۸۵۶۹۰۸
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

کدام استان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد؟

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان از سهم بیشتر کارجویان دیپلم و زیردیپلم از بازار اشتغال این استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار رسمی مرکز آمار ایران، استان سمنان با ۷.۲ کمترین نرخ بیکاری را در سطح کشور دارد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان از سهم بیشتر کارجویان دیپلم و زیردیپلم از بازار اشتغال این استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار رسمی مرکز آمار ایران، استان سمنان با ۷.۲ کمترین نرخ بیکاری را در سطح کشور دارد.

اسماعیل غنیان در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در سال ۹۸ این استان با اشاره به وضعیت بازار کار این استان در یک سال اخیر اظهار کرد: در مجموع در یک سال گذشته دو هزار و ۶۲۶ فرد جویای کار در استان سمنان به کارگمارده شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۱۸۶ نفر دارای مهارت و یک‌هزار و ۴۴۰ نفر نیز فاقد مهارت‌های فنی بودند.

وی با اشاره به سطح تحصیلات به‌کار گماشته‌شدگان این استان در سال ۹۷ افزود: از افراد مشغول به‌کار شده این استان در سال ۹۷ تعداد یک‌هزار و ۵۵۰ نفر دیپلم و زیردیپلم و یک‌هزار و ۷۶ نفر دارای مدرک دانشگاهی فوق دیپلم به بالا بودند.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان با ابراز خرسندی از تحقق تعهد اشتغال این استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: بر پایه آمار مستند به سامانه رصد و دیگر مراجع رسمی اشتغال، در سال ۹۷ اشتغال تعهد شده در سامانه رصد ۱۰ هزار و ۶۴۸ نفر بوده که استان سمنان با ایجاد ۱۰ هزار و ۹۶۹ شغل، شاهد تحقق ۱۰۳ درصدی تعهدات خود در این بخش بوده که با توجه به شرایط ویژه حاکم بر بازار کار و بازگشت تحریم‌های ظالمانه توفیق قابل توجهی است.

وی با اشاره به دستاوردهای این استان در حوزه اشتغال خانگی گفت: در بخش مشاغل خانگی در سال ۹۷ تعداد یک‌هزار و ۷۴۰ طرح با اعتباری بیش از ۱۵۷ هزار و ۳۹۰ میلیون ریال به بانک‌ها ارسال شد که تسهیلات یک‌هزار و ۹۱ طرح آن با اعتباری ۹۶ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال به متقاضیان هم‌استانی پرداخت شده که زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۶۷ نفر را در استان فراهم کرده است.

غنیان با بیان اینکه استان سمنان با کاهش نرخ بیکاری اخیر در سطح ملی در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ توفیقات این استان در حوزه ایجاد و حفظ اشتغال پایدار را نتیجه تلاش و تعامل دستگاه‌های مسؤول خواند و گفت: در نتیجه این تلاش‌ها خوشبختانه در سال ۹۷ بر مبنای گزارش مرکز امار ایران، استان سمنان با نرخ بیکاری ۷.۲ درصدی پایین‌ترین نرخ بیکاری در سطح کشور دارد و استان همدان با ۸.۳ درصد در بعد از استان سمنان رتبه دوم کشور قرار دارد.

همچنین حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: این استان می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب، بخشی از جمعیت بیکار کشور را به خود جذب کند.

وی با اشاره به الزام دستگاه‌های اجرایی به ارائه گزارش اشتغال یک ساله خود افزود: دستگاه‌هایی که گزارش اشتغال خود را اعلام نکرده‌اند، ظرف مدت یک‌هفته مهلت دارند تا گزارش‌های لازم را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان به نقش مهم بانک‌ها در خصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها اشاره و از بانک‌های این استان خواست در جذب اعتبارات اشتغال، بیشتر تلاش کنند.

عسگری با بیان اینکه کمیته فنی کارگروه اشتغال، آمار طرح‌هایی را که جذب اعتبار نکرده‌اند بررسی می‌کند گفت: با متولیان طرح‌هایی که جذب اعتبار نکرده و به تعهد اشتغال خود عمل نکرده‌اند برخورد می‌شود. ضمن اینکه فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مسؤول موظفند که دلایل عدم تحقق اشتغال طرح‌ها را بررسی و تبیین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      قابل توجه بیکاران عزیز برویم سمنان

    • بدون نام

      من تو همدان زندگی میکنم بیاین ببینم کی این امار رو داده اخه مگه شما خدا ندارین چرا انقدر دروغ میگین خدا لعنت کنه عوام فریب رو رتبه دوم خجالت تنها چیزیه که این مسئولین نمیدونن چیه

    • رحیم

      همه مسولان کشور سمنانی هستند ۱۴ساله که ریس جمهوری کشوردست سمنانی هاافتاده اقای کواکبیان هم که نمایندشه که سمنانیه واقای خاتمی هم امام جمعه تهران هم اهل سمنانه .

    • دادا

      احمدی نژاد و روحانی تا تونستن به محل تولد و زندگی خودشون، حال دادن

    • بدون نام

      اگه در این 13 سال اخیر رئیس جمهورها و به تبع بسیاری از مسئولین مملکت از استان من انتخاب می شدند قطعا ما هم کمترین نرخ بیکاری رو داشتیم.

    • بدون نام

      بیکاری را بی جهت ربط به تحریم ندهید . بی مسولیت بودن شما موجب بیکاری فراگیر و فلج شدن کشور است .

    • بدون نام

      چرا نمگویید محرومترین اقشار درجامعه چه هست؟ محرومترین قشر معلولین شدید بهزیستی درهمه دنیا که با ماهیانه 100 وهشت تومن چقدر زجرچقدرتحقیر با تکدگری که شغل دوم معولین بهزیستی درایران رونق دارد

    • بدون نام

      مسولان عزیز تنها تنها توجه به چندمیلیون نفر حقوق بگیران تأمین اجتماعی میباشد وجمعیت پایتخت ،والا معلولین شدیدمظلوم بهزیستی با حقوق ماهیانه 100 وهشت تومن ، آقای اقتصاددان مجلس نماینده کرمان پورابراهیمی وآقای نوبخت نماینده دولت رییس صندوق وبودجه راهکار بدهین با ماهی 100 وهشت تومن بهزیستی معلولین مظلوم محروم چطورامرارمعاش کنند؟!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج