام ستارگانش استراحت داد، کار غیرممکنی به نظر برسد. اما همین منچستریونایتد بارها و بارها ثابت کرده که نباید چیزی را از قبل تمام شده دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بارسا شیش تایی میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج