۸۵۵۴۵۲
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

واکنش سفارت ایران به بیانیه وزارت خارجه فرانسه

سفارت ایران در پاریس در واکنش به بیانیه وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: همواره از چندجانبه‌گرایی در مقابل ترویج یکجانبه‌گرایی استقبال می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در واکنش به بیانیه وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اراده این کشور برای تداوم اجرای برجام و تلاش فرانسه به همراه متحدان اروپایی برای تضمین بهره‌مندی ایران از منافع حاصل از برجام در صفحه توئیترش اعلام کرد: «همواره از مواضع واقع بینانه مبتنی بر بهبود فضای روابط بین‌الملل و اصول چندجانبه گرایی در مقابل دیدگاه‌های غیر اصولی که هدف از آن تخریب دستاوردهای دیپلماسی و ترویج یکجانبه گرایی است، استقبال می‌کنیم.»

به گزارش فارس، وزارت خارجه فرانسه همچنین در بیانیه مذکور اعلام کرده است که روند ساز و کار مالی اینستکس بین ایران و سه کشور اروپایی با پیشرفت خوبی روبرو بوده است.

موضع گیری فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که کاخ سفید دیروز (دوشنبه) دوم اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که معافیت‌های تحریمی برای خریداران نفت ایران تمدید نخواهد شد و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین کنند.

نوامبر سال گذشته، وزارت خارجه آمریکا معافیت‌های ۱۸۰ روزه‌ای را به ۸ کشور خریدار نفت و میعانات ایران ارائه کرده بود تا در این فاصله به دنبال منابع جایگزین غیر از نفت ایران باشند. این مهلت در حال به پایان رسیدن است و دوم می ۲۰۱۹ (۱۲ اردیبهشت) تمام خواهد شد. این کشورها شامل ترکیه، کره جنوبی، ایتالیا، تایوان، یونان، ژاپن، چین و هند بودند.

سید عباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از بیانیه کاخ سفید در اظهاراتی عنوان کرد که جمهوری اسلامی ارزش و اعتباری برای معافیت های اعطایی بر تحریم ها قائل نبوده و نیست، از رایزنی های داخلی و خارجی خبر داد و گفت که تصمیم مقتضی در این زمینه اتخاذ و اعلام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرانسه داره وقت کشی می کنه.

    • منوچ

      بازم سرکاریم اینستکس کجا بود

    • بدون نام

      هدف امریکا در خاورمیانه جنگ بین ایران باعربستان وامارت است

    • بدون نام

      خدا للنت کند این کشورهای نوکرآمرزکا عربستان امارات های هیچ وپوچ

    • بدون نام

      مردم دارن از گرسنگی میمیرند..‌فکر نکنید آه و ناله مردم رو زمین میمونه. پیاز کیلویی ۱۲ هزار ( غذای فقیرها بیشترین تورم را دید مثل پیاز و سیب زمینی و گوجه و خیار. حالا چی بخورند؟) نکنه میخواید بگید نان خشک و آب مثل گفته ولایتی؟!

    • بدون نام

      مردم دارن از گرسنگی میمیرند..‌فکر نکنید آه و ناله مردم رو زمین میمونه. پیاز کیلویی ۱۲ هزار ( غذای فقیرها بیشترین تورم را دید مثل پیاز و سیب زمینی و گوجه و خیار. حالا چی بخورند؟) نکنه میخواید بگید نان خشک و آب مثل گفته ولایتی؟!! بالاخره یمنی شدیم رفت. خاک بر سر .. که حقیقتا خاک بر سر شدیم رفت.

    • بدون نام

      دام طوری چیده می شود که صید خودش و با پای خودش وارد ان می شود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج