۸۶۲۴۵۵
۵ نظر
۵۰۲۷
۵ نظر
۵۰۲۷
پ

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

به احتمال زیاد طی سال‌های گذشته به‌نوعی با ویروس‌های کامپیوتری برخورد داشته‌اید. اگر این‌طور نیست، پس شما جزو معدود کاربران خوش‌شانس هستید. در هر صورت، به‌خصوص اگر کاربر ویندوز هستید، مقوله بهره‌گیری از آنتی ویروس را باید حسابی جدی بگیرید.

وب‌سایت دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: به احتمال زیاد طی سال‌های گذشته به‌نوعی با ویروس‌های کامپیوتری برخورد داشته‌اید. اگر این‌طور نیست، پس شما جزو معدود کاربران خوش‌شانس هستید. در هر صورت، به‌خصوص اگر کاربر ویندوز هستید، مقوله بهره‌گیری از آنتی ویروس را باید حسابی جدی بگیرید. در ادامه به تعدادی آنتی ویروس رایگان آنلاین همه‌فن‌حریف می‌پردازیم، در بخشی دیگر، تعدادی ابزار آنلاین معرفی می‌کنیم که برای بررسی فایل‌های به‌خصوص می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. پس اگر به دنبال دانلود آنتی ویروس برای کامپیوتر می‌گردید این مطلب را از دست ندهید.

همین ابتدای امر باید بگوییم سایت‌های رایگانی که به‌عنوان آنتی ویروس انجام وظیفه می‌کنند، از توانایی‌های مشابه آنتی‌ویروس‌های پیشرفته بهره نمی‌برند. با این حال، این آنتی ویروس‌های آنلاین در مواقع ضروری می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند.

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین

اگر به دنبال بهترین آنتی ویروس رایگان آنلاین هستید، ۴ موردی که در ادامه معرفی می‌کنیم از قابلیت‌های زیادی مانند اسکن کل سیستم، تحلیل و بررسی و تا حد امکان حذف ویروس‌های مختلف بهره می‌برند. البته بار دیگر باید خاطرنشان کنیم که این سایت‌ها هرچقدر هم توانا باشند، باز هم نمی‌توانند به‌طور کامل جایگزین آنتی ویروس آفلاین شوند.

البته نباید فراموش کنیم که تمام این ابزار‌ها نمی‌توانند صرفاً در محیط مرورگر اجرا شوند. به‌عنوان مثال برای بهره‌گیری از Panda Cloud Cleaner، باید یک فایل را دانلود و نصب کنید تا بتواند کار خود را انجام دهد.

۱. آنتی ویروس رایگان Panda Cloud Cleaner

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

این ابزار جایگزین نسخه قبلی آنتی ویروس آنلاین این شرکت موسوم به Panda ActiveScan شده است و نسخه‌ی جدید از امکانات بهتری بهره می‌برد. استفاده از Panda Cloud Cleaner بسیار ساده است و بعد از اتمام اسکن، می‌توانید بدافزار‌ها را انتخاب کنید تا حذف شوند. البته در نظر داشته باشید که اسکن کامل این ابزار، زمان زیادی به طول می‌انجامد و به همین خاطر اگر عجله دارید، از یک آنتی ویروس آنلاین دیگر استفاده کنید.

۲. آنتی ویروس رایگان ESET Online Scanner

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

یکی دیگر از آنتی ویروس‌های آنلاین متعلق به شرکت ESET است که در این زمینه ید طولایی دارد. خوشبختانه این ابزار ESET Online Scanner از رابط کاربری بسیار ساده‌ای بهره می‌برد و استفاده از آن بسیار آسان است. در این ابزار از بین اسکن‌های کامل، سریع یا سفارشی می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان قرنطینه کردن و حذف بدافزار‌ها به‌صورت خودکار هم وجود دارد.

۳. گوگل کروم

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

به احتمال زیاد خبر ندارید که مرورگر گوگل کروم هم از توانایی اسکن سیستم بهره می‌برد و در این زمینه عملکرد خوبی هم دارد. از آنجایی که گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر جهان است، به احتمال زیاد در کامپیوتر خود آن را نصب کرده‌اید. برای مراجعه به این بخش، در نوار آدرس گوگل کروم عبارت chrome://settings/cleanup را وارد کنید. بعد از بارگذاری، بر گزینه‌ی Find کلیک کنید تا این ابزار کار خود را انجام دهد.

۴. آنتی ویروس رایگان F-Secure Online Scanner

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

در بین موارد مطرح شده در این لیست، F-Secure Online Scanner سریع‌ترین آنتی ویروس آنلاین به حساب می‌آید. این ابزار برای شناسایی بخش عمده بدافزار‌ها عملکرد خوبی دارد و برای بهره‌گیری از آن نیاز به هیچ‌گونه نصب ندارید. البته در مقایسه با دیگر موارد مطرح شده، این ابزار امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. به‌عنوان مثال امکان اسکن بخش به خصوصی از سیستم وجود ندارد و این ابزار کل سیستم را اسکن می‌کند که البته با توجه سرعت بالای آن، چنین موردی چندان هم وقت‌گیر نیست.

ابزارهای آنلاین برای اسکن فایل‌های مشکوک

تفاوت اصلی این ابزار‌ها با آنتی ویروس‌های آنلاین در این است که مثلا اگر نسبت به یک فایل مشکوک هستید و می‌خواهید قبل از نصب یا استفاده از وضعیت آن خبردار شوید، می‌توانید چنین فایل‌هایی را با بهره‌گیری از این ابزار‌ها اسکن کنید. بار دیگر باید خاطرنشان کنیم که این ابزار‌ها به‌هیچ‌عنوان جایگزین کاملی برای آنتی ویروس‌های آفلاین نیستند.

۱. VirScan

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

ابزار VirScan به کاربران اجازه می‌دهد که فایل‌هایی با حداکثر حجم ۲۰ مگابایت را در سایت آپلود کنند تا در برابر یک پایگاه داده گسترده تجزیه و تحلیل شود. در نهایت این سایت می‌تواند با بهره‌گیری از آنتی‌ویروس‌های مختلف، نتیجه نهایی را خود را ارائه دهد. امکان آپلود فایل‌های ZIP یا RAR هم وجود دارد، ولی هرکدام از آن‌ها نهایتاً می‌توانند شامل ۲۰ فایل باشد.

۲. VirusTotal

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

در این ابزار آنلاین می‌توانید یک فایل، آدرس URL و آدرس IP وارد کنید تا در مقابل یک پایگاه داده وسیع مورد بررسی قرار بگیرند. روی هم رفته، VirusTotal در زمینه‌ی بررسی انواع بدافزار‌ها عملکرد خیلی خوبی دارد. مانند VirScan، این ابزار هم از بخش‌های مختلف موجود در اینترنت استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این ابزار، امکان ارسال فایل (تا حداکثر ۲۵۶ مگابایت) از طریق ایمیل است و آن‌ها هم تحلیل موردنظر را با ایمیل پاسخ می‌دهند.

۳. MetaDefender

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

ابزار MetaDefender هم می‌تواند بدافزار‌ها را برای بیش از ۳۰ آنتی ویروس مختلف بفرستد تا در نهایت بتواند تحلیل جامعی را ارائه دهد. به غیر از فایل، می‌توانید مواردی مانند آدرس IP یا آدرس URL را هم وارد کنید. رابط کاربری این ابزار ساده است و به‌راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف آن را پیدا کنید و بهره ببرید.

بهترین آنتی ویروس رایگان آنلاین

اگر به‌دنبال یک آنتی ویروس آنلاین بسیار پرسرعت هستید که فرایند اسکن را به‌سرعت انجام دهد، F-Secure Online Scan را توصیه می‌کنیم؛ زیرا هم سریع است و هم می‌تواند بخش اعظمی از بدافزار‌ها را شناسایی کند.

اگرچه این ابزار‌ها روی هم رفته قابلیت‌های جذابی دارند، ولی باید بگوییم که مهم‌ترین مزیت آنتی ویروس‌های آفلاین نسبت به ابزار‌های آنلاین این است که آن‌ها در بیشتر اوقات می‌توانند از ورود بدافزار‌ها به سیستم جلوگیری کنند، ولی معمولا کاربران بعد از مشکوک شدن به سیستم خود به بهره‌گیری از آنتی ویروس‌های آنلاین روی می‌آورند.

در هر صورت نباید فراموش کنید که برای استفاده از آنتی ویروس‌های آفلاین مناسب لزومی به پرداخت پول وجود ندارد، زیرا در این زمینه برنامه‌های قدرتمند رایگان زیادی وجود دارد که در ادامه، تعدادی از بهترین نمونه‌های آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان آفلاین

بار‌ها و بار‌ها شنیده‌اید که فارغ از نوع سیستم‌عامل کامپیوتر شخصی که از آن استفاده می‌کنید، باید از آنتی ویروس بهره ببرید. خوشبختانه در این زمینه لزومی به پرداخت هزینه وجود ندارد، زیرا می‌توانیم به آنتی ویروس‌های قدرتمندی اشاره کنیم که بخش زیادی از خدمات خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی ۱۰ آنتی ویروس رایگان قدرتمند می‌پردازیم.

نکاتی در مورد آنتی‌ویروس‌های رایگان آفلاین

تمام این کمپانی‌ها مطمئنا می‌خواهند در ازای ارائه‌ی خدمات، درآمد کسب کنند و آنتی ویروس‌های رایگان به‌خودی خود نمی‌توانند درآمدی برای این کمپانی‌ها به همراه داشته باشند. به همین خاطر، قبل از نصب چنین برنامه‌هایی، باید دو نکته را مدنظر قرار دهید:

تبلیغات: بیشتر این برنامه‌ها، مرتباً انواع و اقسام تبلیغات را برای خریدن نسخه پولی آنتی ویروس خود به نمایش درمی‌آورند.

نوار ابزار یا افزونه مرورگر: دسته‌ی دیگر این برنامه‌ها، تلاش می‌کنند که نوار ابزار (Toolbar) یا افزونه مرورگر را در سیستم موردنظر نصب کنند. چنین کاری در بیشتر اوقات -به‌خصوص برای نوار ابزار-نتایج چندان ایدئالی به همراه ندارد، زیرا این موارد عمدتا برای جمع‌آوری اطلاعات و فروش آن‌ها به کار گرفته می‌شوند و در ضمن سرعت مرورگر را هم کاهش می‌دهند.

۱. آنتی ویروس رایگان Avira (ویندوز، مک)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

در تمام فهرست‌های مربوط به بهترین آنتی ویروس‌های رایگان، معمولاً در همان ابتدا می‌توانید نام Avira را ببینید. طبق بررسی‌های انجام شده، نسخه پولی Avira از درصد محافظت ۹۹.۹ درصدی بهره می‌برد و مطمئناً نسخه رایگان آن هم تا حد بالایی توانمند است. در این برنامه به‌راحتی می‌توانید برای اسکن سیستم برنامه‌ریزی کنید و البته باید به محافظت همیشگی سیستم هم اشاره کنیم که باعث می‌شود با خیال راحت بتوانید از کامپیوتر شخصی خود بهره ببرید.

۲. آنتی ویروس رایگان Bitdefender (ویندوز، مک)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

این هم یکی دیگر از برنامه‌های مشهوری است که نسخه پولی آن درصد محافظت ۹۹.۹ درصدی ارائه می‌دهد و نسخه رایگان آن هم می‌تواند سیستم را در برابر تقریباً تمام بدافزار‌ها محافظت کند. اولین چیزی که در رابطه با این برنامه توجه را جلب می‌کند، رابط کاربری ساده آن و خودکار بودن بسیاری از فرایند‌ها است. همچنین این برنامه طوری طراحی شده که بخش زیادی از منابع سیستم را اشغال نکند که با توجه به سنگین بودن برخی از آنتی ویروس ها، چنین مشخصه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

۳. آنتی ویروس رایگان Avast (ویندوز، مک)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

اگرچه طبق بررسی‌های انجام شده برای Avast، درصد محافظت آن اندکی کمتر از رقبا است (۹۸.۹ درصد)، ولی در نهایت باز هم درصد بسیار بالایی محسوب می‌شود. همچنین این برنامه هم بخش اندکی از منابع سیستم را مورد استفاده قرار می‌دهد و به همین خاطر سرعت کامپیوتر را پایین نمی‌آورد. این آنتی ویروس هم خوشبختانه مبتنی بر رابط کاربری ساده‌ای است و بدون نیاز به خواندن راهنما می‌توانید از امکانات مختلف آن بهره ببرید. در هر صورت افرادی که به دنبال آنتی ویروس رایگان هستند، بهتر است که نگاهی به این گزینه بیندازند، زیرا تا حد زیادی بین کاربران مختلف پرطرفدار است.

۴. آنتی ویروس رایگان AVG (ویندوز، مک)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

درصد محافظت این برنامه هم ۹۸.۹ درصد است و از لحاظ سبک بودن حرف زیادی برای گفتن دارد. اگرچه در این میان قابلیت‌های غیرضروری هم ارائه می‌دهد تا بتواند توجه افراد بیشتری را جلب کند، ولی از لحاظ کارکرد اصلی، همچنان یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. نسخه رایگان آن معمولاً گاه و بیگاه تبلیغاتی را برای ترغیب کاربران به خرید نسخه پولی این آنتی ویروس به نمایش درمی‌آورد که البته به نظر بسیاری از کاربران، با توجه به امکاناتی که نسخه رایگان این آنتی ویروس ارائه می‌دهد، چنین تبلیغاتی اصلاً آزاردهنده به حساب نمی‌آیند.

۵. آنتی ویروس رایگان Lavasoft Ad-Aware (ویندوز)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

نسخه پولی Ad-Aware از درصد محافظت ۹۹.۳ درصدی بهره می‌برد که این یعنی با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. اگرچه این آنتی ویروس نسبت به دیگر رقبا تا حدی منابع بیشتری را استفاده می‌کند، ولی در کل برای کاربران ویندوز یک انتخاب خوب به حساب می‌آید. با وجود اینکه نسخه رایگان این آنتی ویروس جوابگوی بیشتر نیاز‌های کاربران معمولی است، ولی در کل با پرداخت مبلغی نه‌چندان زیاد می‌توانید از ویژگی‌های پیشرفته‌تری بهره ببرید.

۶. آنتی ویروس رایگان eScan Antivirus Toolkit (ویندوز)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های Toolkit با دیگر گزینه‌های معرفی شده در این فهرست، این است که نیازی به نصب ندارد و صرفاً با دانلود و اجرا می‌توانید از آن بهره ببرید. این یعنی برنامه مذکور از طریق فلش USB می‌تواند در سیستم‌های مختلف-حتی آن‌هایی که دارای آنتی ویروس هستند-اجرا شود. از آنجایی که هیچ نصبی در کار نیست، این برنامه نمی‌تواند محافظت همیشگی یا اسکن برنامه‌ریزی شده را ارائه کند و به همین خاطر برای سیستم اصلی خود بهتر است از آن استفاده نکنید و برای اوقاتی که فکر می‌کنید آنتی ویروس سیستم شما درست کار نمی‌کند یا برای کامپیوتر دیگران، می‌توانید از آن بهره ببرید. البته در این میان باید به رابط کاربری قدیمی آن هم اشاره کنیم که در برابر گزینه‌های دیگر، از این لحاظ حرفی برای گفتن ندارد.

۷. آنتی ویروس رایگان Trend Micro HouseCall (ویندوز، مک)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

این هم یکی دیگر از آنتی ویروس‌هایی است که بدون نصب می‌توانید از آن بهره ببرید. همانطور که می‌دانید، چنین آنتی‌ویروس‌هایی از قابلیت محافظت همیشگی و برنامه‌ریزی برای اسکن بهره نمی‌برند، ولی اگر به هر دلیلی نسبت به وجود ویروس و بدافزار در سیستم خود مشکوک هستید، می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین این شرکت ابزار‌های رایگانی را برای کار‌های دیگری ارائه می‌دهد که در صورت تمایل استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر است.

۸. آنتی ویروس رایگان Malwarebytes Anti-Malware (ویندوز، مک)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

این برنامه یکی دیگر از بهترین گزینه‌های موجود برای مقابله با بدافزار‌ها به‌خصوص از نوع Adware یا آگهی‌افزار است و چنین کاری را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد. در نسخه رایگان، تنها از امکان اسکن دستی بهره می‌برید و نمی‌توانید از قابلیت محافظت همیشگی استفاده کنید. ولی حتی با وجود این موضوع، نسخه رایگان آن حرف زیادی برای گفتن دارد و احتمالاً از استفاده از آن راضی خواهید بود.

۹. آنتی ویروس رایگان Panda Free Antivirus (ویندوز، مک)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

هرچند این برنامه تبلیغات زیادی را برای ترغیب کاربران به نصب نسخه پولی نمایش می‌دهد، ولی نباید قابلیت‌های آن را از قلم بیندازیم. به‌عنوان مثال، بخش زیادی از فعالیت‌های این آنتی ویروس در فضای ابری انجام می‌شود و به همین خاطر منابع سیستم تا حد زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. به غیر از این موضوع، این برنامه هم از قابلیت‌های دیگر آنتی‌ویروس‌های استاندارد بهره می‌برد. طی بررسی‌های انجام شده، درصد محافظت این برنامه به اندازه‌ی رقبای قدرتمند خود نیست، ولی در این میان باید به رابط کاربری جذاب آن هم اشاره کنیم.

۱۰. آنتی ویروس رایگان ZoneAlarm Free Antivirus (ویندوز)

بهترین آنتی‌ویروس‌های آنلاین و آفلاین برای ویندوز و مک

در این برنامه، در کنار یک آنتی ویروس رایگان، یک فایروال ابتدایی هم قرار دارد. در میان رقبای قدری که نسخه رایگان ارائه می‌دهند، ZoneAlarm از امکانات پر زرق‌وبرقی بهره نمی‌برند، ولی در هر صورت این هم یکی دیگر از آنتی ویروس‌های رایگانی است که امکان بهره‌گیری از آن وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس آنتی ویروس رایگان Kaspersky کجاست؟

      پاسخ ها

      • روح اله

        با اختلاف بسیار طیاد بهترینه

    • روح اله

      همه آنتی ویروس هایی که لیست شدند مثل قرار داد صلح میمونن، با شروع جنگ بی اعتبار میشن.
      هیچکدوم به توانایی کسپرسکای نزدیک هم نمیشن.

    • بدون نام

      پس KASPERSKY قدرتمند!!!!

    • بدون نام

      من 360توتال سکوریتی رایگان دارم.عالیه.از موتور بیت دفندر و اویرا همزمان استفاده میکنه و کارآییش عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج