جاباما
۸۶۳۳۱۱
۳ نظر
۵۰۲۵
۳ نظر
۵۰۲۵
پ

عادت‌های بدی که به ناخن‎هایتان آسیب می‌رساند

حتما شما هم مقاله‌های زیادی در مورد مضرات لاک زدن خوانده اید، اما آیا واقعا لاک به ناخن‌ها آسیب می‌رساند؟ اگر دوست دارید که جواب سوال تان را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

برترین ها: حتما شما هم مقاله های زیادی در مورد مضرات لاک زدن خوانده اید اما آیا واقعا لاک به ناخن ها آسیب می رساند؟ اگر دوست دارید که جواب سوال تان را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

عادت‌های بدی که به ناخن‎هایتان آسیب می‌رساند

به ناخن هایتان استراحت نمی دهید

اگر چه لاک آسیبی به ناخن های شما نمی زند اما اگر لاک تان را پاک کنید، بهتر است. تنها آسیبی که لاک در دراز مدت به ناخن ها وارد می کند این است که پیگمنت های موجود در لاک به لایه های بالایی ناخن شما رسوخ کرده و و پس از مدتی آن را خشک می کند. از این رو بهتر است که هر چند وقت یک بار به ناخن هایتان استراحت دهید و بگذارید که لایه های رویی ناخن تان به مدت یک تا دو هفته نفس بکشد.

دست هایتان را به خوبی نمی شویید

اگر چه شما دست هایتان را در طول روز چند بار می شوید اما آیا به همان نسبت هم به ناخن هایتان اهمیت می دهید؟ اگر شما هنگام شستن دست ها، ناخن هایتان را نادیده بگیرید، باکتری ها در زیر ناخن هایتان جمع شده و منجر به بیماری و حتی عفونت می شوند. بنابراین روزی حداقل یک بار زیر ناخن هایتان را با برسی تمیز کنید.

از ناخن هایتان به عنوان وسیله استفاده می کنید

حتما شما هم برای باز کردن در بطری ها یا کندن تگ لباس ها از ناخن هایتان کمک می گیرید. اما آیا می دانید که این کار به ضرر ناخن هایان تمام می شود. بهتر است که از این پس به جای ناخن از قاشق استفاده کنید، در غیر این صورت پس از مدتی ناخن هایتان تغییر حالت داده و شکننده می شوند.

بدون دستکش ظرف می شوید

ناخن ها در آب متورم می شوند و پف می کنند که نتیجه آن ورقه ای شدن و ضعیف شدن ناخن هاست. علاوه بر آن، مواد شوینده نیز ناخن ها و پوست دست را خشک می کنند که باز هم به ضررتان است. از این رو، اگر نگران دست هایتان هستید، این بار که می خواهید ظرف بشوید، حتما دستکش به دست کنید.

عادت‌های بدی که به ناخن‎هایتان آسیب می‌رساند

در زمستان از ناخن هایتان محافظت نمی کنید

آیا فکرش را می کردید که سرمای هوا روی ناخن هایتان تاثیر منفی بگذارد؟ زمانی که هوا خشک می شود و دمای هوا نیز کاهش می یابد، حتما دستکش به دست کنید. البته قبل از آن، از کرم های نرم کننده برای مرطوب کردن دست تان کمک بگیرید، سپس دستکش بگذارید تا ناخن هایتان در معرض خشکی و سردی هوا قرار نگیرند.

بدون دستکش گردگیری می کنید

همان طور که شما برای ظرف شستن باید دستکش بگذارید، برای کارهای دیگری چون گردگیری هم باید دستکش به دست کنید. مواد شوینده در هر شرایطی موجب خشکی ناخن ها شده و به دست هایتان آسیب می رسانند.

ناخن هایتان را می جوید

یکی از عادات بد، ناخن جویدن است. شاید فکر کنید که تنها ایراد جویدن ناخن زشت بودن این عادت است اما این کار به خود ناخن های شما نیز آسیب های جبران ناپذیری می رساند. تحقیقات نشان داده افرادی که مدام ناخن هایشان را می جوند، رشد ناخن هایشان به شدت و به طور دائمی کاهش می یابد. علاوه بر ناخن، این عادت برای سلامت دهان و دندان شما نیز مضر است. با جویدن ناخن، باکتری هایی که در زیر ناخن هایتان قرار دارند، وارد دهان تان شده و بیماری هایی چون سرما خوردگی یا عفونت را به دهان تان منتقل می کند. بنابراین بهتر است که هر چه زودتر این عادت را کنار بگذارید.

از استون استفاده می کنید

استون ناخن ها را خشک می کند. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که هر روز ناخن هایتان به یک رنگ است و هر بار هم از استون برای پاک کردن آنها استفاده می کنید، باید بگوییم که با این کار فقط دارید به ناخن هایتان آسیب می رسانید. استون موجب خشکی ناخن های شما می شود که نتیجه آن ورقه ای شدن و حتی عفونت آنهاست. برای شما لاک پاکن ها بهترین گزینه اند.

عادت‌های بدی که به ناخن‎هایتان آسیب می‌رساند

تغذیه سالم ندارید

ناخن های شما بازتابی از غذاهایی هستند که مصرف می کنید. بنابراین اگر تغذیه شما بد باشد، دیگر نباید انتظار ناخن هایی سالم را داشته باشید. مواد غذایی حاوی آهن مانند تخم مرغ، اسفناج، گوشت قرمز و... موجب تقویت و استحکام ناخن هایتان می شوند. بنابراین به سلامتی تان اهمیت دهید تا ناخن هایی سالم و جذاب داشته باشید.

ساعات زیادی را در دریا و استخر می گذرانید

همانطور که گفتیم اگر ناخن های شما در مدت زمان زیادی در آب باشد، پف کرده و متورم می شوند. علاوه بر آن، احتمالا شما از کرم های ضد آفتاب نیز برای پوست تان استفاده می کنید. این کرم ها به دلیل مواد شیمیایی که دارند، به ناخن های شما آسیب می رسانند. حتی کلر داخل آب استخر نیز پوست، مو و به تبع ناخن های شما را خشک و آسیب پذیر می کند. برای جلوگیری از این وضعیت، ناخن هایتان را مدام با مرطوب کننده مرطوب نگه دارید.

کفش های تنگ می پوشید

حتما شنیده اید که کفش های تنگ به ناخن هایتان آسیب می رسانند، بله! این موضوع حقیقت دارد و به مرور موجب می شود که ناخن هایتان سیاه شده یا کج و موج رشد کنند. برای جلوگیری از این آسیب، از پوشیدن کفش هایی که به ناخن هایتان فشار می آورند، به شدت خودداری کنید.

منابع: rd ، insider

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون خيلي جالب بود

    • شقایق

      عالی

    • پرسپولیس سرخ آسمان

      مرسی از کمکتون خیلی عالی بود منم یکی از افراد اون افرادی هستم که ناخن هایم را می جوم با این مطلب ها سعی خودم را میکنم که دیگه ناخن هایم را نجوم باز هم از شما تشکر میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج