۸۵۶۲۳۹
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

چرا به ژاپن و کره نیروی کار نمی‌فرستیم؟

یک کارشناس اقتصادی اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای ژاپن و کره را خواستار شد و بر ضرورت افزایش تعداد بازرسان کار و مقابله با قراردادهای سفید امضا تاکید کرد.

ایسنا: حمید نجف، کارشناس اقتصادی، سیستم نظارتی و بازرسی وزارت کار را نیازمند تقویت دانست و گفت: وزارت کار باید افزایش تعداد بازرسان کار را در دستور کار قرار بدهد و چشم نظارتی خود را برای مقابله با سو استفاده‌های مربوط به قراردادهای کار تقویت کند.

وی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۸ گفت: در ابتدای اعلام افزایش حقوق و دستمزد طوری وانمود شد که افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، زندگی کارگران را تأمین می‌کند و قدرت خرید آنها را بالا می‌برد اما فراموش کردیم که این افزایش دستمزد نسبت به تورم سال گذشته بوده و ما بر اساس نرخ تورم سال قبل برای سال ۹۸ تعیین مزد کردیم که با توجه به نرخ تورم فعلی به هیچ عنوان کفاف هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد.

چرا به ژاپن و کره نیروی کار نمی‌فرستیم؟

به گفته این کارشناس حوزه کار، برای آنکه افزایش مزد احساس شود، باید قدرت خرید را حفظ کنیم و قیمت‌ها در بازار را پایین نگه داریم.

نجف افزود: بخش اعظمی از دریافتی کارگران بابت اجاره‌بها، خوراک و هزینه‌های بهداشت و درمان صرف می‌شود و لذا مبلغی که به دستمزد کارگران اضافه شده پاسخگوی سایر هزینه‌ها از قبیل آموزش و تحصیل فرزندان نخواهد بود.

وی گفت: علیرغم آنکه قیمت برخی اقلام دارویی افزایش یافته اما ارائه خدمات درمانی به کارگران کاهش پیدا کرده است به نحوی که اگر قبلاً ۱۰ هزار تومان صرف خرید یک قلم دارو می‌شد، به دلیل کاهش پوشش بیمه‌ای این رقم امروز به ۹۰ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه کار خاطرنشان کرد: متأسفانه پوشش بیمه‌ای بسیاری از داروهای مورد نیاز کارگران کاهش یافته و سهم سازمان تأمین اجتماعی هم نسبت به پرداخت این اقلام دارویی کم شده است به همین دلیل بیشتر دریافتی کارگران ناخواسته صرف هزینه‌های درمانی می‌شود.

نجف در پایان توجه به معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان در سال ۹۸ را مورد تاکید قرار داد و گفت: وزارت کار اخیراً پیگیر اعزام نیروی کار به خارج است که ژاپن و کره جنوبی می‌توانند جزو کشورهای هدف ما باشند و با سر و سامان دادن به بازار کار، برای کشور ارزآوری داشته باشند اما قبل از آن باید نگاه به جامعه و هویت ایرانی در برخی کشورها تقویت شود تا آنها از نیروی کار ایرانی استقبال کنند.

وزارت کار اخیراً با چند کشور اروپایی نظیر آلمان برای اعزام نیروی کار ایرانی به خارج مذاکره کرده و از ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای کار شاغل در کشورهای ترکیه و کانادا خبر داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سری قبل که اوایل دهه ۷۰ نیروی کار به ژاپن رفت خوب وجه ای برای کشور خریدند و متاسفانه خیلی ها جذب گروههای خلاف کار شدند و هنوز هم بقایای این دسته در مواردی مثل مواد مخدر فعالند.
      واقعا با این انزوای سیاسی کشور واین سابقه قبلی ،این جور اظهار نظرها بیشتر به اعلام آرزوی گوینده می خورد و ربطی به واقعیت ند رد.

    • بدون نام

      ای بیچاره ایرانی!!!!!!!
      کجا رفتیم؟؟؟!

    • بدون نام

      چقدربدبخت شدیم یه زمان اینهامیومدن توکشورمون حالا مابایدالتماس شون کنیم وخودمون بودجه ومنابع شغلامون به جای ایجادشغل برای حدود۲۰ملیون افغانی هزینه نکنیدو۱۰ملیون شغل گرفتن وبه قول نمایندگان مجلس یعنی چی که بیش تز۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابران توشغلهای دیگه قاچاقی غیرقانونی بایداخراج بشن هرجابدون پاسپورت وویزابری ۶ماهتا۳سال زندان ووزیرکارگفته اگه اینهابرن مشکل بیکاری حل میش

    • کارمند

      ۴۰سال پیش کره ی جنوبی آرزو میکردند مثل تهران و ایران پیشرفت کنند آنها پیشرفت کردند اما ما پسرفت کردیم.کجای کار اشکال داشته؟
      مسئولین عوضی واشتباهی هستند
      یاعوضی ها مسئول هستند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يه مدت پول بادآورده نفت عايد شده بود كه اون هم با حماقتها و توهمات از نوع ايرانى به باد فنا رفت و شديد آنچه پيش از آن بوديد. حالا به شيوه آبا و اجدادى بنشينيد عين پيرزنها ناله و نفرين كنيد.

    • بی نام‌

      بطور تقریبی بازنشسته بعلت کهولت سن ماهیانه حداقل هفتصد هزار تومان هزینه درمانی دارد حال آنکه تامین اجتماعی نه پوشش مناسب دارد و نه بیمه تکمیلی مناسب برای این افراد وجود دارد مسخره تر از همه حذف یارانه این افراد در نوبت اول حذف ها بود هرچند یارانه امروزه باندازه پنج هزار تومان هم ارزش ندارد منظور از ذکر مطلب بیان نا کارآمدی و نا بلد بودن دولتمردان است

    • بدون نام

      چون نیروی کار کیه ؟ مردان و زنان جوان و آموزش دیده !
      پس کی باید بره برای اینا گوشت دم تیغ و گلوله بشه ؟
      اگه بفرستن و اونا هم ببینن اونور چه خبره همه اطرافیانشون رو میبرن !
      اونا میدونن اینجا کجاست ! اینجا همونجایی هست که به عنوان جریمه ممنوع الخروجت میکنن ! یعنی موندن تو اینجا خودش به نوعی شکنجه محسوب میشه !

    • ناشناس

      چون مثلا کشوری مانند کره جنوبی که زمان شاه به ایران نیروی کار می فرستاد اولا باورش نمیشه که ایران و ایرانی اکنون آنقدر ذلیل و فلاکت زده باشه که بخواد به اونجا نیروی کار بفرسته و دوما به همون دلیل اول احساس شرم میکنه که ایرانی جماعتی که یه زمانی آقا بالا سرش بوده الآن جوان اون کشور بشه کارگرش.

    • بدون نام

      کارگر خارجی ایرانه که تحصیلکرده هم نیست اونوقت شما نیروی کار تحصیلکرده رو میخواید فرستید جاهای دیگه آینده این کشور چی میشه با شما وطن فروشا

    • بدون نام

      ترکیه ایها خیلی نژاد پرستن وبا کارگران وکارمندان وکلا با بیگانگان خیلی رفتار زشت وبرخورد بدی دارند مخصوصا مدیران وکارفرماها .

    • بدون نام

      کار را به درون کشور بیاورید .

    • بدون نام

      واقعا چقدر ما عقب ماندیم همین کشورها التماس می کردن که بیان ایران ومابهشون کاربدیم

      پاسخ ها

      • م

        کجای الاه حظرت.

    • محمد

      من پرسیدم.
      از ایران نیرو نمیگیرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج