۸۵۸۵۸۸
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

نمایشگاه کتاب به روزهای پایانی رسید

هشتمین روز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی سپری شد که تنها سه روز تا پایان برگزاری نمایشگاه در مصلای تهران باقی مانده است.

ایسنا: هشتمین روز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی سپری شد که تنها سه روز تا پایان برگزاری نمایشگاه در مصلای تهران باقی مانده است.

نمایشگاه کتاب به روزهای پایانی رسید

امسال حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب تهران خیلی پررنگ است. بنا بر شنیده‌ها، یکی از ناشران کمک‌آموزشی برای مدرسه‌ها سرویس ایاب و ذهاب آماده کرده، همچنین تخفیف بیشتری برای آن‌ها درنظر گرفته است و استقبال بیشتر دانش‌آموزان و مدرسه‌ها از نمایشگاه نسبت به سال قبل گویا به این دلیل است.

در شبستان نیز جمعیت در راهروهای کناری در حرکت هستند به نحوی که راه رفتن در وقت‌هایی از روز بسیار کند است؛ این درحالی است که راهروهای میانی خلوت هستند.

نبود کارشناس خوب برای معرفی کتاب از مشکلات هرساله نمایشگاه کتاب است. ناشران به غرفه‌داران پولی می‌دهند تا کتاب‌های‌شان را بفروشند. بسیاری از غرفه‌داران اطلاعات زیادی از کتاب‌هایی که ناشر منتشر کرده، ندارند و نمی‌توانند کتاب را به خوبی به مخاطبان معرفی کنند یا حوصله زدن حرف‌های تکراری درباره یک کتاب را ندارند. هرچند هستند کسانی که در این میان با آب و تاب تمام از یک کتاب تعریف می‌کنند؛ گو این‌که با یک شاهکار طرف هستید.

سر و دست شکستن برای امضا گرفتن از یک مجری تلویزیون یا فوتبالیستی که از قضا کتاب هم دارند کم‌کم از موضوعات عادی نمایشگاه کتاب می‌شود، اما عجیب این‌که سر برخی نویسندگان مطرح چندان هم شلوغ نیست. برخی از نویسنده‌ها به قدری برای بازدیدکنندگان گمنام هستند که گاه خودشان می‌گویند من نویسنده این کتاب هستم.

نشست‌های نمایشگاه کتاب نیز چندان جذابیتی برای مخاطبان عام ندارد. به نظر می‌رسد اگر برنامه‌ای کنسل شود و یا برگزار نشود مردم اطلاعی از آن پیدا نکنند. در نشست‌های فرهنگی شاید پنج‌ شش نفر حاضر شوند. مردم می‌آیند تا قدمی بزنند و چند کتاب بخرند و ساندویچی بخورند و بروند. ناشران هم به فکر فروش کتاب‌های‌شان هستند، پس در این جلسات شرکت نمی‌کنند.

با رفتن هیأت چینی به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب از مصلای تهران، حضور مردم در نیم‌طبقه شبستان‌ کمرنگ‌تر شده است.

عکس گرفتن با پوستر نمایشگاه و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های مجازی، حضور دست‌فروشان در نمایشگاه کتاب تهران، کتاب نخریدن عده‌ای و خرید چمدانی کتاب توسط برخی دیگر، تبلیغات نرم‌افزارهای مختلف با صدای بلند و نقالی در حیاط مصلا نیز از اتفاق‌های روزمره نمایشگاه کتاب است.

همچنین به گفته احمد شاکری - مدیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران -، تا پایان هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران ۸۰ مذاکره میان ناشران ایرانی و خارجی در رایت سنتر برای تبادل رایت صورت گرفته و در میان این مذاکرات، ۲۰ اثر به مرحله‌ قرارداد رسیده‌اند.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کتاب نمی خریم

      بیخود جوسازی نکنید

      اصلا هم از نمایشگاه کتاب استقبال نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج