۸۵۸۸۹۷
۱۴ نظر
۵۰۰۱
۱۴ نظر
۵۰۰۱
پ

مسی؛ رانت‌خواری هم هنر می‌خواهد

محمدجواد روح در راهبرد نوشت: لیونل مسی واقعا فراتر از معادلات منطقی فوتبال است. وقتی او را در زمین دارید، رقابت نابرابر خواهد بود. حتی اگر حریف، آماده‌ترین لیورپول دو دهه اخیر باشد.

محمدجواد روح در راهبرد نوشت: لیونل مسی واقعا فراتر از معادلات منطقی فوتبال است. وقتی او را در زمین دارید، رقابت نابرابر خواهد بود. حتی اگر حریف، آماده‌ترین لیورپول دو دهه اخیر باشد.

لیورپولی که پارسال تا فینال لیگ قهرمانان رفت؛ اما با مصدومیت محمد صلاح روی حرکت ناجوانمردانه سرخیو راموس و به لطف اعجوبه‌ای چون کاریوس درون دروازه جام را به رئال مادرید باخت. لیورپول امسال اما، در بخش دفاعی و دروازه‌بان قابل قیاس با پارسال نیست. الیسون بکر که با قرارداد هفتادودو میلیون یورویی به لیورپول آمد تا قفس توری را از امثال کاریوس تحویل بگیرد؛ رقمی که با آن، گران‌ترین دروازه‌بان جهان شد و همچنان، یکی از بهترین‌هاست.

جلوی بکر در خط دفاع، ویرجیل فن دایک خوش قد و قامت و همه‌چیز تمام اضافه شده که امسال بهترین بازیکن لیگ جزیره شد؛ عنوانی کم‌سابقه برای یک مدافع. اما مسی مقابل این دروازه‌بان و مدافعان، چنین ضربه‌ای می‌زند. آیا واقعا این یک جدال برابر است؟ آیا این، یک رانت نیست؟ هرچقدر هم پولش را داده باشند (که البته در قیاس با امثال نیمار، مسی مفت است)؛ باز می‌گویم این انصاف نیست. بعنوان یک بارسایی قدیمی و متعصب با زبان شاغلام پیروانی می‌گویم: "بوالله انصاف نیست!".

اما همین رانت‌خواری هم هنر می‌خواهد. هنری که تیم ملی آرژانتین ندارد. تیمی که برخلاف بارسا برای به دست آوردن مسی، هزینه‌ای هم نکرده است. شاید همین خاطر هم قدرش را نمی‌دانند. مثل کشورهای نفتی رانتی که ثروت خود را مفت به چنگ آورده‌اند و آتش می‌زنند؛ اما از آن سوی دنیا، شرکت‌های چندملیتی نفتی با انبوهی متخصص و تکنسین و مدیر و بازاریاب و کشتی و طرح و نقشه می‌آیند تا شاید بتوانند برای یک فاز از یک میدان نفتی یا گازی آنها سرمایه‌گذاری کنند و هزار عملیات انجام دهند تا سودی ببرند.

تفاوت مسی بارسا و آرژانتین در اینجاست. آرژانتینی‌ها تصور می‌کنند از خاک آنها همینطور مارادونا و مسی و یا حداقل، ورون و بوروچاگا و کانیجیا و توز و ریکلمه و آگوئرو و زانتی سبز می‌شود؛ اما بارسایی‌ها قدر گنج را می‌دانند. می‌فهمند هر یک روزی که او بیشتر در این باشگاه بماند و بازی کند؛ سود و افتخاری بیشتر خواهند برد.

سودی که همین شلیک نشانه آن است؛ به قول پژمان راهبر عزیز، ارزش ضربه کاشته را تا حد پنالتی پایین آورد و البته باید افزود که ارزش بارسا را از سقف فوتبال دنیا بالاتر برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      آره خمش گل میزنه

    • بدون نام

      این بارسلونا و سیستم کرایف است که باعث درخشش مسی شده وگرنه چرا توی تیم ملی هیچ پشمکی نیست!؟

    • یوناس حقی

      آقای روح اینکه مسی یک پادشاه به تمام معنی و یک رهبر برای فوتبال هست شکی نیست ،
      اما کشورهای حاشیه خلیج فارس نفت دارند و فهمیدند که نمیفهمند، رفتند سراغ متخصص ها ، آنها اکتشاف کنند و پول دار بشوند اما در کنار آن قله های ترقی را برای کشورهای خودشان ساختند!!! امکانات ورزشی همین کشورها را با خودمان مقایسه کن! امکانات رفاهی،بیمه ای،مسکن، مسافرت،شادبودن، در یک کلمه زندگی آنهارا با خودمان مقایسه کن !!!!!
      ما فکر میکنیم عالم به همه چیز هستیم !!! این هم اثرش در زندگی مردم ، سفره مردم رو ببین ! صفهای بنزین ،مرغ،گوشت و... رو ببین .
      بفهمیم که نمیفهمیم !؟....

    • بدون نام

      احسنت‌به‌قول‌خودم‌تبارک‌الله‌من‌بعداز‌بازی‌مسی‌ازخداوند‌میخام‌از‌عمر‌من‌بگیره‌بده‌به‌شاه‌مسی‌که‌بقیمون‌ازفوتبالش‌لذت‌ببرن

    • بدون نام

      فقط مسی

    • بدون نام

      مسی تو تاریخ یدونست

    • بدون نام

      چرا حرف مفت میزنی همه این بازیکنها که تو گفتی در اروپا بازی کردن همه هم عالی بودن وتو آرژانتین هم عالی بودن..یکشون مارادونا..دیگه مابقی نیازی نیست بگم..اما این کوتوله فقط تو بارسلون شیر شده..تو تیم ملیش بازیکن بی تعصب هست

      پاسخ ها

      • آناتومروس

        حاجی رفتن به فینال جام جهانی و رفتن به فینال های کوپا امریکا چیز کمی نیست.حالا تو فینال هم دو تیم برنده نمیشن که یه تیم میبره،تیم ملی ارژانتین رو هم مسی به اونجاها رسونده

      • CR7

        چون خودش پاره کنه ب CR7نمیرسه

    • یه نفر که به جون دل بارسا رو دوست دارد

      برو جمع کن تو چه سرت میشه
      شما در حدی نیستی که نظر بدی

    • بدون نام

      طرفداران پنالدو هر روز بیشتر لز دیروز حرس میخورن از دست کینگ مسی بهترین بازیکن تاریخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی توهم زدي طرفدار لوله فسي .برو از ساقی فسي جنس بگیر حالت بهتر بشه

    • بدون نام

      آماده ترین لیورپول شاید اما جلوی پنالسلونا فقط دفاع کردن و این باعث گل خوردنشون بوده .فن دايک هم لیاقت بهترین دفاع نداره .بعدم شانس شانسلونا تموم نداره اینو باید بدونن اگه شانس با اونا نباشه حتما در هر شرايطي بازنده میشن حتی اگه هزار موقعیت گل داشته باشن در مقابل یک موقعیت گل باد آورده شانسلونا بازنده میشن این ثابت شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بمیرین از حسادت طرفدارای پنالدو خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج