جاباما
۸۵۹۴۵۲
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

خسروی: مانینگ برای اشتباه تاثیرگذار محروم شد

کارشناس داوری فوتبال می‌گوید که ادعای رسانه‌های عربی در مورد پرداخت پول از سوی پرسپولیس به مانینگ بی اساس بوده و این داور به علت اشتباهات تاثیرگذار محروم شده است.

ورزش سه: سایت الکورا یکی از رسانه‌های برجسته عرب زبان صبح امروز با انتشار مطلبی مدعی شد که باشگاه پرسپولیس در جریان برد ۳-۱ برابر الاهلی عربستان در دوره‌های قبلی لیگ قهرمانان آسیا به مانینگ، داور چینی این دیدار پول پرداخت کرده و همین باعث محرومیت چهار ماهه او از قضاوت شده است.

حال خبرنگار ما گفت و گویی با علی خسروی کارشناس داوری بین المللی فوتبال ایران انجام داده و درباره صحت و سقم این ماجرا سوالاتی مطرح کرده است. خسروی در همان ابتدا این فرضیه را از پایه رد کرد و گفت: یک رویه کلیشه‌ای که در آسیا وجود دارد و این است که برای غرب آسیا داورانی از شرق آسیا سوت می‌زنند. داوران شرق برای ما می‌آیند و داوران عرب زبان هم به استرالیا و کشورهای این حوزه رفته و قضاوت می‌کنند.

خسروی: مانینگ برای اشتباه تاثیرگذار محروم شد

تفکری کلیشه‌ای در آسیا که فقط به خاطر صلاحیت نداشتن رییس قطری کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به وجود آمده است. داوری آسیا با وجود این افراد به کف چاه رسیده است. چقدر دیگر مانینگ را ببینیم؟ آنقدری که مانینگ، ساتو ریو جی یا فومینگ را دیده‌ایم، خواهر برادر خود را ندیده‌ایم. قبلا در آسیا دو جین داور تاپ کلاس داشتیم که مسابقات را با قدرت قضاوت می‌کردند. اما الان چون افراد کوچک در کمیته داوران آسیا هستند سطح داوری هم پایین آمده است.

وی هم‌چنین در مورد نظارت بر داوری در آسیا نیز گفت: نظارت در آسیا به مانند همه جا است. ناظران بازی را می‌بینند و با تهیه فیلم کار داور را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. اما نکته جالب توجه این است که خیلی از ناظران داوری در آسیا کمک داور هستند و به هیچ عنوان سابقه قضاوت در میانه میدان را در کارنامه ندارند. به همین دلیل نمی‌توانند نمره واقعی به داوران را بدهند و ضعف آن‌ها پنهان می‌شود.

هم‌چنین خیلی از داوران چینی، ژاپنی، کره‌ای، عربستانی و قطری با فشار پشت پرده به فوتبال آسیا معرفی می‌شوند و قدرت چندانی برای قضاوت ندارند. جالب است که این افراد به قدری پشتشان گرم است که ناظر جرات نمی‌کند حرفی به داوران بزند. در هر صورت سطح نظارت در آسیا خیلی پایین تر از حد معمول است. همین هم می‌شود که در بازی پرسپولیس گل آفساید می‌زنند یا خطا بیرون از محوطه جریمه را داخل اعلام می‌کنند و هفته بعدی به ایران مراجعه کرده و داوری می‌کند.

خسروی در ادامه گفت: ما در کل دو ناظر بسیار خوب در آسیا داریم. اعونی حسون از اردن و شانکار هندی که هر دو کمک داور بودند و عملا نمی‌توانند درک متقابلی از داوری داشته باشند. تنها راه چاره این است که دو ناظر برای مسابقات بگذارند. یک ناظر برای داور وسط و یک ناظر برای کمک داور که همه چیز طبق روال پیش برود.

کارشناس داوری فوتبال ایران هم‌چنین در مورد ادعا سایت عربی در خصوص پرداخت پول از سوی باشگاه پرسپولیس به مانینگ و محرومیت چهار ماهه این داور چینی گفت: بسیار چرت گفتند و این ادعا را داشتند. استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن همیشه در آسیا پاک بوده‌اند و این سخنان سندیت ندارد.

این باشگاه‌ها پول ندارند که به بازیکنان خود بدهند حالا چگونه می‌توانند در سطح بین المللی هزینه کنند. معتقدم که باشگاه پرسپولیس یا کمیته اخلاق که همیشه به مسائل داخلی ورود می‌کند، باید این گفته را نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا و یا فیفا برده و آن را پیگیری کند. به خصوص در این فضایی که همه دوست دارند علیه فوتبال ایران فعالیت کنند باید این ادعا پیگیری شود.

خسروی در پایان علت محرومیت مانینگ را اشتباهات تاثیرگذار می‌داند و می‌گوید: اشتباهات او طوری بوده که نتیجه بازی عوض شده و به همین دلیل محروم شده است. نه در این بازی که گفتند، شاید در مسابقات دیگر این اتفاق رخ داده است. بگذارید یک مثال بزنم. علی الطریقی عربستانی در مجموع سه سال داور بین المللی بوده است. حالا او شده مدرس اصلی داوری در ای اف سی و مسئولان هماهنگی بانوان داور است.

ایشان تنها فقط به خاطر اینکه به زبان انگلیسی تسلط دارد و کار با نرم افزار را می‌داند به این مقام رسیده است. اگر ملاک برای انتخاب این در نظر گرفته شده که باید مهندسان دانشگاه شریف بهترین رتبه را داشته باشند. ناظران داوری در آسیا هیچ تحلیل درستی از داوری ندارند و همه چیز را به امتحان گرفتن و نمره دادن محدود کرده‌اند.

مطمئن باشید اگر بازی پرسپولیس سپاهان را جای دکتر حیدری به داور عرب یا چینی می‌دادند، جریان مسابقه مختل می‌شد. ناظران داوری ما تحلیل خیلی بهتری دارند. شما ببینید در ایران مسعود مرادی، مسعود عنایت، حسین عسگری و ... ناظر هستند که سال‌ها قاضی بوده‌اند و سابقه داوری در مسابقات سنگین را دارند و همین باعث شده تا سطح داوری ایران با آسیا غیر قابل مقایسه باشد و یک سر و گردن بالاتر باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داوران خارجی هم از تیر رس پرسپولیس در امان نماندند و مانینگ را هم محروم کرد .
      مانینگ متهم به دریافت رشوه از پرسپولیس است .

    • بدون نام

      لطفا محرومیت مانینگ را به پای رشوه نذارین .!!! خخخخخخخ

    • بدون نام

      خود خسروی زمان داوری سکه گرفته بود برای غش کردن برای تیم مقابل که توسط کمیته داوران محروم شده بود الان شده کارشناس

    • تاج کبیر. چهار فینال دوقهرمانی آسیا

      لنگ نجس.‌ تبانی و فساد تو خون و ذات و مکتبشونه. لیگ داخلی رو ب گند کشیدن حالا نوبت آسیاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج