۸۶۱۴۵۳
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

علت گسترش نیافتن آتش در بازار تاریخی تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اقدامات مرمتی اصولی که در چند سال گذشته انجام شده، آتش‌سوزی کمترین آسیب را به بازار تاریخی تبریز وارد کرده است.

خبرگزاری فارس: مرتضی آبدار اظهار داشت: آتش‌سوزی در بازار تاریخی تبریز و در سرای دودری که از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز شده بود با تماس کارکنان پایگاه میراث جهانی بازار با آتش نشانی، حدود ساعت ۳ بعد از نیمه‌شب ۱۹ اردیبهشت به‌طور کامل مهار شد.

وی تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، کارکنان پایگاه میراث جهانی و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از ساعت آغازین حریق در محل حضور داشتند.

آبدار یادآور شد: با توجه به اینکه مغازه های سرای دودری محل فروش لوازم بهداشتی هستند، آتش نشانان برای اطفای حریق با مشکلاتی مواجه شدند اما خوشبختانه با تلاش و همکاری همه نیروهای امدادی، انتظامی، ارتش و سپاه، این آتش‌سوزی مهار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اضافه کرد: این آتش‌سوزی تلفات جانی نداشته است و براساس اعلام اورژانس، ۲۹ نفر دچار مصدومیت شده اند و در مراکز درمانی تحت نظر هستند.

وی گفت: حدود ۱۰ سال پیش هم این سرا دچار حریق شده بود و با توجه به اقدامات مرمتی و حفاظتی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی انجام شده بود در آتش سوزی دیشب شاهد خسارت کمتری به بنای بازار تاریخی تبریز بودیم.

آبدار افزود: وجود فاضلاب و آب و شیرهای هیدرانت، همچنین سنگ‌فرش بودن این سرا، در مهار آتش تاثیر بسزایی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: احیا و مرمت اصولی طاق و گنبد نسبت به دوره قبل آتش سوزی و استفاده نشدن از سقف چوبی باعث گسترش نیافتن آتش و کاهش حجم آتش نسبت به مغازه‌هایی که به‌صورت مدرن و با استفاده سقف تیرآهن ساخته شده‌اند، بود.

آبدار در پایان از همراهی و حضور امام جمعه تبریز، استاندار و تمام عوامل و دستگاه‌های اجرائی، امدادی، نظامی و انتظامی به ویژه نیروی انتظامی، ارتش و سپاه که در مدیریت رخداد پیش آمده نقش موثر داشتند تقدیر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو دری نیست (ایکه قاپه) درسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایکی قاپیلار درست هست ، آشکار است که برای شماره های از یک بیشتر از پسوند لار (ها) بهره میگیریم برابر مناسب پارسی برای این واژه دو سرای است

    • بدون نام

      بابا تا تهش سوخت رفت کجا مهارش کردیددددددددد

    • بدون نام

      ۱۴۵۹ یسرش برای تو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج