۸۶۰۹۳۵
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

بارسا، مسی و سقوط قرن

بارسلونا یک بار دیگر به این موفقیت نائل شد. واقعا غیرممکن به نظر می‌رسد. برای دومین سال پیاپی بارسلونا پیروزی با اختلاف سه گل در بازی رفت را در دور حذفی چمپیونز لیگ از دست داد.

آی‌اسپورت: بارسلونا یک بار دیگر به این موفقیت نائل شد. واقعا غیرممکن به نظر می‌رسد. برای دومین سال پیاپی بارسلونا پیروزی با اختلاف سه گل در بازی رفت را در دور حذفی چمپیونز لیگ از دست داد.

این بار حتی بدتر هم بود. شاید بخشی از شکست ۰-۳ در استادیو الیمپیکو مقابل رم را بتوان به پای انتظار نداشتن شاگردان ارنستو والورده از نمایش جالوروسی گذاشت، اما این بار دیگر هیچ بهانه‌ای در کار نبود و بارسایی‌ها دقیقا می‌دانستند چه شبی در آنفیلد منتظرشان است. با این حال پیروزی ۰-۳ قهرمان لا لیگا در بازی رفت، در بازی برگشت دود شد و به هوا رفت تا بارسلونا باز هم از رسیدن به فینال چمپیونز لیگ محروم بماند.

گل چهارم لیورپول که تکلیف کار را در همان ۹۰ دقیقه یک سره کرد، چکیده‌ای بود از وضعیت بازیکنان بارسلونا در این شب، وقتی خط دفاعی این تیم به خوابی سنگین فرو رفت تا ترکیب ترنت الکساندر-آرنولد و دیووک اوریگی روی یک ضربه کرنر دروازه مارک-آندره تر اشتگن را فرو بریزند. اما اشتباهات بارسایی‌ها تنها محدود به این صحنه نمی‌شد و در سراسر زمین و در بیشتر دقایق بازی به چشم می‌آمد. والورده هم در این میان بی‌تقصیر نبود. در روزهای آینده تصمیمات او در این بازی زیر سوال و پرسش و پاسخ‌های بسیار می‌رود و شاید تبعات شدیدی برایش به بار بیاورد.

لیورپول بازی دیشب را همانطور که انتظار می‌رفت شروع کرد، با نهایت سرعت و انرژی و پرسی بالا و پرفشار. اما بعد از گل اول اوریگی که روی اشتباه جوردی آلبا به دست آمد، به نظر می‌رسید بارسایی‌ها از طوفان اولیه میزبان قرمزپوش خودشان جان سالم به در برده‌اند و این جدال را به وضعیتی برابر کشیده‌اند. بارسا در ادامه نیمه اول فرصت‌های گلزنی مناسبی را توسط لیونل مسی و فیلیپه کوتینیو از دست داد. با این وجود نتیجه ۰-۱ هم برایشان قابل قبول بود و حسی از امنیت و امید به صعود به فینال با خودش داشت.

راه بارسا در نیمه دوم هم مشخص بود: مقاومت کردن مقابل فشار بالای ابتدایی لیورپول با انرژی دوباره‌ای که بعد از ۱۵ دقیقه استراحت گرفته بودند. استقامت در دقایق اول نیمه دوم می‌توانست راه صعود به فینال مادرید را کاملا هموار کند. بالا بردن جام قهرمانی اروپا، در پایتخت اسپانیا، خانه قدیمی‌ترین رقیب بارسا که سه فصل پیاپی این افتخار را به دست آورده بود، می‌توانست رویایی‌ترین پایان‌بندی را برای این فصل فراموش‌نشدنی رقم بزند و سومین سه‌گانه تاریخ باشگاه را به ثبت برساند.

اما دو گل از جورجینو واینالدوم در کمتر از سه دقیقه قلب بارسایی‌ها را به دهانشان فرستاد و از خواب و رویا بیدارشان کرد. کاتالان‌ها قول داده بودند امسال دیگر مرتکب اشتباه سال گذشته نشوند و خودشان را در بازی برگشت تحقیر نکنند. اما فاجعه دوباره رخ داد و این بار شکست ۰-۴، در یک قدمی فینال آن‌ها را حذف کرد، شکستی که باز هم روی دوگانه داخلی‌شان (به احتمال زیادی با توجه به فینال کوپا دل ری برابر والنسیا) سایه‌ای سنگین خواهند افکند.

در این شب مسی هم دور از جادوی همیشگی‌اش بود و یاد همان مسی سال گذشته در رم را زنده کرد. هیچکدام از حرکات او درست از آب در نمی‌آمد. انگار ابرستاره آرژانتینی بارسلونا تحت تاثیر جو فوق‌العاده پرشور آنفیلد قرار گرفته بود و از سرعت بالای بازی، نسبت به رقابت‌های لا لیگا، جا خورده بود.

حتی بدون محمد صلاح و روبرتو فرمینو لیورپول راهی برای این پیروزی بزرگ پیدا کرد، پیروزی‌ای که با اشتباهی نابخشودنی از سوی مدافعین بارسلونا تکمیل شد. جوری که این مدافعین روی گل چهارم کلا حواسشان به بازی نبود، در دسته دوم لیگ اسپانیا هم قابل قبول نیست، چه برسد به نیمه نهایی چمپیونز لیگ.

بعد از پایان بازی سرخیو بوسکتس کلمات زیادی برای توصیف وضعیت تیمش پیدا نمی‌کرد: «اونا از ما بهتر بودند». توصیف‌ها و تحلیل‌های مفصل‌تر در روزهای آینده در راه خواهد بود، از شبی که یکی از تاریک‌ترین نقاط تاریخ بارسلونا را به ثبت رساند و بزرگ‌ترین سقوط قرن لقب گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا ول کنین این فسی رو ..دیدی گفتم هیچی نیست تو بازیهای مهم محو میشه..همون لیگ اسپانیا.از سر و گوشش اضافه.بزارین اونجا بدرخشه خخخخخخ

    • بدون نام

      مسی کوتوله دست وپا کوتاه عمرا توپ طلا رو ببره.توپ مال محمدصلاحه.

      پاسخ ها

      • عاشق پرسپولیس

        خخخ الان دعوابین کریس ومسی یه محمدصلاح ازکدوم جاده پیاده بدوبدوکرداومد

    • N

      پس پنالدو چی درمورد مسی عین آدم حرف بزن ولی خب نمیشه ک به الاغ گفت مث آدم حرف بزن و چشاتو باز کن و بهترینها رو ببین

    • بدون نام

      ضر نزن تو همین بازیم چنتا پاس تک به تک داد این منطقه احمقانه ای توعه که فکر میکنی فوتبال والیباله که تو هر ستش گل بزنن

    • بدون نام

      کینگ مسی یدونست

    • Amirreza.F.16

      باز تو برنامه هاتون نظرسنجی بزارین که بهترین تیم قرن 21؟ و مردم هم بگن بارسلونا غافل از این که اونا باید هشت فصل قهرمان شن بدون اینکه رئالی های قهرمان شن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج