۸۵۹۹۶۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سازمان ملل خواستار آتش‌بس انسانی در لیبی شد

نماینده سازمان ملل در امور لیبی به طرف‌های درگیر در این کشور پیشنهاد داد که هرگونه عملیات نظامی خود را همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان متوقف و به مدت یک هفته آتش‌بس‌انسانی برقرار کنند.

خبرگزاری فارس: فرستاده سازمان ملل به لیبی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای حلول ماه مبارک رمضان را به مردم این کشور تبریک گفت و «همه طرف‌های درگیر در این کشور را به آتش‌بس انسانی یک هفته‌ای فراخواند».

در این بیانیه که در صفحه فیسبوک نماینده سازمان ملل در امور لیبی منتشر شد،‌ پیشنهاد شده که «آتش‌بس انسانی از ساعت چهار صبح اول رمضان مصادف با شش ماه میلادی جاری آغاز شود و دو طرف متعهد شوند که هرگونه عملیات نظامی خود را متوقف کنند».

وی گفت که «در طول فرآیند آتش‌بس، همه طرف‌ها باید اجازه انجام عملیات کمک‌رسانی انسانی به نیازمندان لیبیایی را بدهند».

نماینده سازمان ملل در امور لیبی از طرف‌های درگیر در لیبی خواست تا عملیات تبادل اسرا را آغاز کنند.

پیشنهاد سازمان ملل پس از آن مطرح شد که سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه خواستار عقب‌نشینی نیروهای مهاجم (شرق لیبی) از نزدیکی پایتخت (غرب) شد.

مهند یونس در نشستی خبری پس از نشست کابینه برای بررسی تحولات اوضاع در طرابلس گفت: تا قبل از اینکه نیروهای جنایتکار حفتر از طرابلس عقب نشینی نکنند و به جایی که از آنجا آمده بودند برنگردند، دولت مخالف هر گونه آتش‌بس است.

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر درگیری‌های اخیر میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان هوادار خلیفه حفتر از ۴ آوریل تاکنون، ۳۷۶ نفر کشته و ۱۸۲۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

«خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ چهارم ماه گذشته میلادی از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داده بود.

نیروهای وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، نیز در واکنش به تحرکات نظامی حفتر به سوی طرابلس، عملیات «برکان الغضب» را آغاز کردند.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج