جاباما
۸۶۱۴۱۷
۱۳ نظر
۵۰۰۰
۱۳ نظر
۵۰۰۰
پ

قلعه‌نویی: به دشمنانم هم نان می‌رسانم

در آستانه دیدار حساس پدیده مقابل سپاهان سرمربی پرافتخار اصفهانی‌ها حرف‌های جالبی را بر زبان آورد.

ایلنا: امیر قلعه‌نویی به خاطر صداقت بیان و نقد مخالفانش همواره مورد توجه بوده است. اگر از زاویه دیگری بخواهیم به سرمربی سپاهان نگاه کنیم، او همواره از سوی منتقدانش متهم شده است که فوتبال سنتی بازی می‌کند و دوران قلعه‌نویی رو به افول است، اما آقای قهرمانی لیگ همیشه تیم‌هایی ساخته که جزو بهترین تیم‌های فنی لیگ بوده‌اند. او بدون این‌که نامی از کسی ببرد به عده‌ای از مخالفانش حمله کرد.

با توجه به حساسیت‌های پایانی فصل شرایط سپاهان را چطور می‌بینید آنهم در حالی که تیم شما به شدت پرسپولیس را برای قهرمانی تهدید می‌کند؟

اوضاع خوب است و بعد بازی با استقلال شرایط سختی داشتیم که خدا کمک کرد تا به همت بازیکنان، هواداران و باشگاه از سه بازی هفت امتیاز بگیریم. لیگ به روز‌های حساس خودش رسیده و هرچه ما امتیاز می‌گیریم رقبای ما هم کنار ننشسته‌اند و تلاش می‌کنند و امتیاز می‌گیرند. به طور کلی باید عرض کنم ثبات خوبی داشتیم و باید این ثبات فنی و تمرکزی‌مان را برای دو بازی آینده ادامه دهیم. اگر در طول فصل بدشانسی و کم‌شانسی نمی‌آوردیم شاید الان شرایط بهتری داشتیم.

یعنی بیشتر بدشانس بودید یا کم‌شانس؟

بالای هشتاد درصد از موقعیت‌های مان که فکر می‌کنم بیش از ۱۰ موقعیت بوده در همین چند بازی اخیر به گل تبدیل نشد. از طرف دیگر هم گل‌های بدی خوردیم، اما باید اعتراف کنم که یک تیم معرفتی خوبی امسال در سپاهان شکل گرفته است. کمتر تیمی را دیده‌ام که این مدلی باشد. بازیکن روی سکو، روی نیمکت و داخل زمین همه یکدل باشند.

به نظر می‌رسید با توجه به این‌که سپاهان در آسیا حضور ندارد، فشردگی که روی تیم‌هایی، چون استقلال و پرسپولیس در آسیا وجود دارد باعث شود تا شما از این خستگی استفاده بهتری ببرید. البته تنها سپاهان منظورمان نیست و پدیده و تراکتورسازی هم شرایطی مثل شما داشتند؟

این موضوع دو مطلب است. الان در آسیا دیگر مثل زمان ما بازی‌ها در شرق و غرب نیست و تیم‌ها فشار کمتری را بابت سفر تحمل می‌کنند. ما که هم در شرق و هم در غرب بازی می‌کردیم و آن هم با بی‌پولی. بعد بازی با بوریرام ۲۰۰ دلار پول تو جیبی دادند و سازمان لیگ هم با ما همکاری نداشت.

با این حال درباره گذشته حرف‌هایم را بار‌ها گفته‌ام، اما باید بگویم قبول دارم که دو، سه تیمی که در آسیا حضور دارند به‌خصوص استقلال و پرسپولیس فشار بیشتری را تحمل کردند. البته باید امکانات و شرایط مسابقه را هم در نظر بگیرید. این دو تیم بیشتر از بقیه تیم‌ها در شرایط مسابقه قرار دارند و پرواز چارتر هم دارند. این مسایل امکاناتی در حفظ کیفیت این تیم‌ها تاثیرگذار است.

نقطه روشن دیدار پرسپولیس و سپاهان که زیاد هم به چشم نیامد این بود که شما و برانکو به یکدیگر احترام گذاشتید و هرگز علیه هم صحبتی نکردید. در این‌باره صحبت می‌کنید؟

بالاخره یک عمری از ما گذشته است و به قول قدیمی‌ها سرد و گرم چشیده روزگار هستیم. ما فوتبال را به خاطر قشنگی‌هایش دنبال می‌کنیم. احترام به همکاران اولویت بنده است. از نظر من بالاترین خصلت انسانی ادب است. من سر سفره پدر و مادرم بزرگ شده‌ام و برایم کرامت انسآن‌ها مهم است که حفظ شود. البته کسی که پایش را از این چارچوب فراتر بگذارد با او طور دیگری برخورد می‌کنم. من و برانکو همکار هستیم و همواره به برانکو احترام گذاشته‌ام. این‌که حالا این وسط یک عده علیه قلعه‌نویی مصاحبه کنند برایم مهم نیست.

این افراد در فوتبال ایران در حال حاضر محلی از اعراب ندارند. به قول یکی از دوستان که می‌گفت برو خدا را شکر که دشمنانت هم از کنار تو نان می‌خورند. کسانی که علیه من مصاحبه کردند، چون براساس توانایی‌های‌شان دیده نمی‌شوند، می‌خواهند با مصاحبه کردن علیه من دیده شوند. خدا را شکر که قلعه‌نویی به دشمنانش هم نان می‌رساند. همواره به رقبا و همکارانم احترام گذاشته‌ام و این هم در فرهنگ من است و هم در فرهنگ باشگاه سپاهان. البته من در هر باشگاهی که بوده‌ام این کار را کرده‌ام و منتی بابت این قضیه ندارم، چون وظیفه‌ام است. از سیدجلال حسینی تقدیر کردیم، از علی دایی و علی کریمی هم بپرسید که به شکلی تقدیر به عمل آمد.

امیر قلعه‌نویی بزرگ فکر می‌کند و مثل برخی از این آقایان کوته‌نظر نیست. البته با ما هم رفتار‌های خوبی شده است. به‌طور مثال مسجدسلیمان که رفتیم به ما زمین مسابقه را دادند و حسینیه شهر را در اختیار هواداران‌مان گذاشتند. کاری به علت‌های بازی با پرسپولیس ندارم، اما خود من شخصا در بزرگداشت برانکو شرکت کردم، چون معتقدم ما باید معرفت ایرانی را با همه نشان دهیم. دین ما دین قشنگی‌ها و کامل‌ترین دین دنیاست.

این روز‌ها درباره پیوستن شما به استقلال، تیم‌ملی، تیم امید و دیگر حرف‌ها حرف و حدیث زیاد است؟

درباره تیم‌ملی امید هیچ صحبتی با من نشده است و هیچ پیشنهادی هم از دیگر تیم‌ها نداشته‌ام. تمام فکر و ذکرم دو بازی پایانی سپاهان است. همان‌طور که گفتم اولویت اول، دوم و سوم من سپاهان است. مردم اصفهان را دوست دارم و عاشق زاینده‌رود هستم.

درباره سپاهان هم باید بگویم اگر می‌خواهیم در آسیا با الهلال، الدحیل ودر لیگ با پدیده، تراکتورسازی، استقلال و پرسپولیس رقابت کنیم باید تقویم شویم. من برنامه‌هایم را به طور کلی به باشگاه سپاهان اعلام کردم و مکتوب تحویل‌شان داده‌ام که اگر قبول کردند در خدمت‌شان هستیم وگرنه اگر پیشنهادی بیاید روی آن فکر می‌کنم. بازهم تاکید می‌کنم هنوز هیچ پیشنهادی از جایی به بنده نرسیده است.

همیشه منتقدان شما رفتار سینوسی با قلعه‌نویی داشتند. یک زمانی می‌گفتند مکتب قلعه‌نویی دیگر جواب نمی‌دهد و اگر مدعی قهرمانی می‌شدید از شما تعریف می‌کردند. چقدر این انتقادات به سبک مکتب خودتان را قبول دارید؟

خواهش می‌کنم درباره من از کلمه مکتب استفاده نکنید. کسانی که از مکتب صحبت می‌کنند برای خودشان دوکان دو نبش باز کرده‌اند. افرادی حرف از مکتب می‌زنند که هیچ وزنی ندارند و با این کلمات بازی می‌کنند. امیر قلعه‌نویی نه مکتب دارد و نه سبک! مکتب ما مکتب اهل بیت است و کسانی که از مکتب دیگران حرف می‌زنند به دنبال کلاه گذاشتن سر مردم هستند. من به این حرف‌ها توجهی ندارم و براساس برنامه‌هایی که دارم کارم را دنبال می‌کنم. اگر می‌خواستم این حرف‌های مفت و اراجیف بروم تا الان هفت کفن هم پوسانده بودم.

وقتی این‌ها علیه من حرف می‌زنند به جان هوتنم قسم که نماز شکر می‌خوانم. برای من استاد مرحوم مشایخی مهم است که به من می‌گوید پهلوان یا تعریف‌هایی که قطبی، مهاجرانی و پروین داشته‌اند مهم است و بابت لطف آن‌ها خوشحال هستم، چون سر سفره پدر و مادرم بزرگ شده‌ام، می‌دانم که حرمت پیشکسوت مهم است.

خدا را شاهد می‌گیرم که هر وقت به فدراسیون فوتبال می‌رفتم اول به‌اتاق مرحوم بهزادی و آقای ظلی که خودش عمر بدهد و جاسمیان عزیز می‌رفتم. پنج دقیقه می‌نشستم و چایی می‌خوردم و درددل می‌کردیم و بعد می‌رفتیم. من می‌دانم پدر و مادرم چه کسی است و سر سفره آن‌ها بزرگ شده‌ام. به همین خاطر این رفتار وظیفه‌ام است که در قبال آن‌ها داشته باشم.

دیدار با پدیده با قضاوت علیرضا فغانی است. در این‌باره چه نظری دارید؟

ما مقابل پدیده بازی می‌کنیم و به مسایل دیگر کاری نداریم. توکل‌مان به خداوند است. جا دارد به مردم مشهد هم بابت داشتن چنین تیمی تبریک بگویم. ابایی از این قضیه ندارم که بگویم تمام بازی‌های تیم‌های گل‌محمدی را دنبال می‌کنم و سبک کارش را دوست دارم.

درباره رقم خوردن شکست بارسلونا در جهنم آنفیلد چه نظری دارید؟

فوتبال قشنگی‌اش به همین اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است. واقعا فکر نمی‌کردم بارسلونا به این شکل مقابل لیورپول شکست بخورد. غروری که می‌گویند باید مراقب باشیم همین است.

طی چند وقت اخیر ماجرای شرط‌بندی و بازداشت محسن فروزان حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورد. درباره‌اتفاقاتی که برای شاگرد سابق‌تان فروزان رخ داد چه نظری دارید؟

محسن فروزان را خوب می‌شناسم و می‌دانم این‌کاره نیست. کاری به مسایل درون باشگاهی ندارد، اما معتقدم قداست و کرامت انسانی را باید حفظ کرد. متاسفانه در مملکت ما اول پدر طرف را در می‌آورند و بعد محاکمه می‌کنند. اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی رخ داده باشد هم باید از حق و حقوق مردم بافرهنگ آذربایجان حفاظت کرد. اما معتقدم ابتدا بررسی‌ها را انجام می‌دادند و بعد محاکمه می‌کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس!

      اگه مردم با فرهنگ آذربایجان مشکل نداشتی گذاشتی رفتی و همه جا مصاحبه کردی که پول منو تراکتوری ها خوردند و هنوز ندادند!!

    • بدون نام

      نکنه دوستت علی میفرستی برای کمک

    • بدون نام

      درود بر امیر خان
      الحق که بزرگ شده باشگاه بزرگ استقلال هستی

    • N

      رئیس مافیا کیه؟ امیر قلعه نوییه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رئیس لنگیا کیه سر ور لنگیا کیه
        امیر قلعه نوعی یه

    • بدون نام

      پدر مافیایی فوتبال البته بعد فردوسی پور فقط سانت و گل

    • پیمان

      مافیا ی فوتبال

    • بدون نام

      از تو نمک نشناس تر گداتر دروغگوتر پرو تر وجود ندارد.بخاطر پول هرکاری در هرجا میکنی.ولی دم دنیا درازه و ماه زیر ابر نخواهد ماند.

    • بدون نام

      خدایا شکرت. اگر پس خوبی به این مافیایی میدادید آنوقت چکار میکرد حیف این همه پول نیست که برای آن عنتر مثل اینکه تازه از باغ وحش آمده درمیارید هر وقت میگید جان هوتنم. آدم چندش میگیره. اصلاً خجالت نمیکشید که همش اسم این گودزیلا را میارید. خیلی بدشکل وتهوع آور است این هوتنت آقای مافیایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوشگلی

    • بدون نام

      خدایا شکرت. اگر پس خوبی به این مافیایی میدادید آنوقت چکار میکرد حیف این همه پول نیست که برای آن عنتر مثل اینکه تازه از باغ وحش آمده درمیارید هر وقت میگید جان هوتنم. آدم چندش میگیره. اصلاً خجالت نمیکشید که همش اسم این گودزیلا را میارید. خیلی بدشکل وتهوع آور است این هوتنت آقای مافیایی

    • N

      ب عادل توهین‌ نکن بابا کجاش عادل مث این.......

    • zoro

      بله به شخصه در چهار راه پارک وی تهران شاهد بودم که چگونه و با چه عصبانیت و خشمی یک کودک کار را از خود راندی و دور کردی کودکی که اسفند دود و میکرد و گل می فروخت البته ده سالی از آن موضوع میگذرد زمانی که برای سرویس خودرو بی ام دبیلیو آخرین مدلت آمده بودی شاید هم تا الان متحول شدی و به دشمنانت هم نان می رسانی !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج