۸۶۱۵۴۹
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

سعید آذری: با عزت و آبرو از ذوب آهن می‌روم

مدیر عامل باشگاه ذوب اهن ضمن اینکه اعلام داشت صحنه های نشان داده شده توسط تلویزیون عراق مهندسی شده بود در خصوص اختلافات درون باشگاه اظهار کرد که آماده برکناری است.

ورزش سه: تیم فوتبال ذوب آهن موفق شد در یک دیدار پر حاشیه در کشورعراق و شهر کربلا با کسب یک تساوی صعودش به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا مسجل را کند.

در آخرین دیدارذوب آهن مقابل الزورا عراق اتفاقات زشت و زننده ای رخ داد که به همین بهانه وهچنین اختلافاتی که در سطح مدیریتی این باشگاه وجود دارد سعید آذری روی خط برنامه" از فوتبال چه خبر" رادیو ورزش آمد و به طورمفصل در همین ارتباط توضیحاتی را ارائه داد.

صحنه های پخش شده از تلویزیون عراق کاملا مهندسی شده بود

سعید آذری ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان وآرزوی قبولی طاعات وعبادات هم وطنان درارتباط با جو حاکم در ورزشگاه کربلا و اینکه گفته می شود شیطنت های میلاد فخر الدینی باعث این اتفاقات شده است اظهارداشت: «درابتدا آرزو می کنم با حلول این ماه بیشترسعی کنیم روحیات خودمان را منزه و اصلاح کنیم تا اینکه به جسم خودمان بپردازیم.

در رابطه با حاشیه های بازی ما مقابل الزورا باید در وهله اول بگویم تلویزیون عراق صحنه هایی را که به تصویر کشاند کاملا مهندسی شده بود. میلاد فخر الدینی لب خط ازهمان لحظه ای که وارد زمین شد به طورمرتب مورد اماج حملات لسانی و فیزیکی تماشاگران عراقی بود که در آن قسمت نشسته بودند قرار گرفت.

به خود او خانواده اش چند بار توهین کردند و در دو سه نوبت به سمت او فندک پرت کردند که به سر او هم برخورد کرد. ضمن اینکه یکی دوبار توپ جمع کن این دیدار وقتی که میلاد برای دریافت توپ به سمت او رفت به او توپ را نمی دادند ومتعاقب آن وقتی او توپ را تقاضا می کرد، با توجه به این که او خودش تا حدی به زبان عربی مسلط است با توهین های وحشتناکی مواجه می شد.

سعید آذری: با عزت و آبرو از ذوب آهن می‌روم

وی درادامه گفت: «من نمی خواهم کار میلاد فخر الدینی را توجیه کنم و معتقدم که یک قهرمان باید در هر شرایطی بتواند خودش را کنترل کند اما این ها همه تئوری است که من وشما می توانیم به راحتی بعد از اتمام بازی از آن صحبت کنیم اما وقتی در اجتماع کسی شما را مورد اهانت قرار دهد امکان دارد عکس العملی از خودتان نشان دهید و گاهی اوقات این واکنش می تواند کنترل نشده باشد. میلاد هم می توانست خودش را کنترل کند اما صحنه ای را که شما می بینید با صحنه هایی را که من آنجا مدیریت کردم زمین تا آسمان تفاوت داشت و جرقه اول را هم گلر ملی پوش الزورا زد.»

تمام این جنجال ها را ابتدا دروازبان الزورا آغاز کرد

آذری با اشاره به حرکات گلرعراقی گفت: «او وقتی گل دوم را دریافت کرد طوری با حرکات دستش به تماشاگران اشاره می کرد که به داخل زمین بریزند. فکر می کنم آقای امامی از این صحنه فیلم برداری کردند. اما به علت اتفاقات عجیبی که در باشگاه ذوب آهن در این چند وقت می افتد گوشی همراه خودم را خاموش کرده ام و در حال حاضر مطمئن نیستم.

انشاء الله در اینستاگرام باشگاه این فیلم ها را در صورت وجود منتشرمی کنیم. خیلی جالب است وقتی ما گل دوم را دریافت می کنیم همانجا 6 تا 7 تماشگر پشت دروازه الزورا به زمین می ریزند و دروازبان عراق را در آغوش می گیرند که هیچ کدام از این صحنه ها را تلویزیون عراق نشان نداد.»

خدا را شاکرم که به اصرا منصوریان در این بازی حضور داشتم

وی درخصوص اینکه آیا باشگاه تصمیمی برای شکایت گرفته است گفت: «چه کسی می خواهد تصمیم بگیرد؟ ما همان صبح شنبه لایحه رابه AFC فرستادیم و این دیگر نیازی به تصمیم گیری ندارد. شکایت ما قطعی است. من خدا را شاکرم که چرا که به خاطر اعتراض به برخی از مسائل اخیرقصد رفتن به عراق را نداشتم و اصرار علی رضا منصوریان باعث شد که من به همراه تیم به کربلا بروم.

دو تا سه اتفاق افتاد که حضور من حیاتی بود. اولا که نمی خواستند ویزای اوساگونا را صادر کنند و اگرمحبت های سفیرمحترم ما درعراق آقای مسجدی و عزیزان ما در کنسولگری نبود این ویزا صادر نمی شد. آنها ادعا می کردند که 5 کشور مثل زئیر، زامبیا، نیجریه و کلمبیا و پورتوریکو حق ورود به عراق را ندارند. طبق استعلامی که ما گرفته بودیم متوجه شدیم که 5 نیجریه ای در فوتبال عراق بازی می کنند و وقتی AFC مسابقاتی را برگزار می کند محدودیت مرزها هم از بین می رود و همانطور که گفتم اگر تلاش بچه های وزارت امور خارجه مثل آقای شریعتی و دیگر عزیزنمان در کنسولگری نبود نمی توانستیم از وجود اوساگونا استفاده کنیم.»

وی همچنین تصریح کرد: «وقتی که درگیری ها شدید شد من خودم مجبورشدم به داخل زمین بروم وهمه را روی نیمکت نشاندم و با داور صحبت کردم و واقعا اجازه ندادم یک فاجعه اتفاق بیفتد و خدا را شکر که بودم.»

آن چند نفر را به حساب ملت بزرگ عراق نمی گذاریم

وی درباره احتمال تغییر زمین میزبانی هم گفت: «ما تقریبا کارهای خودمان را تمام کردیم. چون آقای منصوریان هم بعد از اتمام بازی با من نامه نگاری کرد که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم در عراق بازی کنیم. بعد از اینکه بازی تمام شد تجمع هوادران الزورا باعث شد ما را با اسکورت های مخصوص ببرند و من فکر نمی کنم برای بازی مقابل نماینده عربستان بخواهند صرفا برای یک مسابقه فوتبال دو اتفاق ناگواربیفتد.

اولین اتفاق همان به خطر افتادن جان بازیکنمان است و دوما ممکن است اتفاقاتی بیفتد که خدای نکرده اعتقادات و ارتباطات بین المللی دو کشور خوب وقدیمی منطقه خاور میانه که هر دوهم شیعه هستند تحت تاثیر قرار بگیرد. البته اعتقاد دارم تعداد افرادی که داخل میدان شدند هیچ وقت نمی توانند نماینده ملت بزرگ عراق قلمداد شوند ولی واقعیت این است که در آن جوهیجانی فقط خداوند بود که به ما توفیق داد که کسی آسیب جدی نبیند.»

متاسفانه در هیئت مدیره بعضی ها به اختیاراتشان اشراف ندارند

او دربارهمه مشکلاتش با هیئت مدیره و اینکه گفته می شود دخالت های فراباشگاهی و فرا فوتبالی بین شما و هیئت مدیره این مشکلات رابه وجود آورده است گفت: «ببینید اعضای هیئت مدیره ذوب آهن که من خودم به همه آنها هم ارادت خاصی دارم متاسفانه به بعضی از اختیاراتشان اشراف ندارند.

ما روز قبل اینکه به عراق برویم ظاهرا با سرپرست باشگاه تماسی حاصل می شود که دستور بدهید آقای منصوریان باآقای یزدی زاده مدیرعامل محترم مجتمع ذوب آهن تماسی حاصل کند که این موضوع دقیقا مقارن شده بود با زمانی که ما در حال بازگشت از جم بودیم و سرپرست ما به علت اینکه تا شب بیدار بودند نتوانستند آقای منصوریان را پیدا کند. وی تماس های متعددی با منصوریان گرفت و نهایتا ما بعد از اینکه به فرودگاه رسیدیم آقای منصوریان با اقای یزدی زاده صحبت کردند و توضیح دادند که سرپرست تیم فوتبال ذوب آهن تمام تلاش خود را انجام داده است تا آن جا که به خانه آقای منصوریان هم رفتند.»

آذری با اتنقاد شدید از یکی از اعضای هبئت مدیره گفت: «متاسفانه یکی ازعزیزیانی که خیلی دوست دارد در باشگاه ذوب اهن خیلی زود پیشرفت کند و راهش را اشتباه انتخاب کرده است، گزارش غلط به آقای یزدی زاده ارائه کرده بود. به همین جهت آقای یزدی زاده هم دستور دادند که سرپرست باشگاه حق ندارد با باشگاه به عراق برود و بنده هم گفتم این موضوع در اختیارات کسی نیست وسرپرست تحت مدیریت من است و من تشخیص می دهم که ایشان بیاید یا نیاید. متاسفاته در ادامه دیدیم که بدون هماهنگی بنده و مهندس شهنازی جلسه ای برگزار کردند وحکم برکناری سرپرست باشگاه را دادند.

سعید آذری: با عزت و آبرو از ذوب آهن می‌روم

من هم به آنها یاد آوری کردم که طبق اساس نامه باشگاه، دراختیارات هیئت مدیره مکتوب موجود است که درمباحث فنی و گزینش سرپرست و درخصوص تمامی تیم ها صرفا این در اختیارات مدیرعامل باشگاه است. من از تریبون شما اعلام می کنم که سعد آذری برای ماندن درذوب اهن هیچ ذلتی را نمی پذیرد و هرگز زیر بار اینکه سرپرست تیم خود را عوض کنم نخواهم رفت. و دوباره اعلام می کنم آنها می توانند سعید آذری را برکنارکنند وسرپرست دلخواه خودشان را برسر تیم بگذارند. «

تغییر سرپرست از اختیارات مدیر عامل است

او درباره اینکه آیا شما استعفا داده اید گفت: «نخیر من استعفا نداده ام و با قدرت کارم را ادامه می دهم و سرپرستم را تغییر نمی دهم و به دلیل آیین نامه ای هیچ باشگاهی حق فسخ یک طرفه قرار داد اعضای کادر فنی و بازیکنانش را ندارد مگر به دلیل موجه ورزشی.»

سعید آذری با ادامه دفاعش از سرپرست تیم ذوب آهن تاکید کرد: «آقای حاج رسولی با باشگاه ذوب آهن قرار داد رسمی دارد و تنها کسی که می تواند قرار داد او را فسخ کند مدیر عامل باشگاه است. ایشان از قهرمانان خوش نام و خوش سابقه و فنی وتحصیل کرده ما به شمار می آید و تمامی بچه ها با او رابطه بسیار خوبی را دارند.

من مصاحبه آقای منصوریان را هم خواندم که گفته بود از پهلو به من خنجر می زنند که موید این مطلب بود که از عملکرد آقای حاج رسولی بسیار راضی است. ضمن اینکه عنوان کنم این جا عرصه قدرت نمایی نیست و ذوب آهن سه بازی دیگر دارد و آقایان می توانند صبر کنندو همه ما را با هم بیرون کنندو لزومی ندارد سرپرست را به تنهایی اخراج کنند.

دنبال القاب نیستم؛اگر درباشگاه کار نکنم به بخش آموزش می روم

او درباره اینکه آیا می خواهند با اینکار شما را تحت فشار قرار دهند تصریح کرد: «یک سری اتفاقاتی در طی دو ماه گذشته در ذوب آهن رخ داده است که آقای یزدی زاده از مصاحبه من و از اینکه دوربین صدا و سیما را به فولاد شهر راه ندادم خوششان نیامده بود. ایشان به هر حال اختیارات خودش را بلد است و او نیز ۱۵ سال مدیر باشگاه است وسوابق ایشان را همه شما می دانید.

بر اساس این مسائل شروع کردند به کم کردن اختیارات من. اگر خاطر همه باشد من گفتم که آبدارچی باشگاه ذوب اهن بودن هم برای من افتخار بزرگی است و به دنبال القاب نیستم. در ادامه گفتند که شما به عنوان سخنگو نباید دیگر صحبتی انجام بدهید من گفتم چشم.

گفتند که عضو هیئت مدیره نباید باشید گفتم چشم. معاون مالی من را عوض کردند باز هم مشکلی نداشتم ولی اینکه در حیطه عملکردی واختیارات من به این شکل ورود کنند خط قرمز من است و تحت هیچ شرایطی اجازه این کار را نمی دهم . صدای من را هم می توانند برای دوست خوبم اقای یزدی بفرستند. فراموش نکیند که من حدود ۵ سال کارمند ذوب آهن بودم و اگردرباشگاه کار نکنم به بخش آموزش خواهم رفت.

اگر سرپرست را تغییر دهند عطای کار را به لقاییش می بخشم

وی در ارتباط اینکه اگر به سرپرست باشگاه دست بزنند آیا استعفا می دهد گفت: «قاعدتا عطای این دو تا سه مسابقه باقی مانده را به لقایش خواهم بخشید و مطمئنا سکان رهبری را می دهند به کس دیگری که هم از سعید آذری مدیرترهستند وهم دانش مدیریتی دارند و هم سوابق مدیریتشان در ذوب آهن برای همه مشخص است. اگر هم تا به امروز ماندگار شدم و مبازه کردم صرفا به این خاطر بود که تیم را در لیگ به یک جای آبرو مندی برسانم و بتوانیم از گروهمان در آسیا صعود کنیم خداوند کمک کردو این اتفاق الان افتاده است.

بعضی ها شاید تصور کنند که چه چیزی دراین باشگاه وجود دارد که سعید آذرری حاضر به بیرون آمدن نیست ومن در جواب این پرسش می گویم که آذری تنها می خواست که این را اثبات کند که ذوب اهن شایستگی تبدیل به بهترشدن را دارد. یک سری از عزیزان هم چون که منصوریان انتخاب من بود از همان روز اول با آمدن علی آقا مخالف بودند و همان افراد دارند به نوعی مهندس یزدی زاده را تحریک می می کنند تا این اتفاقات رخ بدهد.

همان ها الان به دنبال این هستند تا زود بروند تا قرار داد منصوریان را تمدید کنیم. به همه آنها می گویم که سعید آذری این جا یک کارمند ذوب اهن است و خط قرمرش تغییر و عوض کردن سرپرست است. سرپرست تیم مدیری است که منصوب کردم اگر آنها پشت من که مدیرشان هستم نمی ایستند ولی من پشت مدیرم می ایستم.»

آذری درخاتمه صحبت هایش اشاره کرد: «یک بار دیگر هم می گویم این تصاویری که در فضای مجازی بر ضرر ما منتشر شده است یک قطره از دریایی است آنجا اتفاق افتاد و باز هم خدا را شکر می کنم که آنجا بودم و اجازه ندادم برای بچه ها اتفاقی بیفتد. دست تک تک بچه ها، علی منصوریان و کادر فنی و کادر سرپرستی خودمان را می بوسم و خدا را شاکرم اگر بخواهم بروم با عزت و آبرو می روم. شما خودتان می دانید که مقاومت کردن گاهی اوقات خوب نیست چون ممکن است شما را به جایی متصل کنند و حیثیت تو را از بین ببرند و من برای همه این ها آماده ام. سعید آذری را همه می شناسند و امیدوارم خدا به ما توفیق خدمت به این مردم را بدهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داریوش پیش بین

      من یک پرسپولیسی دو آتیشه هستم ولی با تمام وجود از آقای آذری و تیم ذوب آهن اصفهان طرفدار ی میکنم

    • علیرضا

      سپاهانی ام اما آقای آذری اینا فکر میکنند از کشورشون آذری ها و بهترین ها سبز می شه

    • بدون نام

      برو مدیرعامل استقلال بشو

    • عه

      خاک توسرتون

    • ناشناس

      در ذوب آهن یک رسم دیرینه است که هر سال به طرق جدید اجرا میشود،اینکه اگر جلوی ذینفعان را بگیری ، اول از همه بهت تهمت میزنند ، بعد تحت فشارت میزان و بعد هم جابجات میکنم یا حتی برکنار....این عادت کثیف ، سالهای زیادیست که توسط مدیران ارشد و مدیران دست پایین ، دست به دست میچرخد و اجرا میشود و تلفات میدهد و آب از آب تکان نمی‌خورد...چون آنجا ذوب آهن است ، با سیستم کثیف روسی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج