جاباما
۸۶۱۵۹۹
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا آمریکا همزمان پیام جنگ و مذاکره برای ایران ارسال می‌کند؟

مقامات آمریکایی در چند هفته اخیر، اظهارات متناقضی در تقابل با ایران مطرح کرده اند؛ از یک سو، با ارسال ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن (سی‌وی‌ان-۷۲) به خاورمیانه، ایران را تهدید و از طرفی دیگر ایران را دعوت به مذاکره می‌کند. به نظر می‌رسد، واشنگتن به رغم پیگیری سیاست فشار حداکثری بر ایران، با یک سردرگمی جدی در سیاست خارجی خود در قبال ایران روبه روست.

تابناک: مقامات آمریکایی در چند هفته اخیر، اظهارات متناقضی در تقابل با ایران مطرح کرده اند؛ از یک سو، با ارسال ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن (سی‌وی‌ان-۷۲) به خاورمیانه، ایران را تهدید و از طرفی دیگر ایران را دعوت به مذاکره می‌کند.

به نظر می‌رسد، واشنگتن به رغم پیگیری سیاست فشار حداکثری بر ایران، با یک سردرگمی جدی در سیاست خارجی خود در قبال ایران روبه روست.

از یک سو، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، چند روز پیش اعلام کرد اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس هشدار مستقیمی برای ایران است و از سوی دیگر، اعلام کرده به دنبال بازگرداندن ایران به میز مذاکره است.

در همین رابطه، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ـ که یکی از ضد ایرانی‌ترین مقام‌های دولت آمریکاست ـ در تازه‌ترین اظهارنظر علیه ایران مدعی شده که هدف از مواضع واشنگتن، بازگرداندن تهران به میز مذاکره است.

بامداد امروز پنجشنبه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ـ که از آغاز به کار خود در دولت آمریکا در حال ایراد اظهارات ضد ایرانی و یکی از مشوقان اصلی دونالد ترامپ برای خارج کردن این کشور از برجام و اعمال تحریم‌های علیه ایران بوده ـ از مواضع غیرقانونی دولت آمریکا دفاع کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «تا زمانی که سران رژیم ایران، تصمیم به تغییر رفتار مخرب، احترام گذاشتن به حقوق مردم ایران و بازگشت به میز مذاکره نگیرند، ایالات متحده به فشار حداکثری خود ادامه خواهد داد.»

ادعاهای بولتون در حالی مطرح شده که آمریکا به رغم تعهد قبلی و امضای برجام، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی که حتی مخالفت متحدان اروپایی را هم به دنبال داشته، از این توافق بین‌المللی ـ که مورد تأیید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم قرار گرفته ـ خارج شد.

از سوی دیگر، مایک پامپئو نیز در کنفرانس خبری مشترک با جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس درباره تصمیم‌های جدید ایران در خصوص توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد.

وی گفت: «من گزارش‌ها درباره کاهش تعهدات ایران ذیل برجام را دیده‌ام؛ متن نامه [روحانی به سران کشورهای ۱+۴] را دیده‌ام. فکر می‌کنم که عامدانه مبهم نوشته شده است. باید منتظر بمانیم ببینم آنها عملاً چه اقدامی می‌کنند.»

پامپئو اضافه کرد: «ایرانی‌ها برای اینکه دنیا را وادار کنند که سریع کاری انجام دهند، بیانیه‌های زیادی صادر کرده و تهدید می‌کنند که اقداماتی را انجام می‌دهند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت، با کشورهای اروپایی درباره اینستکس صحبت کرده‌ است. او افزود: در صورتی که مبادلات در چارچوب این ساز و کار به موارد بشردوستانه مربوط شوند، مشکلی ندارد؛ اما اگر مبادلات از این فراتر رود، طرف‌های دخیل را تحریم خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «منتظر می‌مانیم ببینیم چه می‌کنند. ایالات متحده صبر خواهد کرد تا ببیند آنها چه می‌کنند.»

روز گذشته ترامپ و برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز از آمادگی مذاکره با ایران سخن گفتند.

به باور بسیاری از ناظران، مقاومت ایران در برابر راهبرد فشار حداکثری آمریکا خارج از محاسبات مقامات این کشور بوده و به همین جهت آن ها هم اکنون در یک سردرگمی بنیادین در مواجهه با ایران به سر می برند؛ از یک سو، با تهدید ایران به اقدام نظامی، به دنبال ارعاب تهران و تسلیم آن است و از سوی دیگر، با درک مقاومت حداکثری ایران در برابر فشار حداکثری خود، مذاکره را پیشنهاد می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      چون خره نمیفهمه هم پیام جنگ میده هم مذاکره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوونه خونه که میگن اونجاست .بعدم تابلو هست دارن سعی میکنن ترس بیفته تو جون ملت ایران و دولت ایران تا بیان سر میز مذاکره

      • بدون نام

        چون میخواد با ایجاد وحشت و تحریم ایران و پای میز مذاکره بنشونه و موشکهای ایران و بگیره تا ایران موشک داره آمریکا بخاطر منافعشم شده حمله نمیکنه اما به محص گرفتن موشکها حمله میکنه آمریکا دوست داره فقط بکشه ولی تلفات نظامی نده

    • الیاس شهبازی

      عالی هست

    • Cheragh Ali Rezaye

      شاید بهتر باشد

    • بدون نام

      خوب

    • ناروی

      چون آمریکا شیطان است




      چون
      آمریکا
      شیطان است .

    • علی ازاد

      چون ترامپ در استانه انتخابات قرار گرفته می خواهد امتیاز بگیرد و خود فاتح منطقه و جهان بدانند در مقابل حزب رقیبش

    • بدون نام

      زیرا غلطی نمیکند .
      مثل خبری

    • حامد

      خوب است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تواز نسل داریوش وکوروشی توازنسل ریس علی دلواری رگ کردنتو متورم کن

    • عسل

      نمیخوام

    • علی مرمزی

      چون هیچ غلطی نمیتونه بکنه

    • علی مرمزی

      چون هیچ غلطی نمیتونه بکنه

    • سید جلال موسوی

      آمریکا چهل سال است که طبل جنگ میزند اگر جرات تعرض داشت تا کنون حمله کرده بود و خاک ایران هم برده بود اینها همه طبل تو خالی هست،مملکتی که امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف داشته باشد از چه میترسد.آمریکا و هم پیمانانش این ارزو به گور خواهند برد،هیهات من الذله،

    • مجید کریمی

      چون هیچ غلطی نمیتونه انجام بده مثل هر تو گل

    • بدون نام

      حالا مذاکره کنید ببینید چی مگن خوب
      شاید همه چی درست بشه
      نشد هم سره جاتون میمونید دیگه اینکه نشد هر روز یه
      مشگل و یه بدبختی اخرشم حمله میکنن میلیونها ادم کشته میشه برا چی که چی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شروط ۱۲ گانه شون و که گفتن دولتمردان ما باید بگن همه اش جز کنار گذاشتن موشکها رو میپذیریم تا کی باید ایران قربانی فلسطین و محور مقاومت بشه

    • سعی

      عاقل باشید و مذاکره کنید وبرای همیشه مشکلات رو حل کنید ...این مردم دیگه تحمل هیچی رو ندارن ...گرانی فساد اختلاس تجاوز دیگه بسه....کاری کنید تا قبل ازاینکه مردم هم از شما روی برنگردانده اند..

    • .

      چون داره مارو میترسونه

    • وانک علا خلق عظیم

      عمو دارید پیام جنگ به ملت ایران میدهید آمریکا گفت ماوارد جنگ با ایران نمیشویم مگر تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هست جرات میکنه

    • بدون نام

      یک بازی سیاسی هست که امریکا تکه پاره آهن تبدیل به سااح وبفروشدبه عربستان وبقیه ماده گاوهای شیرده و دلالان ایران بادور زدن کالا وارد با چندین برابر قیمت بدهندبه ما محرومان که کاش خدا دولت ظالم امریکا نابود می کرد شاید نفس تازه ای میکشیدیم

    • ali irani

      ما ایرانی ها شاید در زمان اظهارنظر با هم متحد نباشیم ولی در زمان مقابله با دشمن کاملا متحد عمل میکنیم.

    • بدون نام

      چون گزينه سومي نيست
      يا جنگ و نابودي
      يا مذاكره و پذيرش خواسته اونها

      كه قطعا ما دومي را قبول ميكنيم

    • بدون نام

      این نشانگر فشار داخلی در امریکاست که طبق معمول در صدور بحران میتوان مشکلات داخلی امریکا را به ایران گره زد اما ...اگر ایران وونزوءلاو کره و..درست عمل کنند میتوانند باعث شکست یک قدرت راست ومثلا رشد قدرت دموکرات امریکا شوند پس سیاست خارجی امریکا شدیدا سیاست داخلی امریکا را هدایت خواهد کرد.

    • بدون نام

      امریکاه قدم اول باید احترام مردم دنیا را قبول کند وبرجام که در دولت ابا ما قرار داد شده وتمام کشور های دنیا هم میدانند ترامپ باید برجام را قبول کند واز ایران معذرت خواهی کند و ضرر وزیان درا قبول کند بعد تمام تحریم هارا رها کند بعد با ایران مزاکره کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج