۸۵۲۸۷۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

نتانیاهو، مأمور تشکیل دولت جدید اسرائیل می‌شود

با حمایت بیش از نصف نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو»، او خود را برای تشکیل کابینه جدید آماده می‌کند.

خبرگزاری فارس: بعد از اینکه حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» توانست با اختلاف یک کُرسی، بیشترین کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی را در اختیار بگیرد، امروز (سه‌شنبه) ۶۵ نماینده «کنست» (از ۱۲۰ نماینده) از نخست‌وزیری دوباره وی حمایت کردند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» ۲۹ نفر از نمایندگان احزاب «اسرائیل بیتونا»، «کولانو»، «بیت یهودی»، «شاس»، «اتحاد یهودیت توراتی»، «تکوما» و «عوتصما یهودیت» به‌علاوه ۳۶ نماینده حزب لیکود در نامه‌ای رسمی به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را برای نخست‌وزیری دولت جدید معرفی کردند.

با اعلام نظر ده حزب از یازده حزب تشکیل‌دهنده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) درباره نخست‌وزیر بعدی این رژیم، «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی و سفید» توانست نظر ۴۵ نفر از نمایندگان را جلب کند.

بدین‌ترتیب ائتلاف لیکود به رهبری نتانیاهو توانست مجددا اکثریت برای تشکیل دولت را به‌دست آورد و راه پنجمین دوره نخست‌وزیری نتانیاهو هموار شد. احتمال می‌رود ریولین روز آینده نتانیاهو را رسما مأمور تشکیل دولت جدید این رژیم کند.

نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در سه دوره متوالی زمام قدرت را در دست دارد و از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشت.

انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی سه‌شنبه ۲۰ فروردین برای تعیین کابینه جدید رژیم صهیونیستی برگزار شد. انتخابات پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی، هر چهار سال برگزار می‌شود و حزب یا ائتلافی که بیشترین آراء را (مستقلا یا از طریق ائتلاف با دیگر احزاب) به دست آورد، نخست‌وزیر آینده را معرفی می‌کند.

در تاریخ سوم دی سال گذشته بود که پارلمان رژیم صهیونیستی درپی عدم توافق سران کابینه ائتلافی نتانیاهو بر سر تعیین تکلیف نمودن درباره تصویب یک قانون جنجالی (لایحه استخدام یهودیان ارتدکس افراطی)، منحل و تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدشگون بدذات

    • بدون نام

      حیف ازاون مغزهای متفکرونابغه ایرانی که رفتن اسرائیل واونجا راابادکردن وباعث منمنم نتانیاهو شدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج