جاباما
۸۶۱۶۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

جعفرزاده: ترامپ فشار را بر دوش مردم انداخته

بار دیگر ترامپ فرمان دیگری درخصوص تحریم‌های بیشتر بر ایران امضا کرد و صنایع فلزی ما را نیز در لیست تحریم‌های جدید قرار داد. با تشدید تحریم‌ها، فشار بیش از هر زمان دیگر بر مردم و به ویژه قشر‌های کم درآمد زیاد شده و صبر مردم در حال لبریز شدن است.

تابناک: بار دیگر ترامپ فرمان دیگری درخصوص تحریم‌های بیشتر بر ایران امضا کرد و صنایع فلزی ما را نیز در لیست تحریم‌های جدید قرار داد. با تشدید تحریم‌ها، فشار بیش از هر زمان دیگر بر مردم و به ویژه قشر‌های کم درآمد زیاد شده و صبر مردم در حال لبریز شدن است.

برخی از سیاستمداران بر این باورند که هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، دیگر حاکمیت نیست و قصد دارد با فشار آوردن بر بدنه جامعه، اوضاع اجتماعی کشور را مختل کند. در واقع قصد تحریم‌کنندگان این است که با هدف قرار دادن معیشت ایرانیان، مردم را به خیابان‌ها بیاورند.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارند، در این اوضاع، بهترین راهکار برای کنترل وضعیت کنونی، استفاده از بدل این روش هاست و بر این باورند که دولت باید زمینه‌ای فراهم کند تا رفاه مردم افزایش یابد، چون در این صورت می‌توان جامعه ناراضی را راحت‌تر کنترل کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌گو با تابناک اظهار داشت: واقعیت این است که هم اکنون صورت مسأله به شکل دیگری شده است. اکنون ترامپ فشار را از دوش دولت برداشته و آن را بر دوش مردم آورده است و قصد دارد آنقدر این فشار‌ها را زیاد کند تا مردم را به خیابان بریزد.

این نماینده گفت: زمانی که این مسأله در کشور ایجاد شده، ما باید برعکس آن عمل کنیم و رفاه جامعه را در نظر بگیریم. روزی که من گفتم، باید دولت رفاه ایجاد کند، همه به ما خندیدند، در صورتی که پادزهر تکنیک دشمن این بود و باید بدل آن را می‌زدیم و کاری می‌کردیم که رفاه مردم خدشه دار نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مسئولان باید بنشینند و فکر کنند که چگونه می‌توانند رفاه ایجاد کنند؛ اما گویا در پشت پرده خیلی هم مسئولان ما ناراضی نیستند و در واقع یکجور‌هایی راضی هم هستند. یکی از همین افراد چند وقت پیش به من گفت، یکی از راهکار‌های مبارزه با قاچاق این است که آنقدر اجناس گران باشد که کسی آن را قاچاق نکند.

وی ادامه داد: ما حرفی نداریم که کالا‌ها در ایران با کشور‌های همسایه یک قیمت شود؛ اما با کدام درآمد؟ واقعا مردم ما درآمدشان به اندازه کشور‌های همسایه است؟ چه کسی در ایران به اندازه حقوق یک کارمند ساده در عربستان یا امارات یا ترکیه و یا حتی آذربایجان درآمد دارد؟ من این هفته ۹ ساعت ملاقات مردمی داشتم. باور کنید، دیگر ملاقات‌ها مانند گذشه نیست. چندین نفر در اتاق ما گریه می‌کنند. جوان ما می‌آید، می‌گوید فقط یک شغل به من بدهید تا کار کنم. هر کاری باشد می‌کنم. این یعنی ما مشکلات اساسی داریم و زمانی که کاری نیست درآمدی هم نیست و درآمد نباشد، معلوم است که نمی‌توان قیمت جنس را در جامعه واقعی کرد.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: البته یک بخش از کار هم از دست دولت در رفته است و اصلا نمی‌تواند کار را کنترل کند. واقعیت این است که چند نفر از وزرای دولت وا رفته هستند و دیگر نمی‌توانند، وزارت صنعت، اقتصاد و حتی بهداشت اوضاع را رها کرده اند. ما از سازمان مالیاتی بسیار گله داریم. اصلا همه چیز را رها کرده اند. الان باید یک نفر پیدا شود و به داد این‌ها برسد. ما وزرای قدرتمند لازم داشتیم که نشد و همین‌ها باعث شد تا بازار هم رها شود.

نتیجه این رها بودن سیستم باعث فشار بر مردم و جولان دلالان در بازار‌ها شده است. مردم خسته هستند و تا اندازه ای می‌توانند تحمل کنند. اگر زودتر به داد آن‌ها نرسیم، شاید فردا دیر شده باشد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت اصلاحطلب غربگرا باعث فشار به مردم شده چون چشم امیدشان به دروازه آمریکا و غرب است!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ک.م

        اصلاح‌طلب و اصولگرا نداره

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه که جقدر دیر به فکر مردم افتادی. اخر کسی با ابر قدرت شاخ به شاخ میشه. مگر ما از گشورهای دیگر بدتریم ببیند اونا چطور رفتار میکند شما هم رفتار کنید. فعلا که امریکاه شده قلدور.

    • بدون نام

      معلوم است که فشار روی مردم است پ ن میخواستین رو دوش دولت مردها باشه

    • علی

      مردم بدبخت شدن دیگه هیچ امیدی نیس

    • انتقاد سازنده

      دویت گرامی . این حرفا فقط لاف زیاده . ما رفاه ازتون نخواستیم چون علیرغم دولتهای دیگه جهان ، حساب سوپر من بودن روی شماها باز نکردیم و نمیکنیم . شماها لطف کنید گرونفروش و مفسد و اختلاسگرهارو اعدام کنید و قیمت ارزاق رو پایین بیارین ، همین حد کافیه .

    • بدون نام

      یعنی‌اگه‌ترامپ سرکار‌نمیومد‌ شماها نباید بفکررفاه مردم میبودین.البته‌هیچکاری‌هم‌واسه‌رفاه مردم‌نکردبن،بازم‌دم ترامپ گرم

    • بدون نام

      شما اینکارو کردین

    • بدون نام

      ترامپ از اون سر دنیا فشار گذاشته بر دوش ما اون وقت شما بیخ گوش ما با حقوقهای نجومی پرداختی از جیب ما دقیقا چه نقشی در بی اثر کردن این فشار بر دوش ما دارید

    • وانک علا خلق عظیم

      معلومه بردوش ملت شریف وولایتمدار ایران است شماها مسئولان فقط حرف میزنند الکی

    • بدون نام

      آره دیگه رو دوش شما که نیست بالاخره یکی تون اعتراف کردید.

    • امید

      اشتباه می کنید این مسئولین بی کفایت هستن که فشار مشکلات را به مردم منتقل می کنند

    • بدون نام

      شما فشارهای ترامپ رو روی مردم انداختید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج