جاباما
۸۵۸۵۸۱
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

مخالفان FATF چگونه به آمریکا کمک می‌کنند؟

اقدام رهبران ایالات متحده در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حرکتی است که نتیجه آن به‌طور مطلق در اختیار تصمیم‌گیرندگان آمریکایی نیست.

دنیای اقتصاد نوشت: اقدام رهبران ایالات متحده در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حرکتی است که نتیجه آن به‌طور مطلق در اختیار تصمیم‌گیرندگان آمریکایی نیست.

این حرکت با هر هدفی طراحی شده، می‌تواند برای آمریکا تبعات متعددی داشته باشد. شناسایی تبعات تصمیم ترامپ و مشاورانش با هدف استفاده و تامین منافع ملی کشور بهترین پاسخ و رفتار از سوی ایران است.

برای مثال برخی کارشناسان خارجی اعتقاد دارند اقدام اخیر ترامپ نشان داد فهرست‌های تروریستی تنظیم شده ازسوی این کشور به‌دلیل غلبه شدید رویکرد سیاسی، مشروعیتی ندارد. این‌گونه نظرها می‌تواند فرصتی برای افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در مجامع بین‌المللی باشد.البته شناسایی تبعات احتمالی اقدامات ضدایرانی برای آمریکا که در حکم فرصت برای ما است، نیازمند دقت و مطالعه است.

حرف‌ها و مواضع باید سنجیده و متناسب با شرایط و اقتضائات کشور باشد. برای مثال در وضعیت کنونی آیا سخن گفتن از قطع همکاری با گروه مالی به تلافی اقدام آمریکا می‌تواند بهترین اقدام باشد؟

دو شاهد نشان می‌دهند آمریکا و متحدان ضدایرانی آن تمایل دارند از مسیر گروه اقدام مالی نیز به اقتصاد کشور ضربه بزنند. شاهد اول آن تلاش‌هایی است که لابی‌های مخالف ایران برای بازگرداندن نام کشور به‌عنوان عضو غیرهمکار دارند. شاهد دوم به اقدامات و لابی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا بازمی‌گردد. این نهاد درصدد آن است که با هر ترفندی تور تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران را گسترده‌تر کند. از دستور کار خارج کردن لوایح مربوط به قانون تامین مالی تروریسم، پولشویی و کنوانسیون‌های مربوطه طبیعتا به آمریکا کمک می‌کند که به این بهانه خواسته‌های خود را بر دیگر کشورها تحمیل کند.

ایالات‌متحده کل اقتصاد ایران را مشمول تحریم قرار داده است و امروز بخشی وجود ندارد که مشمول تحریم‌های این کشور نباشد. پس برای فشار بیشتر به ایران ناچار به همراه کردن دیگر کشورها با خود است. پیشنهاد می‌شود تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران کشور باید به هر موضوعی که مربوط به سیاست و تجارت خارجی می‌شود با این دید نگاه کنند که تصمیم اتخاذشده به همگرایی دیگر کشورها با آمریکا کمک می‌کند یا منجر به واگرایی می‌شود. ایجاد شکاف بین آمریکا و دیگر کشورها می‌تواند برای ایران فرصت تلقی شود تا در برابر فشارها قدرت مقاومت بیشتری پیدا کند. آنچه امروز کشور به آن نیاز دارد در نظر گرفتن همه جوانب و بهترین تصمیم از میان گزینه‌های موجود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام بدبختي ما زير سر مخالفان fatf كه اكثرشون چون بابت دوبار شكست در انتخابات از مردم و روحاني كينه بدل دارن يا خودشون پشت پرده ازين گروني و فشار سود ميبرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقان هم همون موافقان برجام هستند که پس از نابودی هسته ای کشور رو به نابودی کشاندند

      • @

        سوادت تا همین حده کاربر! امثال تو وقتی غلطی میکنن به گردن نمیگیرن و میخان بندازن گردن دیگری

      • @

        نویسندگان دنیای اقتصاد اگه عقل داشتن اگه سواد داشتن اوضاع اقتصاد کشور این نمیشد :) مردگان متحرک :) آقا سکوت کنی کسی بهت نمیگه لالی دنیای اقتصاد:)

      • سید

        تصویب FATF یعنی تحریم کامل ایران
        یعنی کنترل پول ملی و تمام تراکنش های مالی بدست آمریکا ودوستاش می افتد و کوچکترین انتقال مالی مصادف با تحریم کشور ثالث می شود.

    • @

      کشورهایی که خودشون مهد تروریسم پروری مهد پولشویی قاچاق انسان مهد استعمار گری هستن حالا میان واسه کشورهای دیگه قانون وضع میکنن!! :) قانون مبارزه با پولشویی!! قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم!! :) یعنی خاک خاک بر سر اونهایی که فکر میکنن این قوانین تنظیم شده واسه مبارزه با این مسائل:)

    • بدون نام

      چرت نگوبابرجام۲و۳

    • ضد امریکا

      شما برای هر دردی مذاکره را پیشنهاد می کنید.شما اصلا به جز مذاکره چیز دیگری بلدید؟؟
      شما در عرصه دیپلماسی هم دستاورد چندانی نداشتید.همین احمدی نژاد از خیلی جهات نسبت به شما بهتر بود.
      اگه راست میگید با مردم خودتون مذاکره کنید(با چرندیات دوباره فریب بدید)
      مذاکره شما دیگه مصرف داخلی هم نداره چه برسه به مصرف خارجی

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخ برزخ اف‌‌ای‌تی‌اف امانشون بریده ....اره دوسر

    • بدون نام

      مجبور به تسلیم هستید با این گرانی ها روزانه اجناس دارن گران میشن وقتی نمیتوانید جلو فساد راند که دست خودتان است بگیرید چطور میتونید جلو دشمنانتان وایستید

    • محمدعرب پور

      خاک عالم تو سرت دنیای اقتصاد که اقتصادی برای مردم باقی نگذاشتی مگر آمریکای جنایتکار بهانه ای هم لازم دارد که بخواهد بهانه های دیگر دستش بیفتد مثلاً الآن عربستان سعودی و امارات و اسرائیل که از اعضای این گروه هستند کمک به تروریست نمی کنند مگر یادتان رفته بوش چه گفت ،گفت هر کس با ماست که با ماست و هر کس بر علیه ما حرف بزند تروریست است دیگر بهانه نمی خواد آمریکا دست از سر ما بر نمی دارد مگر اینکه مجدداً مستعمره او و اسرائیل شویم واین کار هم غیر ممکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج