جاباما
۸۵۸۶۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پمپئو: کره شمالی به ادامه مذاکرات تمایل دارد

وزیر خارجه آمریکا با وجود اینکه ماه گذشته میلادی، میز مذاکره با کره شمالی را در هانوی ترک کرد و حاضر به ادامه گفت و گوها با مقامات این کشور نشد ادعا کرد کشورش همچنان آماده ادامه مذاکرات با پیونگ یانگ است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه آمریکا با وجود اینکه ماه گذشته میلادی، میز مذاکره با کره شمالی را در هانوی ترک کرد و حاضر به ادامه گفت و گوها با مقامات این کشور نشد ادعا کرد کشورش همچنان آماده ادامه مذاکرات با پیونگ یانگ است.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در گفت و گو با فاکس نیوز بدون اشاره به دلایل ترک مذاکرات هانوی که کارشناسان آن را «زیاده خواهی های ترامپ» می دانند افزود: آماده هستیم مذاکرات را ادامه دهیم تا مسیر برای تحقق وعده های 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی مبنی بر خلع سلاح هسته ای فراهم شود.

در نشست هانوی ترامپ خواستار تعطیلی تمام فعالیت های هسته ای کره شمالی و تحویل همه تاسیسات اتمی این کشور به آمریکا به ازای لغو برخی از تحریم ها شده بود اما پیونگ یانگ به دلیل اینکه خواستار خلع سلاح هسته ای به صورت گام به گام بود این خواسته ترامپ را نپذیرفت.

چند روز بعد از شکست این مذاکرات بود که «چو سون هویی» معاون وزیر خارجه کره شمالی، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را به دلیل داشتن چهره ای جنگ طلب، فردی 'احمق و خطرناک' توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد فعلی آمریکا نسبت به مذاکرات هسته ای دو کشور نتایج ناخوشایندی به بار خواهد آورد از واشنگتن خواست رویکرد خود را تغییر دهد.

وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه با اشاره به قول کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار نخست با ترامپ در سنگاپور افزود: با وجود مشکلات موجود، هنوز امیدوار به حل مساله هسته ای کره شمالی است.

کره شمالی پیش از این نیز از آمریکا خواسته بود اگر خواهان رسیدن به نتیجه در مذاکرات است باید پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ در تیم مذاکره کننده آمریکا نباشند.

'کیون جونگ گون' مدیرکل امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی نیز در گفت و گو با 'کی سی ان ای' خبرگزاری مرکزی کره شمالی هم پمپئو را به ناکامی در درک موقعیت پیونگ یانگ و به هم ریختگی مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی متهم کرده بود.

دومین دور مذاکرات آمریکا و کره شمالی ماه گذشته در هانوی پایتخت ویتنام به دلیل زیاده خواهی های آمریکا با شکست مواجه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج