۸۵۳۱۶۰
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

گیجیِ ادامه‌دار قیمت‌ها در بازار خودرو

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد بازار این روزها «گیج» است؛ زیرا قیمت ها بی دلیل دچار تغییر شده اما صفی برای خرید تشکیل نشده است.

ایرنا نوشت: رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد بازار این روزها «گیج» است؛ زیرا قیمت ها بی دلیل دچار تغییر شده اما صفی برای خرید تشکیل نشده است.

«سعید موتمنی» با بیان این مطلب افزود: بازار خودرو که از نیمه دوم اسفندماه به دلیل افزایش عرضه شرکت ها، به شرایط تعادل نزدیک شده بود و قیمت های منطقی تری اعلام می شد اما در یک هفته گذشته (از ۱۹ فروردین) دوباره روند افزایشی را تجربه کرد.

به گفته وی، شرکت های عرضه کننده خودرو به طور معمول در روزهای آخر سال به دلیل تغییر در سیستم های فروش یا مدل خودروها و غیره هیچ خودرویی را فاکتور نمی کنند و به این ترتیب خلایی در بازار ایجاد می شود اما عده ای با سوء استفاده از این شرایط به افزایش سلیقه ای نرخ ها اقدام کردند.

وی ادامه داد: هفته گذشته یکی از شرکت های داخلی قیمت یکی از محصولات شاسی بلند مونتاژی خود را به طور سلیقه ای تا ۲۶ میلیون تومان افزایش داد، در حالی که اتفاق خاصی در هفته های آغازین امسال نیفتاده بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: این افزایش قیمت بار روانی داشت و بهای محصولاتی نظیر سراتو، پژو ۲۰۰۸ و چانگان تا ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت.

این مقام صنفی همچنین پژو ۲۰۶ را مثال زد که قیمت آن در روزهای گذشته در مقایسه با واپسین روزهای پارسال، تا ۱۴ میلیون تومان رشد کرد و به عبارت دیگر به قیمت های نیمه دوم بهمن ماه در بازار بازگشت.

وی ادامه داد: با این حال این قیمت های غیرمنطقی با اقبال مواجه نشد و خریداران استقبالی نکردند.

وی خواستار آن شد تا نهادهای نظارتی اجازه ندهند برخی شرکت ها در شرایط کنونی به افزایش دلخواه قیمت هااقدام کنند، زیرا امسال افزایش شمارگان تولید و تعادل بخشی بازار دنبال می شود و بهم ریختن آن درست نیست.

در انتظار برای تعادل بازار
موتمنی اضافه کرد: از دیروز که ۲ خودروساز بزرگ دوباره برنامه های فروش فوری و پیش فروش خود را پی گرفته اند، انتظار می رود بازار شرایط متعادل تری را تجربه کند اما دستکم ۲ تا سه هفته به طول می انجامد.

«انتظار می رود خودروهای ثبت نامی سریع تر تحویل شود تا حرص و ولع بازار فروکش کند.»

وی تاکید کرد بازار با افزایش تولید و رشد عرضه به تعادل نزدیک می شود و قیمت های متعادل تری را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: باید رویه ای که اسفندماه پارسال بدرستی در پیش گرفته شد، ادامه یابد و نقدینگی های سرگردان به سمت تولید هدایت شود تا دلالان از بازار خارج شوند.

این مقام صنفی به مشتریان و خریداران واقعی خودرو توصیه کرد دست نگه داشته و این روزها برای خرید اقدام نکنند، زیرا با قیمت های کاذب فعلی فقط جیب برخی سوء استفاده کنندگان پُر می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس کمسیون صنایع مجلس ووزارت صمت وحمایت مصرف کنندگان چه غلطی میکنند .معلومه همه بام میخورند.

    • بدون نام

      مردک قیمت همون فروش شرکت هم نجومیه آنوقت میگی بازار آزاد نخرین

    • بدون نام

      واقعا حرفهای قشنگی میزنید عمل لطفا

    • بدون نام

      آقای موتمنی خودشماباعث این گرونی هستن و همچنین اون‌دسته از مردم بی‌عقل‌وفکر‌که ول‌کن جریان نیستن میخوان با خریدوفروش یک شبه ملیاردر‌ بشن،درضمن کم بگیددوشرکت بزرگ ایرانی،مگه ماچندشرکت تولیدکننده داریم دوتا درپیتی داریم

    • علی

      شما همتون دلالین که ایران تصرف کردید پس تا الان کجا بودی که قیمتها سر به فلک کشیدند که الان زر میزنی بی لیاقتای کم مصرف

    • رضا علیپور

      معلوم نیست مسئولین چه غلطی دارن میکنن. هر کس هر کاری دلش بخاد داره میکنه. موندم این حقوق های نجومی رو چرا به اینا میدن. آخه بود و نبود اینا چه تاثیری داره. بخدا نباشن بازار خودش تنظیم میشه. ای ننگ بر شما که ایرانو ویران کردید

    • ایرج

      جواب خدا رو چی میخاید بدید. مردم با هزار امید پول پس انداز کردن ماشین بخرن یدفه سه برابر کردید قیمتا رو. الان خریدارای واقعی موندن چیکار کنن. چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه. متاسفمم.

    • علی

      به خدا دیگه مردم خیلی زیر فشارن ..خواهشا یکی پیدا بشه جلو این اخاذی گری رو بگیره
      من چهار ساله میخوام ماشین(پراید) بخرم هرچی می دووم نمی تونم به قیمتا برسم...
      واقعا دیگه کم اوردم........

    • حسین

      این دوشرکت خودرو ساز خون مردم به شیشه گرفتن مسعولین هم هیچ کار انجام نمیدن ...

      پاسخ ها

      • علی

        بی شرفا

    • بدون نام

      پراید بشه 200 میلیون یه سری گوساله صف میکشن برا خرید
      شما نگران نباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوساله رو خوب اومدی

        ‌همه جا هم از این کلاغ های گوساله نما هستن مختص یک شهر نیست
        تا دلت بخواد تو ایران زیاده
        خدا نسلشون رو برداره

      • mehrdad

        ایول.همینه

    • آرتین رسولی

      عزیزای من همیشه راهرو را ازبالای پله های آخربه پایین تمیزمیکنن این دولت و مسئولین هم همین شکلن ازبالا قشنگ بایدتاپایین جاروشون بدین البته این مردم وملت ماشالله بافرهنگ و خیلی هم عاقل تاثیرداره تو شکل دادن این اوضاع واقتصاد
      بجای اینکه جنسی که بیخودوالکی گرون شده نخرن میرن چندبرابرشون رومیخرن البته چه عرض کنم نبایدکه گفت ملت بگی گاو خیلی بهتره

    • بدون نام

      باز هم حرف مفت

    • بدون نام

      مملکتی با این همه دلال از خودروساز بگیر تا کوچکترین فرد یه خونواده میخواستی بهتره از این باشه وضع واوضاش

    • طاها سلیمی

      من یه پژو ثبت نام کردم از اول روز ثبت نامش خلف وعده ودروغ وکلاهبرداری دیدم تا وقت تحویل که قرار بود برج هشت نود وهفت باشه اما تا آخر سال نود وهفت یعنی دقیقا بیست وهشتم سند ماشین را زدن وصبر نکردن یه روز دیگه بگذره که سال ۹۸ بخوره واز همون روز تا الان که بیست وهشت روز از سال سپری شده هر چی زنگ میزنم ایران خودرو ونمایندگی شهر خودمان فایده نداره من پلاک ماشین دستمه امروز هم مدارک ماشین را برام آوردن ولی خبری از خود ماشین نیست خدا لعنت مقصز این کار واذیت کردن مشتری را بکنه حالا به نظر شما این همه تحویل خودرو وتبلیغات که میگن خودرو را یکماهه با فروش نقدی تحویل میدن شعار و حرف نیست من بعد از یک ماه که سند خورده وبیمه ماشین هم یکسال رد شده هنوز موفق به زیارت ݒژو خان اس ال ایکس نشدم واقعا متاسفم برای این همه دروغ وکلاهبرداری در روز روشن خواهشا باز نشر کن تا چند نفر بخوانن ومطلع بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج