۸۵۷۴۱۷
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

مذاکره با آمریکا در گروی تغییر سیاست‌ کاخ سفید

روزنامه «آرمان» با سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون وزیر امور خارجه دولت اصلاحات به گفت‌وگو پرداخته است که می‌خوانید.

روزنامه «آرمان» با سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون وزیر امور خارجه دولت اصلاحات به گفت‌وگو پرداخته است که می‌خوانید.

مذاکره با آمریکا در گروی تغییر سیاست‌ کاخ سفید

بخشی از مصاحبه با صدر:

برخی از کارشناسان معتقدند که اگر جمهوریخواهان به سرکردگی دونالد ترامپ در انتخابات ٢۰٢۰ در ایالات متحده آمریکا با شکست مواجه شوند با روی کار آمدن احتمالی دموکرات‌ها آمریکایی‌ها به برجام و میز مذاکرات باز خواهند گشت، دیدگاه شما در این خصوص چیست؟

با توجه به آنکه توافق هسته‌ای (برجام) در زمان باراک اوباما که یک رئیس‌جمهور عاقل و هوشمند برای ایالات متحده آمریکا بود به امضا رسید، هر چند همه دموکرات‌ها در ایالات متحده همانند او نیستند ولی در هر صورت آنچه که برای ایران حائز اهمیت است مساله جمهوریخواه و یا دموکرات در ایالات متحده آمریکا نیست، بلکه آن چیزی که از نظر کشورمان حائز اهمیت است تغییر استراتژی واشنگتن نسبت به تهران و دست برداشتن از توطئه‌های ضدایرانی واشنگتن است. البته با توجه به تجربه و سوابقی که ما از دولت باراک اوباما به‌عنوان رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا داریم، روش دموکرات‌ها روشی نرم‌تر و مسالمت‌آمیزتری نسبت به جمهوریخواهان است.

همین رویکرد نرم دموکرات‌ها منجر به امضای توافقنامه هسته‌ای (برجام) با ایران شد. بنابراین مساله‌ای که از سوی تهران حائز اهمیت است تغییر روش و رویکرد بنیادینی است که باید انجام شود. به عبارت صحیح‌تر یعنی همانگونه که دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده در آمریکا به قدرت رسید تمام روش‌ها و رویکردهای دولت‌های قبلی در آمریکا را نه تنها در قبال جمهوری اسلامی ایران بلکه در برابر بسیاری از کشورهای دنیا و حتی تعهدات بین‌المللی واشنگتن را به‌دلیل رویکرد افراط‌گرایانه‌اش تغییر داد؛ افراط‌گرایی نسبت به ایران در نگرش آمریکایی‌ها نیز می‌بایستی تغییر کند، اگر این رویکرد افراط گرایانه در هیات حاکمه ایالات متحده آمریکا تغییر کند و واشنگتن بر مبنای منافع متقابل و مشترک و همچنین احترام متقابل بر سر میز مذاکره بنشیند و رویکرد و رفتارهای غلط قبلی را کنار بگذارند طبیعی است که مذاکره می‌تواند انجام شود.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی از همراهی با سناریوی تحریم نفتی مردم ایران توسط ایالات متحده آمریکا چه منافع و اهداف احتمالی را دنبال می‌کنند؟

متاسفانه عربستان سعودی پس از روی کار آمدن ملک سلمان به‌عنوان پادشاه و به‌خصوص بعد از قدرت گرفتن فرزندش محمد بن‌سلمان آن روش اصطلاحا پخته‌ای را که در زمان زمامداری ملک عبدا‌... در عربستان اعمال می‌شد کنار گذاشته و یک رویکرد تند و ماجراجویانه را در قبال ایران دنبال کردند و ضمن تقویت و ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه دست به اقدامات خصمانه‌ای علیه منافع مردم ایران زدند.

همچنین از جمله دیگر اقدامات خصمانه و ماجراجویانه سعودی‌ها می‌توان به وارد کردن ارتش سعودی در بحرین و یا ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه نام برد. عربستان سعودی تا امروز در پیشبرد اهداف خصمانه و ضدایرانیشان ناموفق بوده‌اند و آنها بر این تصور اشتباه هستند که با دست زدن به اقدامات تجاوزکارانه می‌توانند به اهدافشان برسند. اما سعودی‌ها باید بدانند همانگونه که گروه‌های تروریستی همانند طالبان، القاعده و داعش که در تشکیل تمامی این گروه‌ها عربستان سعودی نقش مستقیم داشت و در نهایت تمامی این اقدامات خصمانه به سمت‌وسوی خودشان بازگشت در نهایت این سیاست ضدایرانی اخیرشان در همراهی با تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه مردم ایران نیز در نهایت به طرف خودشان باز می‌گردد.

تکیه کردن سعودی‌ها به یک فرد نامتعادل و نامطمئنی همچون دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و از سوی دیگر هماهنگی با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌عنوان بزرگترین دشمن مسلمانان و اشغالگر قبله اول مسلمانان و سرزمین فلسطین در نهایت چیزی جز بی‌آبرویی برای حاکمان عربستان سعودی نزد افکار عمومی داخلی و جهان اسلام به ارمغان نخواهد آورد. سعودی‌ها در نهایت به این نتیجه خواهند رسید که مجبور شوند این رویکرد و اشتباهاتشان را تغییر دهند و ما امیدواریم که هرچه زودتر به این نتیجه برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      خداذلیلشان کند حکام عربستان را

    • بی نام

      هر کسی به ایران فشار بیاره ایران دوسش داره وهر کی مثل بازنشسته ه بدبخت بیچاره نفس نکشه لهش میکنند.

    • بدون نام

      آره همه در اشتباه هستن و مداخله گر جز ما

    • علیرضا

      خجالت هم خوبه.در موضع ضعف هستید و شرط هم میگذارید.مردم رو چی فرض کردید ،کار به جایی خواهد رسید که همین مردمی که به فقر کشیدید شما مسئولین بی درد رو از درخت ها آویزان کنند.به گفته امام بترسید از روزی که یک یوم الله دیگه ای بشود و شما مسئولان بی لیاقت بیگانه پرست رو از بین ببرند.فقر،فساد،فحشا، دزدی،کلیه فروشی، کبد فروشی و..... همه و همه ثمره خیانت های شماست.خدا لعنتتان کند انشاالله

    • بدون نام

      اگه راست میگد به آمریکا اتماس نکنید

    • بدون نام

      هر دو حزب امریکا مکمل هم هستند مثل قیچی , بیخود نیست به اون کشورها میگن کشورهای پیشرفته و به ما (با دلاوری های امثال شما) عقب مانده و واپس گرا .

    • بدون نام

      انروز که اقای روحانی پیشنهاد برجام دو. و سه را داد باید این رویکرد را میگرفتید و مشکلاتمان را با امریکا حل میکردیم فرصتی که از دست رفت و متاسفانه این اشتباهات سیاسی در ایران بدون عواقب برای سیاستگذاران است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج