۸۶۲۸۶۳
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

ایده محقق ایرانی برای تسخیر ماه با حفر تونل

همزمان با رقابت سازمان‌های فضایی کشورهای مختلف به منظور بازگشت به ماه و سکونت طولانی مدت در تنها قمر زمین، یک پرفسور ایرانی ایده حفر تونل را بدین منظور مطرح کرده است.

خبرگزاری مهر: پرفسور جمال رستمی استاد ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا، بر این باور است که شور و اشتیاق برای بازگشت به فضا دوباره در حال افزایش است. از همین رو بحث‌هایی در مورد حضور در کره ماه مجدداً مطرح شده است.

ایده محقق ایرانی برای تسخیر ماه با حفر تونل

وی که در کنگره جهانی تونل در ناپل ایتالیا شرکت کرده است، ضمن اشاره به طرح‌های ناسا برای اعزام فضانورد به کره ماه تا سال ۲۰۲۴ گفته است: ناسا قصد دارد ایستگاهی در نزدیکی ماه ایجاد کند که زمینه را برای مسافرت آسان به ماه فراهم کند. اما شرایط سخت سطح ماه به علت امکان بارش شهاب سنگ و تشعشعات رادیواکتیویته و نیز دمای بسیار پایین هوا باعث می‌شود زندگی بر روی سطح ماه بسیار پرخطر باشد.

پرفسور رستمی در این مورد افزوده است: تصور کنید یک صخره به اندازه مچ دست من با سرعت ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر در ثانیه به ماه برخورد کند. این صخره می‌تواند هر چیزی را نابود کند. لذا ایده من زندگی در زیر سطح کره ماه است. بدین منظور باید شبکه ای از تونل‌های قابل اتصال به یکدیگر در ماه ایجاد شود. این تونل‌ها منجر به ایجاد شهری بزرگ در زیر سطح ماه می‌شود.

به گفته این استاد دانشگاه، البته حمل و نقل دستگاه‌های غول پیکر حفر تونل به ماه کار ساده ای نیست و با توجه به شرایط جاذبه کره ماه، باید دستگاه‌هایی متناسب با این شرایط به منظور کار در تنها قمر زمین ساخته شوند. از سوی دیگر بهتر است این دستگاه‌ها به طور خودران طراحی شوند تا هزینه‌های تعمیر آنها هم به حداقل برسد.

با توجه به اینکه دستگاه‌های پیشرفته حفر تونل برای کندن چهار متر تونل در زیر زمین ۲۰۰۰ کیلووات انرژی مصرف می‌کنند، متخصصان در حال امکان سنجی برای ساخت یک نیروگاه برق هسته‌ای کوچک در ماه نیز هستند. آمریکایی‌ها بر این باورند که تا سال ۲۰۵۰ حدود هزار نفر در کره ماه ساکن خواهند شد و هزینه اقامت آنها در تنها قمر زمین ۲.۷ تریلیون دلار خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راننده بین شهری

      لطفا یک فکری هم به حال تونل های جاده هراز و چالوس بکنید

      پاسخ ها

      • سهیلا

        تونل جاده هراز جای خود .. بیست ساله که قراره یه مسیر کوتاه از بندر پل تا بندر لافت در قشم را پل بزنند .. تمام پایه ها در دو طرف مسیر خشکی هم زده شده ولی ول شده به امان خدا .. تمام سرمایه ای هم که برای احداث پایه های پل در خشکی که هزینه شده با گذشت زمان و فرسوده شدن پایه ها داره از بین میره ..

      • بدون نام

        این فکر سالها پیش در یکی از کتابهای آیزاک آسیموف شرح داده شده است ‌.

    • پیمان

      آمریکا میخواد تا سال ۲۰۵۰ تو ماه آدم برای سکونت ببره

    • شمس

      اگه جمعیت زمین رو کنترل کنیم یعنی هر زوج دو فرزند احتیاجی نیست بریم ماه و مریخ را به گند بکشیم وزمین به این زیبایی رو بزاریم بریم تو خاک بی آب و علف زندگی کنیم اگر جمعیت زمین را همین قدر ثابت نگه داریم و نود درصد محصولات رو بازیافت کنیم هم زمین پاک میماند هم منابع کم نمیاوریم

    • بدون نام

      والا نمیدونم چی بگم .

      زمین خدارو ول کردین میخواین برین ماه.

    • بدون نام

      والا نمیدونم چی بگم .

      زمین خدارو ول کردین میخواین برین ماه.

    • بدون نام

      ایده ایشون خیلی شبیه یه فیلم قدیمیه اگر اشتباه نکنم اسمش سفر به ماه بود.

    • بدون نام

      ایده ایشون خیلی شبیه یه فیلم قدیمیه اگر اشتباه نکنم اسمش سفر به ماه بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج