۸۶۱۷۰۵
۷ نظر
۵۰۱۳
۷ نظر
۵۰۱۳
پ

آغاز فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده آغاز و تاثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می گذارد که قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می شود.

خبرگزاری مهر: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی درباره تشکیل بازار متشکل ارزی، گفت: فعالیت این بازار از هفته آینده آغاز و تأثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می‌گذارد که ان شاء الله قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می‌شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به درخواست نمایندگان برای متوقف کردن خصوصی سازی تا زمان تعیین تکلیف نهایی پاسخ داده شده است یا خیر، افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال سیاست گذاری درباره فعالیت‌های آینده خصوصی سازی است.

وی در خصوص انتقاد برخی مبنی بر اینکه فعالیت‌های گمرک مبتنی بر جنگ اقتصادی نیست، ادامه داد: برخی انتقاد می‌کنند که چرا کالای وارداتی به صورت روان وارد کشور شده و ترخیص‌ها راحت انجام می‌شود و برخی از تعلل در ورود انتقاد می‌کنند، اما واقعیت این است که ۸۵ درصد کالاهای وارداتی به کشور کالاهای سرمایه‌ای، کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه است که اگر روان وارد شود به این معناست که در حال تقویت ماشین تولید کشور هستیم و اگر گمرک این اقدامات را انجام دهد یعنی اینکه در جهت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش اشتغال حرکت می‌کند.

صادرات روان تر کالاهای غیرنفتی ارزآوری کشور را افزایش می‌دهد

دژپسند تاکید کرد: هرچه صادرات غیرنفتی در کشور روان تر انجام شود اعتبار ایران در حوزه بین‌الملل افزایش یافته و ارزآوری کشور نیز بیشتر می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گمرک با شعار دقت، سرعت و سلامت فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در عین حال که گمرک به دنبال این است که کار ترخیص سریع‌تر انجام شود اما می‌خواهد منطبق بر قوانین و مقررات و با شفافیت و سلامت نیز فعالیت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      انشالله واقعیت داشته باشه چون پول ایران خیلی کم ارزش شده انشالله ارزش خودشو پیدا کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ دیگه این حرفا تاثیری نداره چون دروغه و بی‌اساس

    • بدون نام

      حالا چه عجله ای دارین ؟بزاریدوقتی دلار۵۰تومن شدیه کاریش میکنید؟!!!

    • KKKKKKKKKKK

      بازار ارز
      داداش میشه بگویی کدام ارز؟

    • بدون نام

      گمرکات مرزی ایران هیچ وقت سالم نبوده وهیچ وقت سالم نخواهد شد در گمرکات مرزی چه در واردات چه در صادرات هیچ کالایی بصورت شفاف ثبت نمیشود وگمرک محل رشوه خواری واختلاس سنگین است .وزارت اطلاعات ورود کند از ارزیابها تا مدیر کل را در تمام گمرکات مرزی صورت اموالشان را از شروع خدمت شفاف سازی کنند تا ببینید چه خبر است .عقط اداره اطلاعات سپاه یا وزارت اطلاعات وگرنه به هیچکس اعتمادی نیست همه را با پول میخرند فقط این دو ارگان را نمیتوانند بخرند چون برای رهبر وکشور وملت ودر راس کار برای رضای خداوند کار میکنند .خداوند وامام زمان عج تعالی فرجه الشریف نگهدارتان باشد

    • بدون نام

      درست کردن این بازار ک کاملا داخلیه چرا باید اینقدر طول بکشه نکنه اینم ترامپ نمیذاره بابا ب فکر مردم باشید این بازیها رو تموم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلت خوشه به چه بازاری زمانی بازار به تعادل میرسه که تقاضا بی پاسخ نمونه وگرنه هزارتا بازار هم فایده نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج