۸۵۷۸۱۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

عسگری: رفتار برانکو و قلعه‌نویی تحریک آمیز بود

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: رفتار سرمربیان دو تیم پرسپولیس و سپاهان تحریک آمیز بود.

خبرگزاری فارس: حسین عسگری در مورد چینش داوران در لیگ برتر در هفته‌های اخیر که بازی‌ها بسیار حساس شده گفت: روند چینش داوری‌ها اکنون درست انجام می‌شود اما باید قبول کنیم که پتانسیل داوری ما محدود است. داوران خوب و جوانی به مجموعه داوری ما اضافه شده اما اینگونه نیست که بتوان در مدت یک یا دو سال بتوان داوران قدرتمند و با اعتماد به نفسی تربیت کرد که برای چینش داوری دستتان نلرزد!

وی افزود: حساسیت جدول و برگزاری مسابقات نیز مشکلاتی را برای داوران ایجاد می‌کند. در بازی پرسپولیس و سپاهان دیدید که اطراف زمین چقدر شلوغ بود.بازی هم بسیار حساسیت داشت. داوران ما هم بیش از اندازه مراعات مربیان را می‌کنند این در حالی است که در کلاس داوری به آنها گفته شده است که مقابل اعتراض مربیان کوتاه نیایند.

در لیگ قهرمانان فصل گذشته شما در بازی پرسپولیس و الدحیل دیدید که برانکو با انجام یک اعتراض سبک خیلی راحت از سوی داور مسابقه اخراج شد اما در لیگ برتر داوران ما برخورد قاطعی با مربیان معترض انجام نمی‌دهند. برخی تصور می کنند داوران با رعایت حال مربیان معترض در حال مدیریت مسابقه هستند که اصلا اینگونه نیست.

عسگری با اشاره به تعریف مدیریت در داوری فوتبال عنوان کرد: مدیریت داوری معنایش این نیست که اقتدار و احترام داور زیر سوال برود اما اینجا شرایط فرق می‌کند. مربیان از اخراج مربیان وحشت دارند. شاید به این دلیل است که به اندازه کافی دلگرم به حمایت تشکیلات نیستند! کمیته انضباطی در این هفته ها ناظر انضباطی برای مسابقات اعزام می‌کند اما کمیته انضباطی در واکنش به رفتار مربیان معترض چه عکس العملی نشان می‌دهد؟!

رفتار برانکو سرمربی پرسپولیس و امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان تحریک آمیز بود. برانکو در پایان مسابقه به گونه‌ای به سمت داور حرکت کرد که احساس می کردید او می‌خواهد دل و روده داور را از شکمش بیرون بکشد! در فوتبال گاهی رفتارهای این چنینی اعتراض شدید محسوب می شود. مثل زمانی که بازیکن بدون اینکه کلامی حرف بزند توپ را محکم به زمین می‌کوبد تا اعتراضش را به داور نشان بدهد.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: البته در بازی استقلال و پدیده هم شاهد اعتراض‌های زیادی به داوری بودیم. داور اگر نسبت به تشکیلات دلگرم باشد می‌تواند بهتر قانون را اعمال کند ولی وقتی داور مربی سرشناسی را اخراج می‌کند و رسانه‌ها معترض می‌شوند و به داور خرده بگیرند به آنها گفته می‌شود مدیریت کنید ولی تعریف مدیریت داوری در فوتبال این نیست! روشن ایرماتوف هم در داوری فوتبال مدیریت کرده که به این رده از داوری فوتبال جهان رسیده است اما نه به این شکل.

وی در مورد اینکه پس به همین دلیل است که برخی از سرمربیان سرشناس لیگ برتر کنار زمین مدام معترض می شوند و به نظر می رسد مصونیت دارند گفت: متاسفانه همین طور است باید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیش از گذشته از داوران حمایت کند. اعتراض ها و رفتارهای تحریک آمیز سرمربیان به سکوها منتقل می‌شود و گاهی اوقات ممکن است رفتارهای بدی رخ بدهد.

شما در بازی منچستر سیتی و برنلی دیدید که توپ فقط ۳ سانتی‌متر از خط دروازه عبور کرد و هیچ کدام از داوران بازی هم متوجه آن نشدند اما با تکنولوژی خط دروازه بود که این گل به ثبت رسید. قطعا اگر تکنولوژی به کمک داوران ایرانی بیاید کار قضاوت برای آنها هم راحت‌تر خواهد شد ولی تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند امکان خطا وجود دارد. البته قضاوت داوران ما در این هفته ها بسیار بهتر از گذشته شده است اما اشتباه داوری همیشه وجود دارد.

عسگری در مورد داوری بازی حساس پرسپولیس و تراکتورسازی در روز چهارشنبه گفت:بازی بسیار سختی است البته زاهدی فر حدود ۷ سال است که در لیگ برتر قضاوت می‌کند و داور با تجربه ای است و امیدوارم روز خوب داوری را در این روز شاهد باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فردوسی

      نه اینکه زمان شما همه چی گل و بلبل بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج