۸۵۵۷۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واعظی: اختلاف ظریف و زنگنه کذب محض است

واعظی در خصوص اختلاف نظر وزرای نفت و امور خارجه خاطرنشان کرد: این اختلاف‌نظر کذب محض است، اختلافی بین ظریف و زنگنه وجود ندارد؛ اینکه یک نماینده برداشت خود را به صورت یکطرفه می‌گوید، کار اخلاقی نیست.

خبرگزاری مهر: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز مهمترین بحثی که مطرح شد در مورد خباثتی بود که آمریکا روز دوشنبه انجام داد و مانع از فروش نفت ایران شد. در این جلسه هیأت دولت به این موضوع پرداختیم.

وی ادامه داد: این موضوع در دو بعد خارجی و داخلی مورد بررسی قرار گرفت، در بعد سیاست خارجی باید همه اعضای دولت نگاه واحدی به این موضوع داشته باشند؛ گزینه‌های مختلفی که در گذشته برای شرایط مختلف تدوین کرده بودیم روی میز است و به این گزینه نیز فکر کرده بودیم.

واعظی گفت: در بودجه ۹۸ پیش بینی‌های مختلفی شده بود از جمله اینکه اگر با محدودیت‌هایی با فروش نفت مواجه بشویم بتوانیم کشور را به خوبی اداره کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: اقدام اخیر آمریکا محدودیت‌هایی را برای ایران از نظر اقتصادی ایجاد می‌کند اما آمریکا بیشتر به دنبال ایجاد یک جنگ روانی است و در این راستا به دنبال تبلیغات گسترده می‌باشد.

واعظی اظهار داشت: از روز دوشنبه صدا و سیما اطلاع رسانی خوبی انجام داده است و با توجه به آگاهی که مردم داشته اند تهدیدات آمریکا را جدی نگرفتند و این اقدام آمریکا تأثیری بر بازار ارز و سایر بازارها نداشته است.

وی ادامه داد: امروز در هیأت دولت صحبت شد که با این مقوله در خارج و داخل کشور چطور برخورد کنیم که برخی از این موارد را رئیس جمهور در صحبت‌های خود بیان کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: قوای سه گانه باید دست به دست هم بدهند و در برابر فشار آمریکا خود را آماده کند علاوه بر این باید اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم انجام شود تا بتوانیم مقاومت کنیم.

واعظی گفت: این اقدام آخرین تلاش آمریکاست. در یک سال گذشته آمریکا هر آنچه در توان داشته است انجام داده است، بعد از ۱۳ آبان اقدامات آمریکا تأثیری در بازار ایران نداشت.

وی تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کرد اگر سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد اتفاق بزرگی در ایران می‌افتد اما اتفاق بزرگی نیفتاد و موجب افزایش همبستگی و وحدت مردم شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند از بحران سیل برای جدا کردن دولت از ملت استفاده کنند اما ناکام ماندند، تردید ندارم آنچه دوشنبه از سوی آمریکا اعلام شد موجب افزایش همبستگی‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت برنامه ریزی های مختلفی کرده است، دولت قوای سه گانه و همه نهادها تحت زعامت مقام معظم رهبری امور را پیش خواهند برد.

وی در پایان در خصوص انتخاب سخنگوی دولت گفت: هفته گذشته با مشورت کمیته‌ای که آقای رئیس جمهور برای انتخاب سخنگو از داخل دولت تشکیل داده بودند چهار گزینه را به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم و آقای رئیس جمهور خواستند که با دو نفر از این افراد صحبت شود.

واعظی در پاسخ به سؤالی در خصوص انتصاب فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سرلشکر سلامی را از قبل می‌شناختیم، رئیس‌جمهور و وزرا از این انتصاب استقبال کردند و روز دوشنبه آقای رئیس‌جمهور اولین جلسه را با حضور ایشان برگزار کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضع دولت در قبال طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: استانی شدن انتخابات یک بار در دولت مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت؛ دولت مخالفتی با این طرح ندارد.

وی افزود: اگر یک نماینده مجلس بتواند در یک استان رأی بیاورد، مسائل کلان و ملی را بیشتر مورد توجه قرار خواهد داد تا اینکه از یک جای کوچکی بیاید.

واعظی در خصوص اختلاف نظر وزرای نفت و امور خارجه خاطرنشان کرد: این اختلاف‌نظر کذب محض است، اختلافی بین ظریف و زنگنه وجود ندارد؛ اینکه یک نماینده برداشت خود را به صورت یکطرفه می‌گوید، کار اخلاقی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج