جاباما
۸۵۹۲۳۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

آمریکا گزینه‌های نظامی علیه ونزوئلا را بررسی کرد

تارنمای هیل گزارش داد اعضای ارشد تیم امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بررسی گزینه های نظامی علیه ونزوئلا در پنتاگون تشکیل جلسه دادند اما آسوشیتدپرس نوشت که احتمال مداخله نظامی واشنگتن در ونزوئلا کم است.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای هیل گزارش داد اعضای ارشد تیم امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بررسی گزینه های نظامی علیه ونزوئلا در پنتاگون تشکیل جلسه دادند اما آسوشیتدپرس نوشت که احتمال مداخله نظامی واشنگتن در ونزوئلا کم است.

به نقل از هیل، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا در این جلسه حضور داشتند.

اعضای تیم امنیت ملی ترامپ روز چهارشنبه نیز برای بررسی طرح متوسل شدن به گزینه نظامی برای حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلایی، تشکیل جلسه داده بودند که دچار اختلاف شده و به اجماع دست نیافتند.
در همین حال، آسوشیتدپرس نیز درباره جلسه دوم اعضای ارشد تیم امنیت ملی ترامپ نوشت: آمریکا هنوز در حال بررسی استفاده ازگزینه های نظامی در ونزوئلاست.

این خبرگزاری افزود: دولت ترامپ با برگزاری جلسه ای در پنتاگون به منظور بررسی گزینه های پیش روی آمریکا در ونزوئلا، به یک هفته تهدیدهای مبهم درباره استفاده از گزینه نظامی در پاسخ به بحران سیاسی در ونزوئلا پایان داد.
پس از آنکه شاناهان و سایر مقام های ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که تحولات مربوط به کودتای ناکام علیه دولت نیکولاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا را بررسی کردند ترامپ در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اوضاع ونزوئلا را بررسی کردند.

ترامپ گفت: «پوتین اصلا به دنبال درگیر شدن در ونزوئلا نیست بلکه می خواهد اتفاق مثبتی در آنجا رخ دهد.» اما پمپئو هفته پیش گفته بود مادورو قصد داشت از ونزوئلا خارج شود اما روسیه او را متقاعد کرد که بماند.

آسوشیتدپرس نوشت: پنتاگون نقش مستقیمی در ونزوئلا ندارد اما برای بررسی راه های حمایت آن از دیپلماسی آمریکا در قبال ونزوئلا و آمادگی برای رخدادهای پیش بینی نشده در آن کشور، در حال مشاوره با کاخ سفید است.
شاناهان روز جمعه در گفت وگویی با شماری از خبرنگاران اظهار داشت که «کریگ فالر» رئیس «فرماندهی جنوبی آمریکا» برای حضور در جلسه وی با پمپئو و بولتون به واشنگتن سفر کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، دولت ترامپ قصد دارد با این جلسه نشان دهد که در پی بررسی اقدام نظامی علیه ونزوئلاست تا شاید از این طریق فشار بر مادورو را افزایش دهد. اما احتمال کمی وجود دارد که آمریکا درگیر مداخله مستقیم نظامی در ونزوئلا شود.

شاناهان اظهار داشت که در جلسه روز جمعه در پنتاگون برنامه های نظامی و راه های پاسخ دادن به بحران در ونزوئلا بررسی شد. اما وی از ارائه جزئیات مورد بحث در جلسه خودداری کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • A....A....A

      آمریکا فقط حرفه

    • A....A....A

      چندین ساله قراره هی حمله نظتمی کنه
      یبار کره
      یبار ایران
      یبار سوریه
      الانم که ونزوئلا
      جرات حمله نظامی به هیچ کشوری رو نداره

      پاسخ ها

      • محمد

        عجله نکن جون سربازانشون روکه ازتوجوب نیاوردن

      • احمد

        آمریکا در برنامه هایش همیشه حساب سود و زیان را میکند و بدون کسب منافع اقدامی انجام نمیدهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج