۸۶۱۵۸۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تمام هت‌تریک های نیمه نهایی لیگ قهرمانان

لوکاس مورا به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که موفق به هت‌تریک در لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

وبسایت نود: به نقل از فاکس اسپورت آسیا، هت‌تریک لوکاس مورا در نیمه دوم جدال شب گذشته تاتنهام مقابل آژاکس تیم انگلیسی را برای اولین بار در تاریخش به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند.

شاگردان پوچتینو با گل های ده‌لیخت و زیاش نیمه دوم را با شکست ۲-۰ به رختکن رفتند تا تاتنهام برای فینالیست شدن به ۳ گل نیاز داشته باشد. لوکاس با به ثمر رساندن دو گل در فاصله ۴ دقیقه، امید را قبل از دقیقه ۶۰ به اردوی اسپرز بازگرداند و سرانجام با گلزنی در آخرین ثانیه از وقت های اضافه، تاتنهام را یک تنه به فینال ۱۱ خرداد مادرید رساند.

با این هت‌تریک، لوکاس مورا به تنها پنجمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که موفق شده در نیمه نهایی این رقابت ها هت‌تریک کند. ب این بهانه نگاهی خواهیم داشت به ۴ بازیکنی که پیش از لوکاس این دستاورد را تجربه کرده بودند:

آلساندرو دل‌پیرو: یوونتوس 4-1 موناکو (1 آپریل 1998)

در نخستین شب از آپریل سال ۱۹۹۸، برترین بازیکن تاریخ یوونتوس نقش اول صحنه دل‌آلپی بود و با یک هت‌تریک، تیمش را در آستانه حضور در سومین فینال متوالی لیگ قهرمانان اروپا قرار داد. او در دقیقه ۳۵ با یک ضربه ایستگاهی قفل دروازه بارتز را گشود و در ادامه با به ثمر رساندن ۲ پنالتی در دقایق ۳+۴۵ و ۶۲، بازی را ۳-۱ کرد. (موناکو در دقیقه ۴۲ توسط کاستینیا گلزنی کرده بود) زیدان در دقیقه ۸۷ گل چهارم شاگردان لیپی را به ثمر رساند تا خیال یووه از حضور در فینال تا حدودی راحت شود. با وجود شکست ۳-۲ در بازی برگشت، یووه به فینال آمستردام رسید و جام را به رئال مادرید واگذار کرد.

ایویکا اولیچ: لیون 0-3 بایرن مونیخ (27 آپریل 2010)

اولیچ این بازی را بهترین نمایش دوران فوتبال خود نامیده و مخالفت با نظر او، کار سختی است. بایرن که فیورنتینا و منچستریونایتد را در دو مرحله قبلی با قانون گل زده در خانه حریفان حذف کرده بود، در نیمه نهایی به سد لیون رسید. بازی رفت در آلیانز آرنا با تک گل روبن به سود باواریایی ها به پایان رسید تا بایرن با یک برتری شکننده قدم به ژرلان بگذارد. اما نیازی به نگرانی نبود.

اولیچ در دقیقه ۲۶ با پای راست، در دقیقه ۶۷ با پای چپ و در دقیقه ۷۸ با ضربه سر گلزنی کرد تا یک هت‌تریک کامل را در مقابل تیم فرانسوی به ثبت رسانده باشد. بایرن و اولیچ در فینال توفیقی نیافتند و مغلوب اینتر شدند اما اولیچ خود با ۷ گل، مشترکا در کنار کریس رونالدو، دومین گلزن برتر فصل لیگ قهرمانان شناخته شد.

رابرت لواندوفسکی: دورتموند 4-1 رئال مادرید (24 آپریل 2013)

نیمه نهایی فصل ۱۳-۲۰۱۲ لیگ قهرمانان به نبرد لالیگا و بوندسلیگا تبدیل شد و هر دو نبرد با برتری نمایندگان آلمان به پایان رسید. در این بین، کلید برتری دورتموند در مقابل رئال مادرید، پوکر لواندوفسکی در بازی رفت دو تیم در سیگنال ایدونا پارک بود. لوا در دقیقه ۸ گل نخست را به ثمر رساند. در شرایطی که بازی با گل رونالدو به تساوی کشیده شده بود، مهاجم لهستانی در دقیقه ۵۰ از فاصله ای نزدیک گل دوم را زد و ۵ دقیقه بعد هت‌تریک خود را در مقابل ایکر کاسیاس تکمیل کرد. لوا در دقیقه ۶۶ با به ثمر رساندن یک پنالتی، خود و تیمش را ۴ گله کرد.

دورتموند در بازی برگشت با گل های دقایق پایانی بنزما و راموس ۲-۰ مغلوب رئال شد تا در نهایت با پیروزی ۴-۳ به فینال ومبلی راه یابد. شکست بازی برگشت، ارزش آتش بازی لواندوفسکی در وست‌فالن را بیش از پیش نمایان ساخت.

کریس رونالدو: رئال مادرید 3-0 اتلتیکومادرید (2 می 2017)

رونالدو برای بازکردن قفل دربی مادرید در این نیمه نهایی اروپایی به تنها ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشت. او ارسال کاسمیرو را با ضربه سر به تور دروازه اتلتی چسباند تا زیدان به دومین فینال متوالی امیدوار شود. رئال تا قبل از گل دوم موقعیت های فراوانی را به هدر داد تا امیدهای اتلتی زنده بماند اما در دقیقه ۷۳، این خود رونالدو بود که کار را یکسره کرد.

او در این دقیقه با یک والی تماشایی دو گله شد و ۱۳ دقیقه بعد، کات‌بک واسکز را به گل سوم خود تبدیل کرد. او با همین هت‌تریک به آمار ۴۰۰ گل زده برای رئال رسید. اتلتی در بازی برگشت با دو گل سائول و گریزمن قبل از دقیقه ۲۰ به کامبک امیدوار شد اما ایسکو قبل از پایان نیمه یک گل زد تا تکلیف فینالیست در همان لحظه معلوم شود. تکلیفی که البته برای خیلی ها، در همان بازی رفت معلوم شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج