۸۵۸۴۵۴
۱۰ نظر
۵۰۱۴
۱۰ نظر
۵۰۱۴
پ

درخواست خانه کارگر: بن کالاهای ضروری احیا شود

خانه کارگر در بیانیه ای به مناسبت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر از دولت درخواست کرد تا ضمن اتخاذ سیاستهای پولی و مالی برای حفظ قدرت خرید کارگران، بن کالاهای ضروری احیا شود .

خبرآنلاین: خانه کارگر در بیانیه ای به مناسبت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر از دولت درخواست کرد تا ضمن اتخاذ سیاستهای پولی و مالی برای حفظ قدرت خرید کارگران، بن کالاهای ضروری احیا شود .

خانه کارگر در این بیانیه خواستار آن شد تا دولت نسبت به پرداخت تعهدات خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام نماید و مدیرعامل این سازمان را تعیین کند.

همچنین در این بیانیه آمده است، سال گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا، کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی، سال سختی برای جامعه کارگری بود.

درخواست افزایش دستمزد در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ مورد استقبال کارفرما و دولت قرار نگرفت و در پایان سال از رقم ۳۷ میلیون ریال حداقل معیشت، مزد کارگران حدود ۳۳ درصد از هزینه زندگی آنها را پوشش می داد.

براساس این بیانیه بالا بودن نرخ بیکاری، وضعیت نامناسب معیشتی بازنشستگان، افزایش هزینه های درمان و پوشش ندادن تامین اجتماعی در این ارتباط، تعدیل نیروی کار، معوق ماندن حقوق کارگران در برخی کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی و پرداخت نشدن تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی از وقایع سال گذشته بود.

خانه کارگر در این بیانیه آورده است، کارگران از دولت درخواست دارند تا سیاست های پولی و مالی مناسب برای کنترل قیمتها و حفظ قدرت خرید جامعه مزد بگیر بکار ببرند و علاوه بر آن تا تثبیت شرایط اقتصادی و عادی شدن شرایط نظام توزیع، سهمیه مستمری بگیران را با استفاده از کمک دولت و ارز دولتی تقویت کند.

همچنین احیای بن کالاهای ضروری و رسیدگی به واحدهای بحران زده در شرایط فعلی جامعه از دیگر درخواست های کارگران در بیانیه است.

تشریح اهمیت سازمان تامین اجتماعی از موارد مندرج در این بیانیه است که کارگران خواستار پرداخت تعهدات دولت به این سازمان شده اند و نیز اداره سازمان به دور از مدیریت واحد دولتی، تدوین آئین نامه اجرایی ماده هفت قانون کار که به امنیت شغلی کارگران می پردازد و تعیین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را به عنوان اولویت های مورد توجه قید کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه گوش مسئولین در یه گوش دروازه

    • بدون نام

      پارک ماشینهای میلیاردی صاحبان ، سوپری ، قنادی ، قصابی ،..... در جلوی مغازه ها نشانه درامد بدون زحمت مشاغل کاذب و مرگ مشاغل تولیدی ، است .

    • بدون نام

      تاوقتی عراق یمن لبنان فلسطین و سوریه هستش
      همسانسازی بی همسانسازی


      حق و حقوق کارگر بی حق !!!!!!!!!!!


      این اعتراض و راهپیمایی باید ادامه پیدا کنه


      تن تن طلا به عراق بخاطر چی !!!!!!!!!!!!

      تن تن طلا !!!!!!!


      وقتی زنان کشورم از فقر و تنگدستی

      تن فروشی میکنن !!!!!!!

      تن تن طلا چرا ???????


      مگه امام حسین ع راضیه ????

      نه بقران !!!!!!!!!!!!!!!
      :-)

    • بیکار

      شعار ندین فردا روز کارگر تمام می شود همه چیز فراموش می شود تا سال دیگه نه خانی امده نه خانی رفته کارگران می مانند شرمندگی جلوی زن وبچه وکسانی که مهمان خانه می شوند ندارد یک یک وعده غذای درست حسابی ب ای مهمان خود مهیا کند خیلی سخت است کارگر حرف دل هم دیگر را می داند نه کسانی که پولشان از پارو بالا می رود

    • بدون نام

      بن کارگری پیشکش در مورد قراردادهای کوتاه مدت و اخراج کارگران برای ندادن حق و حقو قشان اقدام کنید کارفرمایان را مجبور کنید شورای کارگری در محیط کار کارگران فعال شود جهت پایمال نشدن حق و حقو ق کارگران در غیر این صورت همه حرفهایتان عین آب ثر هاونگ کوبیدن الکی است

    • بی نام

      با این بیانیه قصد فریب جامعه کارگری را دارند اینها همان افرادی هستند که معلوم نیست چگونه انتخاب شدن که خود را قیم کارگران می نامند جامعه کارگری باید نمایندگان واقعی خود را داشته باشد نه یک عده که فقط در چنین مراسمی حضور پیدا‌می‌کنند

    • بدون نام

      با ملت چه کردین شما چرخ کرده یک هفته پیش پنجاه گرفتم کیلوی امروز رفتم بگیرم شده هشتاد خدا انصاف به بهتون

    • بدون نام

      تا بخور بخور عده ای شروع بشه .هرجا اسم بن وسهمیه اومد توش دزدی هست ورانت.

    • بدون نام

      سیصدو پنج دلارحقوق96 کجا و حالا صدوهفده دلار 98کجا واقعا که خجالت داره

    • بدون نام

      دولت نا کار بلد و عدم نداشتن مدیریت مردم را بیچاره کرده خدا از سرتان نگذرد آنشااله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج