جاباما
۸۵۳۱۹۵
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

اعمال افزایش ۱۶درصدی در قبض برق پرمصرف‌ها

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش ۷ درصدی تعرفه برق برای تمامی بخش‌های مصرفی، از اعمال ۱۶ درصد جریمه برای مشترکان پرمصرف خبر داد که به این ترتیب پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت و قبوض برق آن‌ها نیز ماهانه صادر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش ۷ درصدی تعرفه برق برای تمامی بخش‌های مصرفی، از اعمال ۱۶ درصد جریمه برای مشترکان پرمصرف خبر داد که به این ترتیب پرمصرف‌ها ۲۳ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت و قبوض برق آن‌ها نیز ماهانه صادر می‌شود.

نشست سخنگوی صنعت برق با رسانه‌های جمعی با هدف تبیین نظام جدید تعرفه‌ای برق، ارتقای ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی، مقاوم‌سازی شبکه‌ها در سیل اخیر و آمادگی صنعت برق در پیک تابستان ۹۸ در توانیر امروز برگزار شد.

حقی‌فام، اقدام برای جریمه مشترکان پرمصرف را در جهت ترغیب پرمصرف‌ها به اصلاح روند مصرف بی‌رویه و افزایش ضریب بار شبکه عنوان کرد که به نفع اقتصاد ملی و رونق تولید به عنوان یک وظیفه ملی است.

او یکی دیگر از اقدامات صنعت برق که قول اجرای آن به هیأت دولت داده شده را محاسبه میانگین مصرف برق مشترکان طی خرداد تا شهریور سال گذشته و اعلام آن به مشترکان عنوان کرد که بر این اساس بالا بودن متوسط مصرف برق هر مشترک نسبت به الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه به معنی پرمصرف بودن آن مشترک خواهد بود. این اطلاع‌رسانی به پرمصرف‌ها کمک می‌کند پیش آگاهی لازم از وضعیت مصرف خود حاصل و نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

وی میزان مصرف ماهانه یک مشترک عادی در تهران طی ماه‌های گرم سال را ۳۰۰ کیلو وات ساعت ذکر کرد که بالاتر از آن پرمصرف تلقی می‌شود و حدود یک درصد مشترکان را شامل می‌شوند و باید برای مدیریت این نوع مصارف از مکانیزم‌های کنترلی استفاده شود.

حقی‌فام تاکید کرد منابع حاصل از جریمه پرمصرف‌ها به عنوان منابع جاری صنعت برق محسوب نمی‌شود، بلکه با ایجاد یک صندوق مشخص، عمدتاً در جهت پیشبرد طرح‌های کاهش تلفات استفاده خواهد شد و نظام تعرفه‌ای جدید اهرمی برای ترغیب پرمصرف‌ها به اصلاح مصرف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن پور

      نظر براینکه . بایستی آنهایی که مصرف کم هم بایستی دل لیست تشفیقات قرار گیرند .!!

    • بدون نام

      برق و آب و تلفن همه اینها را که گران کرده اند نیازی نیست پر مصرفها را جریمه کنید اگر راست میگید کم مصرف ها را رایگان کنید.البته با دستکاری که در کنتورها انجام داده اند هیچکس کم مصرف نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکنه خودت کنتور برقتون دستکاری کردی.!!!!!

    • بدون نام

      باهربهانه ای دنبال دست بردتوجیب ملت بدبخت ساده هستین وخذج حدود۲۰ملیون افغانی که بودجه وکنابع شغلاشون ازجیب ملت بایدبیاردولت پول نفت وگازمعدن ....‌مالیات خرج اینامیکنیدحرام بلاهمه جامیادحقمون حق مون به اینهامیدین به اسم مهمهان برادر..‌چیزهامسخرهرجابگی میخندن وبه چشم اسگول بی لرص وبی غیرت نگاهت میکنن

    • احسان

      کنتورهای جدید ظاهرا طبق خاسته آقایان باشتاب بیشتری میچرخه،این طور که اینها دارن پیش میرن فقط خانه های متروکه کم مصرف میشن و بقیه هم...
      اگه قرارجریمه شدن باید این مسئولین بی کفایت ماجریمه بشن که اینقدراتلاف برق درجریان شبکه برق دارن نه مردم بدبخت که ازشدت نداری به خودکشی و خودفروشی و... کشیده شدن،تیرخلاص رو بزنین تمومش کنین،راحت شیم
      برید اونهایی رو جریمه کنید که کرور کرور پول مردم رومیبرن خارج واختلاس میکنن بی شرف ها

    • بدون نام

      نه خیلی نرخش پایینه یه مرد البته امید بهش نیست که پیدا بشه،بیاد درآمد ما ضعیفت رو ببینه که از همه طرف حقمون رومیخورن واقعا یک مرد پیدا میشه بین70،میلیون ایرانی البتهاز سران،ماتو سازمان اآب ناحیه شمال خوزستان دزفول بصورت استیجاری کار میکنیم بیاید ببینید با این حقوق میتونیم فقط نون خالی بخریم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج