جاباما
۸۵۵۱۱۶
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

استقبال کنگره از عدم تمدید معافیت‌های ایران

برخی از قانونگذاران آمریکا روز دوشنبه از اقدام رئیس‌جمهور این کشور در عدم تمدید معافیت‌های نفتی برای خریداران نفت ایران استقبال کردند.

خبرگزاری فارس: برخی از نماینده‌های کنگره آمریکا امروز دوشنبه از اقدام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی برای ایران استقبال کردند.

«مایکل مک‌کاول»، نماینده ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد از تصمیم ترامپ کاملاً حمایت می‌‌کند.

او با بیان این ادعا که ایران بیش از ۶۰۰۰ نفر از نظامیان آمریکا را در منطقه به قتل رسانده، گفت: «این سیاست، با کاستن از منابع مالی ایران، رژیم را از منابع مالی مورد نیازش برای انجام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده محروم خواهد کرد.»

استقبال کنگره از عدم تمدید معافیت‌های ایران

«لیندسی گراهام»، نماینده ایالت کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان هم در بیانیه‌ای مشابه، ایران را «بزرگترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه و سراسر دنیا» توصیف کرده و تصمیم ترامپ را مورد تمجید قرار داده است.

او در صفحه توئیترش نوشت: «مقابله دولت ترامپ با رژیم ایران موثر بوده و مزایایش را با گذشت زمان آشکار خواهد کرد. این، روشن‌ترین پیام است مبنی بر اینکه اگر کسی با رژیم ایران تجارت کند، با ایالات متحده تجارت نخواهد کرد.»

«تد کروز»، نماینده ایالت تکزاس مجلس سنا که در روزهای گذشته با امضای نامه‌ای از دولت ترامپ خواسته معافیت‌ها برای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید نکند، عدم تمدید معافیت‌های نفتی را گامی اولیه در مسیری دانسته که به توقف کامل اجرای برجام از سوی آمریکا منتهی می‌شود.

کروز در نامه‌ای که چند هفته پیش همراه با ۵ قانونگذار دیگر به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نوشته خواستار آن شده که واشنگتن، معافیت‌های قبلاً صادرشده برای همکاری‌های هسته‌ای با ایران را تمدید نکند.

اشاره این ۶ سناتور به معافیت‌هایی است که دولت ترامپ بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ برای همکاری‌‌های هسته‌ای با ایران جهت حفظ نظارت بر مراکز هسته‌ای اراک، بوشهر و فردو صادر کرد.

تد کروز در بیانیه خود روز دوشنبه، درباره تصمیم کاخ سفید برای عدم تمدید معافیت‌ها برای خریداران نفت ایران نوشته است: «پایان دادن به این معافیت‌ها، گام مهم دیگری برای پایان دادن به اجرای توافق هسته‌ای ایران از سوی آمریکا است که من از مدت‌ها پیش خواستار آن شده‌ام.»

او همچنین تصریح کرده است: «دولت ترامپ بایستی گام معطل‌مانده پایان دادن به معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را نیز بردارد.»

«مارکو روبیو»، یکی دیگر از نمایندگان مجلس سنا نیز ضمن استقبال از عدم تمدید معافیت‌های نفتی، همانند تد کروز خواستار آن شده که صدور معافیت‌ برای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران نیز متوقف شود.

«تام کاتن»، نماینده ایالت آرکانزاس در مجلس سنا که از مشاوران غیررسمی دونالد ترامپ در مسائل ایران محسوب می‌شود در توئیترش از پامپئو بابت تصمیم جدید ضد ایران تقدیر کرده است.

او با خطاب دادن پیامی از پامپئو در توئیتر که در آن تصمیم دولت آمریکا اعلام شده نوشته است: «سپاسگزار از رهبری شما آقای وزیر پامپئو. دنیا بهای گزافی برای نفت ایران پرداخته که منبع تأمین مالی ستیزه‌جویی‌های نظامی ایران و نائبان تروریستی آنها به شمار می‌رود.»

«چاک گراسلی» از دیگر نماینده‌های مجلس سنا از سایر کشورهای صادرکننده نفت به ویژه عربستان سعودی خواسته است عرضه نفت را در بازارهای جهانی، عادی نگاه دارند.

کاخ سفید روز دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیتهای نفتی ایران را دیگر تمدید نکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه تون برید گمشید احمقها به جهنمه ما هم دیگه نمیگذریم گشتیهاتون از تنگه رفت وامد کننن. فکر کردید

    • بدون نام

      خخخخخخخخ هاهاهاهاها قرار بود کنگره ترامپ را استیضاح کنه ...منتظر استیضاح ترامپ بمون باج هم بموقع بده جان‌کری .خدا یزرگه شاید شد

    • بدون نام

      دیرین دیرین ترامپ توسط کنگره استیضاح میشود ... برترینها ایران

    • بدون نام

      رییس برترینها بالاخره جان‌کری دموکرات ترامپ را استیضاح میکنه یا بریم خونه .هنوز شام نخوردم منتظرم پس از پخش مستقیم استیضاح شام بخورم یا پخش میشه . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      امریکاوعربسنان‌ودوستان‌ترامپ‌امثال‌انهاهیچ‌غلتی‌نمی‌نوانند‌بکنند‌
      دولت‌مردان‌مانهراسند‌که‌خداباایران‌است

    • بدون نام

      پیش به سوی نابودی

    • بدون نام

      بابک فکر کنم برا همچین روزی اعدام نکردن تا باز بیاد نفت ببره بفروشه..
      ولی پولش؟؟؟!

    • بدون نام

      مبارکه

    • بدون نام

      امام خمینی رحمت الله علیه گفت تنها کار خوبی که امریکا که انجام دادقطع روابط بود این خودش نعمت است رو پای خودمان می اییستیم وایران را میسازیمانشاالله امریکا وصهیونیست وامپریالیست هیچ غلطی نمیکنند مااگر صادق وپاک باشیم خدا کمک میکنه

    • بدون نام

      پا به منطقه بگذارید ۶۰۰۰۰ نفرتان از بین میروند

    • بدون نام

      منتظر خاوری‌های‌متعدد باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج