جاباما
۸۶۰۷۴۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

قانون‌گذاران آمریکایی از پمپئو توضیح خواستند

دو تن از قانونگذاران آمریکایی از وزیر خارجه این کشور خواسته‌اند تا جزئیاتی درباره وعده دولت برای پرداخت دو میلیون دلار به کره‌شمالی در مقابل آزادی دانشجوی بازداشتی در ۲۰۱۷ ارائه کند.

خبرگزاری ایسنا: دو تن از قانونگذاران آمریکایی از وزیر خارجه این کشور خواسته‌اند تا جزئیاتی درباره وعده دولت برای پرداخت دو میلیون دلار به کره‌شمالی در مقابل آزادی دانشجوی بازداشتی در ۲۰۱۷ ارائه کند.

الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور رابرت منندز، از اعضای کمیته روابط خارجی سنا در نامه‌ای از مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور خواسته‌اند تا در تاریخ ۱۷ مه به ۹ پرسش درباره درخواست دو میلیون دلار از سوی کره‌شمالی در ارتباط با آزادی اوتو وارمبیر، دانشجوی کشته شده آمریکایی بازداشتی در کره‌شمالی پاسخ دهد.

این دانشجو بر اثر شکنجه حین بازداشت در زندانی در کره‌شمالی دچار جراحت مغزی شده و در حالت کما به آمریکا بازگردانده شد و در نهایت درگذشت.

زمانی که یکی از مقام‌های آمریکایی برای تضمین آزادی این دانشجو در ژوئن ۲۰۱۷ به کره شمالی رفت، مقام‌های این کشور درخواست کردند که جوزف یون، این مقام آمریکایی تعهدی را امضا کند که بر اساس آن، دولت واشنگتن دو میلیون دلار برای هزینه‌های بیمارستانی وارمبیر به این کشور می‌دهد.

این گزارش که از سوی واشنگتن پست منتشر شد، بعداً از سوی این فرستاده و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا تأیید شد اما هر دو گفتند که هیچ پولی منتقل نشده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز هرگونه پرداخت به کره شمالی را رد کرده است.

این دو قانونگذار در نامه خود نوشته‌اند: بر این باوریم که هر گونه اقدامی باید از سوی آمریکا برای تضمین آزادی شهروندان آمریکایی گروگان گرفته شده از سوی دولت‌های خارجی صورت گیرد اما نگران هستیم که روندی که برای رسیدگی به این قضیه اتخاذ شد، ممکن است باعث پیچیدگی بیشتر برای منافع امنیت ملی آمریکا هم در روند دیپلماسی با کره شمالی و هم در سایر موارد شود.

این دو قانونگذار همچنین اضافه کردند: بر اساس دیدگاه وزارت خارجه آمریکا، آیا چنین پرداختی بر اساس تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل امکان‌پذیر است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      درود بر کره شمالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج