جاباما
۸۵۳۸۵۸
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

ارائه زمین رایگان به سازندگان مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت عنوان مسکن مهر را به مسکن امید تغییر داده است، گفت: فرآیند فروش واحدهای مسکونی جدید به متقاضیان باید به صورت هدفمند صورت گیرد.

خانه ملت نوشت: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت عنوان مسکن مهر را به مسکن امید تغییر داده است، گفت: فرآیند فروش واحدهای مسکونی جدید به متقاضیان باید به صورت هدفمند صورت گیرد.

سیداحسن علوی با اشاره به ورود دولت برای اجرای طرح مسکن امید در کشور به ویژه در کلانشهرها، گفت: به نظر می رسد که دولت و وزارت راه و شهرسازی به دنبال تداوم اجرای طرحی مانند مسکن مهر در کشور است، از این رو دولت عنوان مسکن مهر را به مسکن امید تغییر داده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی با مجوز رئیس جمهور به دنبال اجرای طرحی است که بر اساس آن زمین رایگان به پیمانکاران و سازندگان داده شود تا مساکن جدید با قیمت معقول و پایین نسبت به قیمت کنونی بازار تولید و به افراد و متقاضیان اصلی فروخته شود.

خانوارهای متوسط و کم درآمد در اولویت خرید مسکن

باید فرآیند فروش مسکن های جدید به متقاضیان به صورت هدفمند صورت گیرد، یعنی آنکه خانوارهای متوسط و با درآمد کم بتوانند از این امتیاز برخوردار شوند و دلالان نتوانند نسبت به خرید این مسکن ها اقدام کنند

وی گفت: البته باید فرآیند فروش مسکن های جدید به متقاضیان به صورت هدفمند صورت گیرد، یعنی آنکه خانوارهای متوسط و با درآمد کم بتوانند از این امتیاز برخوردار شوند و دلالان نتوانند نسبت به خرید این مسکن ها اقدام کنند.

تلاش دولت برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا دو سال آینده

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی هدف گذاری دولت دوازدهم برای تولید مسکن، ساخت حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که بخشی از این استراتژی در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری محقق خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من اجرای مسکن امید و ساخت حداقل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می تواند اثر مثبتی در تعدیل شدن قیمت بازار مسکن داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: یکی از عوامل بازار مسکن، اثرات روانی و موج های ایجاد شده در این بخش است، از این رو مطرح شدن تلاش دولت برای تولید انبوه مسکن می تواند زمینه را برای کاهش قیمت ها فراهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم دروغ بازم وعده اخه تا کی

    • بدون نام

      آمین

    • بدون نام

      به به اینم یه رانت دیگه برای خودی ها

    • بدون نام

      باید برنامه ریزی بشه که امتیازگیرندگان نتوانند واحدهای دریافتی بفروشن یا سر انجامش مثل مسکن مهر نشه که قیمتهای نجومی پیدا کردن

    • .....

      زمینهایی که ۱۵۰ کیلومتر با مرکز شهر فاصله داره!!!!!!

    • بدون نام

      یک رانت بیحساب وکتاب باز یک دزدی دیگر.خوب هرکس خانه ندارد وزمین ندارد.زمین رابه افراد واقعی بدهید.

    • بدون نام

      مسکن مهر خیلی مزخرف هستن،،،بدردنخور،،،میخاین بسازین لطفاً ایمن بسازین

    • بدون نام

      دولت امید چکاری کرد که مسکن امید بکنه

    • بدون نام

      الله واکبر از این همه حرف غیر کارشناسی .آخه با کدام بودجه با کدام پول با کدام امکانات میخواید این ۴۰۰ هزار واحد رو بسازین .نکنه تصمیم گرفتید یه عده رو مثل خودرو سازها بذارید سر کار که ماشینهای ثبت نامی رو نمیدن وفروش فوری میکنن

    • بدون نام

      اگه راست میگین، به خود مردم زمین رایگان بدین، چرا به غارتگران بدین؟!

    • بدون نام

      اگه شهرداری، این همه عوارض و مالیات و... نمیگرفت از مردمی که میخوان نوسازی کنن خونه هاشون رو، کلی قیمت مسکن افت میکرد و مردم به نوسازی تشویق میشدن! لطفا به انبوه ساز و مفتخور کمک نکنید!

    • سید حسن

      از دولت فقر ونا امیدی،جز بدبختی انتظاری نیست!

    • بدون نام

      لطفا در اجرا ، انچنان بد عمل نکنید که تاریخ تکرار شود .

    • بدون نام

      چادرهای سیلزدگان بدبخت اق قلا را رایگان بدید فعلا. زمین پیشکشتان

    • بدون نام

      لازم نیست زمین مجانی بدهند .
      به تعاونی هایی که ۳۵ سال قبل خود دولت زمین فروخته اجازه ساخت بدهد ، فقط در تهران بیش از هفتاد هزار خانوار صاحب مسکن خواهند شد.
      هیچ نیازی به کمک مالی هم نیست.

    • بدون نام

      چرا یه مطلب تکراری رو چند بار تکرار میکنین خبر خوبه کوتاه و مفید باشه الان اینجا یه متن رو دو بار عینن تکرار کردین

    • بدون نام

      سعی نکنید رانت و آخور درست کنید. زمین را در محلهایی که امکان توسعه و زیر ساخت دارند به صورت غیر قابل انتقال تا سقف زمانی مشخص در اختیار بی خانه ها قرار دهید تا با تسهیلات ساخت بتوانند صاحب خانه شوند. ضمنا به دلیل شرایط کشور از لحاظ زلزله و... زمین به صورت ویلایی واگذار کنید و شهرها را به صورت افقی توسعه دهید. البته اگر اراده ای اساسا وجود دارد.

    • feroozan

      اگه واقعا عملی بشه خیلیا امیدوار میشن مخصوصا جوانها

    • بدون نام

      بله زمین مجانی میدند به آشنایان خودشون ویک جور هم شریک میشند واز سر وته کار میزنند که سودهای نجومی براشون بمونه وخونه های بی کیفیت تحویل مردم بدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج