۸۵۵۷۸۶
۲۸ نظر
۵۰۱۲
۲۸ نظر
۵۰۱۲
پ

افزایش تعرفه برق تمامی مشترکان از اول اردیبهشت

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.

محمدحسن متولی‌زاده با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمامی مشترکان از ابتدای اردیبهشت‌ماه، گفت: با هدف افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکین پرمصرف به ویژه در زمان اوج مصرف برق مقرر شده است تا از ابتدای خردادماه تنها برای مشترکین پرمصرف خانگی ۱۶ درصد به این رقم افزوده شود.

وی مشترکین خانگی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: حدود ۲۷ میلیون مشترک خانگی زیر الگوی مصرف و یا مطابق الگو برق مصرف می‌کنند که ۷۵ درصد مشترکان در مناطق عادی و ۸۳ درصد مشترکین در مناطق گرمسیر در این محدوده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: این دسته از مشترکین در صورتی که مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند، به میزان مصرف کاهش یافته بر اساس نرخ اولین پله در آن منطقه از تشویق برخوردار خواهند شد.

متولی‌زاده تصریح کرد: با فرض ثابت بودن مصرف، صورتحساب این گروه از مشترکان ماهانه حداکثر تا ۲,۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد ولی در مقابل کاهش ۱۰ درصدی مصرف این گروه از مشترکان صورتحساب آن‌ها را نیز حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از مشترکان خانگی کشورمان شامل سه میلیون مشترک پرمصرفی است که بیش از الگو، برق مصرف می‌کنند و ۲۵ درصد از مشترکان در مناطق عادی و ۱۷ درصد مشترکان در مناطق گرمسیری در این محدوده قرار می‎‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: با فرض مصرف ثابت، صورتحساب ماهانه این دسته از مشترکان از هشت تا ۲۷ هزار تومان افزایش خواهد داشت ولی در مقابل کاهش ۱۰ درصدی مصرف این گروه از مشترکان صورتحساب آن‌ها را تا حدود ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

متولی‌زاده هدف از ابلاغ تعرفه‌های جدید برق را اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف دانست و افزود: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد. در این بین تعرفه جدید برق تنها به دو درصد از مشترکان (که بیش از دو برابر الگو، برق مصرف می‌کنند) هزینه بیشتری تحمیل خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ارائه چند توصیه برای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف تابستان (ساعت ۱۱ تا ۱۸ روزهای غیرتعطیل) پرداخت و گفت: با بکارگیری روش‌های بسیار ساده می‌توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا ۳۰ درصد در مصرف برق به ویژه ساعات اوج مصرف صرفه‌جویی و از تشویق و کاهش قابل ملاحظه صورتحساب بهره‌مند شد.

متولی‌زاده خواستار استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی شد و افزود: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه (دمای آسایش)، نصب سایه‌بان و استفاده از دور کند کولرهای آبی و جابجایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف برقی (نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و…) به ساعات غیر اوج مصرف از جمله مواردی است که در کاهش مصرف مشترکان به ویژه در ساعات اوج مصرف بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      ...، باید توتاریکی بشینیم

    • بدون نام

      اگه کمه چرا صادر می کنید به عراق.با تمام قوا پیش به سوی چپاول ملت

    • بدون نام

      گرانی تا کی؟

    • بابک

      سالها بخاطر کم آبی هی تعرفه قبض آب و برق گرون کردن حالا دیگه درد و مرضشون چیه؟ جای ارزون کردنشونه؟! سفر خارجه خانواده و آقا زاده ها گرون شده عقب موندن؟!! شایدم باز مردم باید بودجه دوستان اینارو تأمین کنن؟

    • بدون نام

      اشتباه است

    • الف دال

      بیچاره جنوبیا که از الان هواشون گرمه ومجبورن کولر روشن کنن ولابد جز مشترکان پر مصرف محسوب میشن بازهم جنوب پیش مرگ صادرات برق به کشورهای برادر میشه

    • بدون نام

      وقتی بعصیها۱کنتوردارن وگرونش کردین بیشترجریمه میدن

    • سید موسوی

      برای نون شبمون مشکل داریم شما باز هم برق گرون میکنید ؟ ! لطفا به فکر ما قشر کارگر کم بضاعت باشید

      پاسخ ها

      • ش

        لطفا از پرداخت یارانه خود داری نموده و قیمت تمامی اجناس وخدمات را به ماقبل پرداخت یارانه بر گردانید .البته اگه راست میگویید.!!!!!

    • بدون نام

      یک قران اضافه میکنند به حقوقها صدبرابرش رو از حلقوم مردم میکشن بیرون

    • مهدی

      در استانهای جنوب( خوزستان - بندرعباس - بوشهر - سیستان و بلوچستان ) بدون کولر نمیشه زندگی کرد الان هم که ۳۳ درصد قیمت برق گران شده یعنی مردم باید کولر روشن نکنند مرگ بر گران فروش و مردم آزار

    • بدون نام

      با کم شدن صادرات نفت دولت استارت فشار بر مردم رو شروع کرد ما که نداریم پرداخت کنیم وقتی از مخارج خورد وخوراک بچه هامون عاجزیم دولت بجای کمک میخواد نسل کشی راه بندازه این بود داستان روحانی که میفرمود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که هیچکس نیاز به ۴۵ هزار تومن نداشته باشه .وقتی شاه رفت عکسهای یک خر را روزنامه ها چاپ کردند وزیر دمش فلش زدند نوشتند دروازه تمدن بزرگ شاه .حالا جناب روحانی این رونق اقتصادی شما را روزنامه ها چگونه نمایان کنن .شیب ملایم نیست پرتگاه درست کردی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم فهیییییییییییییییییییییم!!! ( نکنه یه وقت منظور از کلمه فهیییییییییییم چیز دیگه ای باشه!!!!!!؟)

    • بدون نام

      کاری بکنید که مثل قدیم همه فانوس تو خونهامون روشن باشه
      آخه ما تو جنوب اونم با گرمای 50درجه
      ای خدا بدادمان برس

    • بدون نام

      پس برای تشویق کم مصرف کردن نه جبران هزینه‌ها از عدم قدرت فروش نفت!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر دادنت معلومه نفست از جای گرمو نرم بیرون میاید!!!

    • ناشناس

      خیلی از مشترکین متاسفانه با تصور اینکه آب و برق و گاز از دارایی های دولت است، انواع شیوه ها را پیاده می کنند تا کنتور عدد کمتری نشان دهد، درحالیکه تمام اینها جزء منابع ملی بوده و دولت صرفا کارمند و حقوق بگیر ملت است . این دسته افراد بقول خودشان زرنگی کرده و هزینه بسیارکمتری پرداخت می کنند درحالیکه اینکارها را دولت به نوعی جزء پرتی مصرف حساب کرده و هزینه آن را ازبقیه مردم می گیرد (کسانی که کنتورهارا دستکاری نمی کنند) .

    • بدون نام

      تامین بودجه و حقوق های میلیونی شون رومیخوان ازجیب مردم بیچاره در بیاران

    • سید

      دیگه اینقدر دوشیدن مردم رو ، شیر نمیاد ، خون میاد خوووون میفهمی

    • محمد زمانی

      خجالت هم خوب چیزیه بابا مردم ترساننده،زلزله مردم ، سیل مردم،صدقه مردم،کمبود بودجه مردم،یکدفعه اسم مردم را بزارید دولت و اسم دولت را مردم،اینجوری سو'تفاهم هم پیش نمیاد.

    • بدون نام

      خود کرده را تدبیر نیس .

    • محمد

      تصمیم گرفتم دیگه پایه هیچ صندوقی حاضر نشم.
      جایگاه ما در این کشور کجاست.
      حق ما کجاست؟
      من دیگه خسته شدم.. هر کسی دنبال منافع خودشه.. دولت از انواع روش ها داره خون ملت رو میخوره.. نتیجه اش این میشه که مردم هم به هیچ کس رحم نمی‌کنند یعنی تحریم باعث شده که برق گرون بشه.. اگه اینطوریه پس ما تحریم نمی‌خواهیم باید چیکار کنیم؟

    • بدون نام

      آب وبرق مفتی میشود

    • mh

      خدایا خودت به دادمون برس دارن نابودمون میکنن

    • بدبخت ایرانی

      خاک بر سرتان شما از آمریکا بیشتر به مردم فشار میارین

    • بدون نام

      کار بسیار خوبی میکنید. برای این ملت فهیییییییییییم هر کاری کنید کمه!!! حقشونه ...

    • بدون نام

      بخدا له شدیم زندگیمون جهنم کردین از خدا فقط ی چیزی میخوایم که اون شکوندن گردن شماهاس و گرفتن تاوان جهنمی که برا ملت بی بخار درست کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج