۸۶۲۴۹۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا پرسپولیس به ۲-۴-۴ خطی بازگشته است؟

سرخپوشان پایتخت برای دومین بازی متوالی آرایش خطی را در دستور کار خود قرار دادند که این موضوع باعث نگرانی هواداران این تیم شد؛ هرچند که در دقایق پایانی سرخ ها با حضور رفیعی به سیستم لوزی بازگشتند.

ورزش سه: شاگردان برانکو ایوانکوویچ با وجود نمایشی هجومی و تماشاگرپسند نتوانستند از پس ماشین سازی بربیایند و بار دیگر قهرمانی خود را به خطر انداختند. آن ها که بهترین فرصت را داشتند تا از نتیجه تساوی بازی سپاهان استفاده کنند، در همان دقایق ابتدایی از ماشین سازی گل خوردند تا کارشان برای بازگشت سخت و سخت تر شود. با این حال، عملکرد خوب هافبک های تیم پرسپولیس در کنار عقب نشینی ۷۵ دقیقه ای ماشین سازان سبب شد تا پرسپولیسی ها فرصت های بی شماری را به دست بیاورند و از بین ۱۹ شوت، یکی را وارد دروازه ده خسوس کنند.

بودیمیر - علیپور؛ همچنان ناهماهنگ

علیپور و ماریو بودیمیر بودند. مهاجم کروات سرخ ها که در مقابل پاختاکور برای دقایقی به میدان رفت، این بار در عکس تیمی پرسپولیسی ها حضور داشت و در زمین مسابقه نیز فعال و پرتحرک نشان می داد. زوج علیپور و بودیمیر در نیمه دوم یک موقعیت خوب خلق کردند اما این دو همچنان در بسیاری از صحنه ها ناهماهنگ نشان می دادند. در نیمه نخست چند بار علیپور توپ را به هوای فرار بودیمیر به عمق دفاع ماشین سازی فرستاد اما بودیمیر برای رسیدن به توپ حرکت نکرد. عکس این موضوع نیز در طول ۹۰ دقیقه مشاهده شد و باید دید سرانجام این دو چه زمانی هماهنگ می شوند.

این در حالی است که پیش تر زوج علیپور و طارمی به یکی از مخوف ترین زوج های خط حمله لیگ تبدیل شده بود و این دو با همکاری یکدیگر می توانستند راه دروازه رقبا را باز کنند. البته در این میان شاید نقش کادرفنی نیز مهم باشد اما به نظر می رسد غیبت های متوالی ماریو بودیمیر و همچنین خستگی علی علیپور پس از یک فصل دشوار، سبب شده تا درک متقابل این دو بازیکن از یکدیگر کمتر شود.

سیگنال خطرناک از ذهن پروفسور

تیم پرسپولیس در دیدار با پاختاکور با آرایش ۴۴۲ خطی وارد زمین شد. باتوجه به این که در ازبکستان پرسپولیس حتی با یک امتیاز هم می توانست شانس خود برای صعود را زنده نگه دارد، اتخاذ چنین سیستمی معقولانه به نظر می رسید اما تکرار آن در تهران و در برابر تیم ماشین سازی، به نوعی هواداران پرسپولیس را نگران کرد.

آن ها که خاطرات خوبی از عملکرد پرسپولیس با این آرایش ندارند، در این بازی نیز از تصمیم برانکو ایوانکوویچ متعجب بودند اما به نظر می رسد دلیل روی آوردن به سیستم خطی، مصدومیت بشار رسن بوده است. برانکو دراین بازی نمی خواست که ترابی را در راس لوزی خط هافبک خود قرار دهد و به درستی او را هافبک کناری استفاده کرد اما این که چرا سروش رفیعی را در ترکیب اصلی قرار نداد به نظر می رسد به میزان آمادگی سروش و البته فرضیه پر نگه داشتن نیمکت ذخیره ها برای نیمه دوم بر می گردد. به هر حال تکرار آرایش خطی، سیگنالی خطرناک از ذهن برانکو را به هواداران پرسپولیس رسانده است. البته پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم و با حضور سروش رفیعی از سیستم خطی خارج شدند و برای دقایقی با شیوه لوزی بازی کردند.

19 شوت و یک گل؛ زیبا و زجرآور!

پرسپولیس در مقابل ماشین سازی فوتبال زیبایی را از خود نشان داد. آن ها ۱۹ شوت به دروازه زدند، نزدیک به ۷۰ درصد مالکیت توپ داشتند، ۴۸۵ پاس دادند و نزدیک به ۵۰ درصد از زمان بازی را در زمین ماشین سازی سپری کردند اما با این حال نتیجه و ثمره ی این تلاش ۹۰ دقیقه ای، یک گل زده و یک گل خورده بود؛ یعنی یک امتیاز و تاخیر در کسب قهرمانی.

همین نتیجه یک امتیازی سبب نگرانی و شاید خشم هواداران پرسپولیس شد و سبب گردید تا آن ها انتقاداتی را علیه برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش انجام دهند. اما نگاهی دوباره به ۹۰ دقیقه دیدار پرسپولیس و ماشین سازی نشان می دهد که پرسپولیسی ها یکی از بهترین نمایش های چند وقت اخیر خود را ارائه کرده اند که اگر با دقت بیشتر مهاجمان همراه می شد، می توانست نتیجه ای دل چسب را برایشان به ارمغان بیاورد.

سیدجلال و رادو علیه رکورد خودمانی

تیم پرسپولیس در دو فصل قبلی بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشت اما دریافت گل در بازی با ماشین سازی باعث شد تا آن ها این رکورد را به نوعی تقدیم تیم استقلال کنند و باعث شوند آبی های پایتخت به شکستن رکورد بهترین دفاع تاریخ لیگ برتر نزدیک شوند.

از طرف دیگر پرسپولیسی ها امیدوار بودند که گل خورده شان را روی عدد ۱۳ حفظ کنند تا رکورد خود در لیگ شانزدهم را بشکنند اما اشتباه عجیب و دور از انتظار سیدجلال حسینی و همچنین بوژیدار رادوشوویچ باعث شد تا از این هدف خود دور شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mazyar

      آخرین حرف هایی که عادل فردوسی پور عزیز در نود گفت : در این شکی نیست که فوتبال ایران ، فوتبال مریضی است!
      به امید هتریک قرمز ها و بهت تیم های مریض
      #دوباره نود
      #دوباره عادل
      #ژن خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج