جاباما
۸۶۲۵۴۳
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

رحیمی: آقای ترامپ! شماره ۴ رقمی روحانی را بگیر

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ! منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره چهار رقمی رئیس جمهور روحانی را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ! منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره چهار رقمی رئیس جمهور روحانی را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید.

علیرضا رحیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مهمترین بهره این ماه همدلی مسلمانان و آسان کردن زندگی برای یکدیگر است. عدول از کینه‌ها و دشمنی‌ها بین مسلمانان و هوا و هوس‌ها و گذشت از دارایی‌ها به نفع برادران و خواهران ایمانی و هم‌نوعان مهمترین آموزه ها و امتیازات رمضان است.

او ادامه داد: پروژه جهانی شدن و یکجانبه‌گرایی در سیاست و اقتصاد به همت رهبران دانا و واقع‌نگر و ملت‌های رشید و مقاوم با چالش‌های جدی روبرو شد و رویای سلطنت آمریکا بر جهان تعبیر نشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران و نقش تبادل ساز در امنیت پایدار منطقه و همچنین رشد اقتصادی خیره‌کننده چین و ژاپن دو شاهد عینی در حوزه سیاست و اقتصاد است. وضعیت تنش حداکثری بدون اقدام نظامی برنامه‌ای است که آمریکایی‌ها گام به گام پس از خروج غیرقانونی از برجام اجرا کردند. طبیعی است که ایجاد چنین تنش‌هایی و خصوصا سکوت شرکای طرف قرارداد با آمریکا با واکنش ایران مواجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگرچه آمریکایی‌ها سعی در تحریک ایران به نقض برجام یا خروج از آن را دارند و در این تحریکات توانست مطالبات افراطیون داخلی را نیز با خود همسو کند اما تصمیم‌گیرندگان محوری در ایران نشان دادند در سایه صبر راهبردی در برابر تنش‌آفرینی فزاینده ترامپ، تصمیمات واقع‌بینانه و مناسبی اتخاذ کردند. اگر چه تصمیمات و سیاست‌های ترامپ همه فرصت‌های برجام را برای شرکای خود در برجام مخدوش کرد اما تصمیم هوشمندانه ایران در مهلت ۶۰ روزه برای محدود کردن اقدامات برجامی فرصت ممتازی را در اختیار اعضای باقی مانده در برجام به ویژه اتحادیه اروپا داد تا با درک واقعی از شرایط، بهره‌مندی همه اعضا از برجام را تضمین کرده و در عمل همه تعهدات و توافقات را به واقعیت مورد انتظار برگردانند و از انحراف بیشتر در اجرای تعهدات برجامی خود جلوگیری کنند.

او در ادامه رئیس جمهوری آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: آقای ترامپ! منتظر تماس تلفنی از ایران نباشید، خودتان شماره چهار رقمی رئیس‌جمهور روحانی را بگیرید تا از واقعیت ماجرا آگاه شوید.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از رواج برخی انحرافات در حوزه علمیه، بیان کرد: متاسفانه در مواقعی شاهد هستیم که انحرافات ذهنی به نظریات معتبر لطمه زده و موجب تشویش اذهان عمومی می شود. اخیرا عده ای تئوری سازی کردند عصمت ظلیه بخشی از ولایت فقیه است به این معنی که ذیل عصمت ائمه و اعتقاد شیعیان این عصمت به غیر ائمه نیز تقلیل پیدا می کند و افراد عادی نیز به مقام عصمت می رسند.

او افزود: «این افراد مدعی شده اند که تاکنون فقط دو نفر به مقام عصمت ظلیه رسیده اند و سومی هم نخواهد داشت. از رهبری انقلاب و مراجع تقلید استدعا دارم با هوشمندی لازم ساحت حوزه را از اندیشه های افراطی پاسداری کنند و اجازه ندهیم خلوص و اصالت نظریه های معتبر اعتقادی مشروط و آلوده به انحراف شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توقیف نشریه صدا توسط قوه قضائیه، بیان کرد: بی اثر کردن جایگاه و کارکرد هیات نظارت بر مطبوعات و ورود مستقیم قوه قضائیه به تخلفات مطبوعاتی، برهم زدن ساختار قانونی و ایجاد آشفتگی و نگرانی در حوزه فرهنگ و آفت است.

رحیمی خاطرنشان کرد: نمی شود از بلوای بنزینی آفریده ی تسنیم به سکوت و نظاره عبور کرد ولی تصویر و نشریه صدا را در کسری از زمان بهانه کرده و این نشریه را توقیف کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تبعیض در هیچ منسبی و فضایی پذیرفته نیست به ویژه در فضای قضایی جمهوری اسلامی ایران. البته برای ما روشن است در سال ۹۸ هرچه به انتخابات مجلس نزدیک تر شویم، چهره سازی صداوسیما از یک طرف و رویش و قطع کانال های ارتباطی رسانه و ابزار ارتباط جمعی نخبگان با مردم از طرف دیگر، بنای ریزش به مانند دو لبه یک قیچی برای فضاسازی در انتخابات عمل خواهند کرد.

او افزود: در شرایطی که صدای مدیران روزنامه ها و نشریات از گرانی کاغذ هنوز طنین انداز است، توقیف نشریه صدا، چالش جدید فراروی مدیران و سردبیران نشریات و فعالان سیاسی است که اگر قانون فصل الختام است، پس با کدام خط کشی نامرئی اما فراوان باید تنظیم شویم تا مشمول توقف در نشر و فعالیت نشویم.

رحیمی بیان کرد: در شرایطی که تخریب دولت و سیاه نمایی خدمات و دروغ بستن به موفقت های ملی و منطقه ای در دستور کار مخالفان قرار گرفته است تا حدی که زمزمه کودتای مدیریتی علیه دولت شنیده می‌شود. حمایت از دولت و کمک به رئیس جمهوری گزینه ای معقول و امید بخش است همچنان که رهبر انقلاب نیز به هر دلیل از کلیت دولت حمایت کرده و نسبت به انشقاق و تفرقه هشدار داده اند. البته که عملکرد برخی از وزیران جای نقد و گلایه دارد ولی با حفظ نقدهای خود، به هیچ وجه از رای خود به روحانی پشیمان نیستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به همین دلیل که مجلس لباس سپاه را به تن می کند تا انسجام ملی را به رخ بکشد، به همان دلیل و مصلحت حمایت از دولت و پرهیز از تنش ضرورتی آشکار برای جریان های سیاسی و مدعیان مدیریت کشور است. تدبیر و امید همچنان ضرورتی حیاتی برای مدیریت کشور است و اصلاحات مستمر در رویکردها وروش ها را نیاز همیشگی جامعه و کشور می دانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادبیات ببین چه نماینده ای داریم ماشاالله

      پاسخ ها

      • ایران تحریم شده از هر سو

        روحانی حق حرف زدن و مذاکره نداره

    • بدون نام

      پس چرا ملت ایران شماره چهار رقمی رییس جمهور ملت ایران را نمیداند.؟

    • بدون نام

      میشه شمارشو به من هم بدید یه چند تا سوال بپرسم این چه وضعیتیه تو مملکت درست کردید دوستان دلال سیرمونی نمیگرن چرا مردم زندگی کنند مگه ویلا تو لواسان چنده پولش کی جور میشه
      استعفا هم چیز بدی نیست

    • مهدی

      یک مسئله چون سرعت اینترنت در ایران پائین است.ممکنه 8سال طول بکشه در آمریکا زنگ بخوره.
      طفلک را معطل نکنید.با تلفن که هر دو طرف خواستار برجام یک و دو و سه هستند. کاری از پیش نمی رود.
      فقط میتونند بگن خسته نباشید.

    • سعید

      یه راهکاری هم برا وضع مملکت بده اگه بلدی

    • سعید

      یه راهکاری هم برا وضع مملکت بده اگه بلدی

    • بدون نام

      همش شعار شعار شعار

    • بدون نام

      آخر شما باید شماره ترامپ را بگیرید

    • بدون نام

      شماره روحانی اشغال است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج