۸۵۲۹۱۷
۳۶ نظر
۵۰۱۵
۳۶ نظر
۵۰۱۵
پ

صالحی: آینده ایران روشن است

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: رسانه های خارجی در موضوع سیل این همه کمک های مردمی و نهادهای امدادی را نمی بینند و اگر یک فرد خاص مشکلی داشته باشد آن را برجسته سازی می کنند؛ هر چه رسانه های خارجی علیه ما می نویسند، بنویسند.آینده این مملکت روشن است.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: رسانه های خارجی در موضوع سیل این همه کمک های مردمی و نهادهای امدادی را نمی بینند و اگر یک فرد خاص مشکلی داشته باشد آن را برجسته سازی می کنند؛ هر چه رسانه های خارجی علیه ما می نویسند، بنویسند.آینده این مملکت روشن است.

«علی اکبر صالحی» روز سه شنبه در نشست معرفی باشگاه صاحب نظران انرژی ایرانیان در دانشکده فنی دانشگاه تهران، محیط دانشگاه را محیطی آرامش بخش و دلپذیر دانست و از اساتید حاضر خواست قدر این محیط را بدانند.

صالحی گفت: باران الطاف الهی است و هر آنچه در این بارندگی های اخیر ضرر دیده ایم از خودمان بود. چون خانه ها را در بستر رودخانه ها ساختیم و به حریم ها تجاوز کردیم.

وی ادامه داد: رسانه های خارجی در موضوع سیل این همه کمک های مردمی و نهادهای امدادی را نمی بینند و اگر یک فرد خاص مشکلی داشته باشد آن را برجسته سازی می کنند؛ هر چه رسانه های خارجی علیه ما می نویسند بنویسند، آینده این مملکت روشن است.

صالحی با بیان اینکه مفهوم انرژی یک مفهوم مجازی است و از کمیت های اصلی فیزیکی نیست، گفت: اما آنقدر مفاهیم در روابط فیزیکی دیده می شود که اسم انرژی روی آن گذاشته اند در حالی که انرژی مانند سرعت یک کمیت مجازی است.

معاون رییس جمهوری با قدردانی از بانیان این باشگاه به دلیل خالی بودن جای چنین باشگاهی، اظهار داشت: این عنوان با عنوان های خارج از کشور تجانس دارد و واقعا با حضور مجموعه فرهیختگان یک باشگاه است.

صالحی با بیان این که انرژی یک عنصر بسیار موثر در ابعاد مختلف معیشتی از جمله اقتصادی است،گفت: اگر بخواهیم انرژی را مدنظر و مورد مطالعه قرار دهیم باید به گونه ای فراگیر این کار را انجام داده و همه ابعاد آن را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: توفیق داشتم قبل انقلاب درسی به نام انرژی ارائه کنم که در آن درس به دنبال انرژی های تجدیدپذیر و پاک بودیم و یکی از موارد مورد تاکید من این بود کدام عقل سلیم اجازه می دهد منابعی را که حیات ما به آن بستگی دارد، صادر کنیم.

وی افزود: ما به عبارتی نفت فروشی می کنیم و آیا باید منابع انرژی مان را صادر کنیم و باشگاه باید به این سوال پاسخ دهد تا کی می خواهیم نفت فروشی کنیم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: یکی از منابع اصلی انرژی ما سوخت فسیلی است و چرا هم باید راحت بسوزانیم و هم راحت به صورت خام صادر کنیم. ارزش افزوده نفت کجاست؟ چه آینده ای می توان برای این انرژی فسیلی ارزش افزوده متصور بود؟

صالحی اضافه کرد: اگر نفت فقط برای سوزاندن بود این سوال وجود دارد تا کی نفت داریم یا اینکه در مجاورت سوزاندن منابع دیگر هم هست؟ افکار عمومی جامعه هنوز این مطالب را به طور دقیق درک نکرده و اگر در جامعه ای پیشرفته بخواهیم قدم های صنعتی اجتماعی برداریم، آن جامعه باید از آگاهی و بصیرت لازم در زمینه انرژی برخوردار باشد.

صالحی با اشاره به بحث قیمت گذاری انرژی را بسیار پیچیده عنوان کرد و گفت:برخی می پرسند چرا اینقدر انرژی را ارزان می دهیم وباید با توجه به فوب خلیج فارس قیمت بدهیم اما باید حقوق را هم با حقوق فوبی خلیج فارس تعیین کرد.با در نظر گرفتن همه ابعاد مدام با بن بست روبه رو می شویم و آخرش مجاب نشدم چگونه انرژی را قیمت گذاری کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی خطاب به فضای باشگاه گفت: اگر می خواهیم جراحی کنیم بِسْم الله.

معاون رییس جمهوری با اشاره به نبود برنامه ریزی مفهومی در کشورتصریح کرد:٤٠ سال است انقلاب کردیم؛ انقلاب اسلامی آرمان های زیبا و اهداف بلندی برای ما ترسیم و زمینه مناسبی برای خدمت ما فراهم کرده است اما مدیریت ما متناسب با این آرمان ها و اهداف فراهم شده نبود.

وی افزود: مطلبی که در این انقلاب مغفول ماند این بود که حوصله برنامه ریزی مفهومی در برنامه ریزی هایمان نداشته ایم یعنی گذشته را تحلیل، حال را ارزیابی نکردیم و آینده را به فراخور حال نسنجیدیم.

صالحی با برشمردن اقدامات و پیشرفت های چشمگیر بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: درست است ٤٠ سال قبل دانشگاه های همه دنیا با الان فرق کرده است اما تفاوت در دانشگاه های ما بیشتربوده است.

به گفته وی،بعد از انقلاب ٣٧٠ هزار کیلومتر لوله کشی گاز در کشور انجام شد. حدود ٧٥ هزار نیروگاه نصب شده داریم بطوری که اگر چند لحظه برق قطع شود تعجب می کنیم اما در کشورهای همسایه قطع برق عادی است.

وی یادآور شد: همه این کارها در شرایطی انجام شد که تولید نفت پایین بود و به دنبال آن صادرات نفت پایین آمد با جمعیتی حدود ٨١ میلیون نفر با یک میلیون بشکه نفت کشور با مشکلاتی روبه رو است.

صالحی اضافه کرد: این در حالی است که عربستان با ٢٢ میلیون جمعیت ١٠ میلیون بشکه نفت تولید و ٩ میلیون بشکه آن را صادر می کند. یعنی اگر ٤٠ میلیون بشکه نفت صادر کنیم هم سطح عربستان می شویم. عراق هم ٤.٥ میلیون بشکه نفت تولید و چهار میلیون آن را صادر می کند. اگر این زیرساخت ها نبود باید تا الان فرو می ریختیم.

رییس سازمان انرژی اتمی یکی از ابزارهای یک جامعه متمدن آزاد و فرهیخته را وجود سمن ها دانست و گفت: سمن ها پلی میان مردم و دولت هستند. به مجموعه هایی که همواره به عنوان یک تلنگر و هشدار دهنده برای مسئولان باشند نیاز داریم و این باشگاه ها می توانند چنین مسئولیتی به عهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه صرفا نباید دنبال مچ گیری باشد، بلکه باید دنبال دستگیری باشد؛ یعنی ضمن اینکه مشکلات را می بیند و درک می کند، راه حل منطقی و متناسب با شرایط ارائه کند. از باشگاه انتظار می رود هشدار دهنده ای همراه با ارائه دهنده راه حل باشند. باشگاه باید حوصله و سماجت داشته باشد.

صالحی گفت: معمولا حوصله پیگیری نداریم. باید این آمادگی را در ذهن مسئولان ایجاد کنیم تا پذیرای نصیحت های دلسوزانه باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تعیین محدوده منافع ملی با مصلحت ملی در حوزه انرژی است، گفت: باید تحلیل های آگاهی بخش داشته باشیم تا درک مردم و جامعه را از مفهوم انرژی و مصرف آن بالا ببریم. این آموزش ها که به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است باید با لطافت انجام شود.

صالحی با انتقاد از کم بودن دیتابیس ( پایگاه دادها) در کشور گفت: مدیریت کلان نداریم پیچ مهره هایی هستیم که یک جا جمع نشدیم. اگر اراده کنیم می توانیم هر آنچه پیشرفته ترین کشورها می سازند، بسازیم اما دیتا بیس نداریم. پس در بعد انرژی باید پایگاه داده قوی از همه مجموعه ها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: انرژی مقوله ای میان رشته ای است حتی کاربرد انرژی و تصمیم گیری آن هم، امر فرابخشی است و به خاطر همین، هر بخشی آن را به سمت خود می کشد در حالی که باید از بخشی نگری جدا شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید حسن

      همش امروزمونا خراب کنید وبه آخرت ویا آینده حواله بدید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آینده ای گذاشتین برامون بمونه

    • طوفان

      خخخخخخخخخخخخ

    • طوفان

      خخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      نه تا وقتی امثال شما باشن

    • بدون نام

      اوه ادمهایی مثل تونباش به خاطرپول مقام هسته ای دادی رفت هیچی هم نگرفتی ابوموسی

    • بدون نام

      خخخخخ الکی برا خودتون جک بگید مردمم که گوش دراز فرض کردین بیچاره ما جونها که باید بسازیمو بسوزیم به پای شما

    • بدون نام

      بدبختی صددرصد روشن

    • بدون نام

      قطعا آینده روشن است و شما مدت زیادی نخواهید ماند جناب صالحی.

    • بدون نام

      مشخصه

    • مهدی

      شما همان نفت را هم به تفکر خسارت بار تبدیل کردید.
      نفت در این زمان یا تبدیل به واردات میشود و یا از زیر خاک در جعبه های بانک ها حبس میشود.
      نفت میتوانست اگر فروخته میشود علم تکنولوژی و تولیدی را رقم بزند که دیگر نیازی به فروش نباشد.که ای آرزو در نطفه خفه شد و اگر اندکی مظاهر ان را می بینید مربوط به گذشته های دور است.
      اما در مدعیان ما غرور و بی ظرفیتی و غربی را باعث شد.که هنوز از این دریچه پیشرفت خسارت پرداخت میکنیم.
      زمانی که خوب میدانید با هیچ معامله میکنید هرچند در یک مقطع کوتاه نشان میدهد که سیاست بازی با سعادت مندی فاصله بسیار دارد.
      هر ان با شعار خود و دیگران را فریب ندهید.
      امتداد این کار مثل گذشته نابودی نسلها است.

    • بدون نام

      اره مثل نوری که از نیروگاه هسته‌ای شما فوران می‌کنه اینده ما هم روشنه

    • بدون نام

      آره با وجود شما همچی روشنه بدبخت کردین ایرانی رو ایران رو غارت کردین

    • ایرانیم

      واقعامعلومه حقوق۸۰۰تومنی گوشت ۱۳۰تومنی

    • بدون نام

      روشن ولی واسه تو بچه هات

    • وانک علا خلق عظیم

      بچها آقای صالحی راست میگن خیلی هم روشن است آینده ایران

    • جام

      اوقت شما با کدوم دلیل ومدرک همچین حرفیو میزنی

    • بدون نام

      معلوم است

    • بدون نام

      بدونه شما بله

    • احمدرضا

      بله که روشنه ، الان چند وقته آینده ی روشن ایران را واسه شما می بینیم، واسه مردم بدبختی ، فقر ، فلاکت ، بیکاری و جنایت ، برای شماها هم خوشبختی ثروت ، مکنت ، اون بالا بالاها ، ، حواستون باشه گهی زین به پشت ، گهی پشت به زین

    • بدون نام

      آینده ایران بسیار سیاه مبهم و تاریک است و هیچ امیدی به آینده ایران‌نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این کاری که کردن واقعا انتطار خوبی در پیش نیست نمیدانم چرا با دنیا دست دوستی نمیدن

      • بدون نام

        آقای صالحی که امید زیادی داره ولی مردم نظر دیگه ای دارن

      • علی

        برای تو روشن است برای مردم تاریکی سیاهیست

    • بدون نام

      جااااااان؟؟؟؟

    • رضا

      منظور از ایران خودتون و اقازادهاست دیگه.

    • بدون نام

      باطری براش بخرید

    • نامی

      آینده ایران روشنه،ولی آینده شما صددرصد تاریکه.

    • بدون نام

      شماراست میگی!کلیدروشنایی آینده دست شماست گمش نکنید!!!!!

    • بدون نام

      شکم سیر از گشنه خبر نداره

    • بدون نام

      اره خیلی روشنه

    • بدون نام

      خود صالحی هم میدونه که حرف مفت میزنه ,

    • بدون نام

      سر و صدا در بازار مسگرها

    • بدون نام

      خخخخخخ .... روشن روشن ...

    • بدون نام

      برای تو یا ما

    • انتقاد سازنده

      جناب صالحی عزیز . میشه روشنتر بفرمائید که منظورتون از آینده کدوم آینده است ؟ این جمله شما دقیقا مثل اینست که شما در اوج خشکسالی و بی آبی بذر افشانی کرده اید و منتظر هستید تا سال بعد محصول خوب برداشت کنید . آینده همین امروز است و همان زمین بایر و بی آب . کدام روشنی و کدام محصول ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج