۸۶۲۹۷۱
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

ارتش انگلیس: ابوبکر البغدادی در لیبی پنهان شده

مقام‌های نظامی انگلیس اعلام کردند، احتمال می‌رود رهبر داعش از ماه فوریه پس از فرار از باغوز سوریه در لیبی پنهان شده باشد.

خبرگزاری ایسنا: مقام‌های نظامی انگلیس اعلام کردند، احتمال می‌رود رهبر داعش از ماه فوریه پس از فرار از باغوز سوریه در لیبی پنهان شده باشد.

براساس گزارشی که روزنامه ساندی اکسپرس انگلیس منتشر کرده است، هواپیما‌های انگلیس، آمریکا و ایتالیا سورتی‌های شناسایی بر فراز لیبی برای تعیین موقعیت مکانی ابوبکر البغدادی، رهبر داعش انجام داده‌اند. این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی ارشد انگلیس گزارش داد: او (البغدادی) نمی‌تواند آزادانه تردد داشته باشد و هر جا که باشد زیاد آفتابی نمی‌شود، اما ما متد‌های زیادی برای تعیین موقعیت مکانی او یا تیم او داریم و آن‌ها در نهایت مرتکب یک خطا خواهند شد.

ارتش انگلیس: ابوبکر البغدادی در لیبی پنهان شده

گمان می‌رود ارتباط لیبی با البغدادی بر پایه مشاهدات کاربران رسانه‌های اجتماعی لیبیایی درباره تازه‌ترین ویدیوی البغدادی باشد. کاربران به شباهت بسیار زیاد دو شی که در ویدیو رهبر داعش دیده می‌شود و وسایلی که در بازار لیبی پیدا می‌شود، اشاره داشتند.

به گفته بسیاری از کاربران، پارچه‌ای که به عنوان روکش تشکچه و پشتی‌هایی مشاهده شده در این فیلم به کار رفته است، به شدت شبیه پارچه‌ای است که در یک کارخانه دولتی لیبی در شهر "بنی ولید" در شمال غربی این کشور تولید می‌شود.

مورد دوم اینکه، ژیله‌ای که بر تن ابوبکر البغدادی دیده می‌شود دقیقاً از همان نوع جلیقه‌ای است که "صلاح بادی" فرمانده شبه‌نظامیان از شهر بندری مصراته در غرب لیبی می‌پوشد.

با ۲۵ میلیون دلار جایزه‌ای که برای سر البغدادی تعیین شده است، او گرانقیمت‌ترین تروریست تحت پیگرد در جهان شده است، اما اگر او در لیبی باشد اولین رهبر شناخته شده داعش نیست که از سوریه وارد این کشور جنگ‌زده شمال آفریقا می‌شود.

دبیر سرویس امنیتی ساندی اکسپرس گزارش داد، مخفیگاه‌های احتمالی البغدادی در لیبی شامل شهر الزاویه، شهر‌های مملو از اقلیت تبو در نزدیکی مرز‌های جنوب شرقی لیبی، بنی ولید، خمس، تاجوراء یا مسلاته هستند.

در چند هفته‌ای که از انتشار فایل ویدیویی البغدادی می‌گذرد، حملات تروریستی داعش خصوصاً در جنوب لیبی افزایش یافته است. دبیر سرویس امنیتی ساندی اکسپرس می‌گوید، حملات در مناطق جنوبی احتمالاً هدف گرفتن اهداف ساده‌تر است یا یک اقدام حساب‌شده برای تحریف افکار از حضور و فعالیت‌های مخفیانه داعش در سایر نقاط شمال آفریقا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا عجب اعجوبه ایه این ابوبکر ... همه را گذاشته سرکار که سر در بیارن کجا گورشو گم کرده. از روی تشکش میگن افغانستانه از روی لباسش میگه لیبیه از روی ... میگن الانباره ..از روی... میگن سوریه س . واقعا که..

      پاسخ ها

      • آدولف هیتلر

        این جونور افغانستانه و برای سرنگونی ایران سرکار اومده اون بزرگ شده دشمنان ایران ه از این گمراهی هاش میشه فهمید که کدوم ارگان یا دولت پشت این بوده

        منظورم حیله ها و حقه هاش ه

      • آ

        خیلی خطرناکه نمیشه بگیریش آخه تفنگ داره! وگرنه من میرفتم بگیرمش...

      • بدون نام

        من میگم این ویدیو مال خیلی وقت قبله و کشته شده و فقط برای ترس و هراس این ویدیو رو پخش کردن که بگم هنوز زندست

    • اسدی

      خاک به سرم یدونه از این جلیقه ها منم دارم که

    • بدون نام

      ازدست بچه های سپاه عزیزنمیتونه دربره یه بارجستی ملخک دوبارجستی ملخک بار سوم زیردستی ملخک شجاعترین وقویترین مرددنیااراده کنه کردنش توی گونی آوردنش درودبرسردارسلیمانی آبروی کشورمالعنت خدابربغدادی ونوچههای بزدلش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج