جاباما
۸۵۸۳۳۰
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

جلیلی: به جای طرح مشکلات، مطالبه‌گر باشید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به جای آنکه فقط طرح مسئله و مشکل با مسئولین استانی شکل گیرد، با ارائه راه‌حل هم به می‌توان به آنها کمک کرد و هم آنکه به صورت متقن از آنها مطالبه کرد.

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی فعالان حوزه کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن و خدمات با حضور سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه نقطه نظرات خود را حول محور کاهش بیکاری و موضوعات کشاورزی، صنعت و معدن، دامداری و خدمات در استان ارائه دادند.

جلیلی در این نشست گفت: این مسئله مورد اذعان پژوهشگران داخلی و خارجی است که ایران به جهت شرایط اقلیمی خود، دارای فرصت های با ارزش و مهمی در حوزه کشاورزی است. فرصت هایی که ما در کشور داریم اندک نیست؛ چه در زمینه کشاورزی و چه در سایر زمینه ها نظیر نفت و گاز، گردشگری، معادن و ... فرصت هایی وجود دارد که به اتکای هرکدام از اینها میتوان کشور را اداره کرد و از این جهت محدودیت وجود ندارد.

وی افزود: در استانهای مختلف نیز مشاهده میشود که مجموعه‌ای از فرصت ها در هر کدام از آنها میتوان در ایجاد اشتغال، خودکفایی و یا تامین ارز به آن قابلیت استانی اتکا کرد. در کنار همه این فرصت های خدادادی، یک فرصت مهم دیگر داریم و آن سرمایه انسانی تحصیلکرده، مومن و متخصص در کشور است. حال سوال اینجاست که چرا از این فرصت ها استفاده خوبی صورت نگرفته است و چگونه میتوان وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب رساند؟

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبرانقلاب در کنار توصیف فرصت ها و در مقام رهبری نظام با صداقت و شجاعت بیان میکنند که ما یک عیب بزرگ نیز داریم و آن عبارت است از رتبه اول عدم استفاده از فرصت ها.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با اشاره به کارویژه های مشترک دولت و جامعه که مایه موفقیت ها در گام نخست انقلاب شدند، اظهار داشت: نیروهای مردمی فعال نباید در حوزه اقتصاد معطل بمانند؛ حتی لازم است در برخی عرصه، عامل تحرک دستگاه دولتی نیز باشد. همچنین باید توجه داشت که مشکلاتی نیز وجود دارد که اصلا مربوط به یک دولت مشخص نیست. در این موارد، نقش مردمی و وظیفه جریان انقلابی در پیگیری آن پررنگ تر و سنگین تر است.

جلیلی در ادامه افزود: اکثر صاحبان صنایع و فعالان تولید مشکل تامین نقدینگی دارند و شاید اولین پیشنهادشان بحث تسهیلات بانکی باشد. در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که وقتی در بازاری وارد میشود باعث پدیدآمدن مشکلات متعدد میگردد. یکی از مصادیق مهار این نقدینگی افسارگسیخته، هدایت آن به سمت همین مواردی است که مبتنی بر تولید است و مورد اشاره حاضران این نشست بود. جذب این نقدینگی نیازمند خلاقیت از هر دوست؛ اینکه گفته میشود نباید معطل ماند بدین معناست که همانند جلسه امروز خود فعالان اقتصادی گرد هم آمده و نقشه استانشان را روی میز بگذارند و از خود بپرسند که چگونه میتوان با ابتکارات و استفاده از ظرفیت ها، استان خود را آباد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تکمیل سخنانش تصریح داشت: آن زمان که این نشست ها شکل گیرد و نقشه راه تعیین گردد، آنوقت خود صاحبان صنایع، فعالان حوزه کشاورزی، دامداری و ... با ارائه برنامه مشخص به مطالبه دقیق از مسئو.لان میپردازند. در واقع به جای آنکه فقط طرح مسئله و مشکل با مسئولین استانی شکل گیرد، با ارائه راه‌حل هم به میتوان به آنها کمک کرد و هم آنکه به صورت متقن از آنها مطالبه کرد. آن هنگام سهم هر دستگاه و هر مسئول مشخص میشود.

همچنین چندی تن از فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خود شما مشکلی

    • بدون نام

      اگرجوانان تحصیل کرده ومتخصص بمیدان بیایند جای شماواقازاده هاتون کجاست انموقع شماجایی ندارید پس چه بهترکه راه راطوری که بستید محکم نگهدارید وفقط خودتان تشریف داشته باشیدتاپیازمحترم سرازپنجاه هزارتومان وشکرکامتان شیرین کن برسدبه بیست هزاروازبقیه قافله عقب نمانندواین افتخاررانصیب شماهاکنند

    • بدون نام

      ژست برای انتخاباته

    • بدون نام

      جلیلی بهترین گزینه است برای ریاست جمهوری زیرا فریب گرگهای آمریکا و اروپا را نمی خورد و اهل کار وتلاش است و نگاهش به ظرفیت داخل است و مثل اصلاحطلبان وعده های دروغ نمی دهد.....‌.‌................‌..‌...،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،»»«««««««

      پاسخ ها

      • حسن

        اره تو خوبی و اون جلیلیت

    • بدون نام

      خدا لعنت کند همه شمارا که ای فلاکت را نصیبمان کردید

    • بدون نام

      مدیران دانا= کشور اباد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج