جاباما
۸۶۳۳۸۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فیس‌بوک چندتکه می‌شود؟

فشار روی فیس‌بوک به‌عنوان یک کمپانی با قدرت نامحدود افزایش‌یافته است. جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ در مصاحبه با آسوشیتدپرس از تقسیم فیس‌بوک به چند شرکت کوچک صحبت کرد.

خبرآنلاین: معاون سابق رئیس‌جمهور در دوران اوباما اعلام کرد به‌طورجدی به قوانین ضد تراست در مورد برخی کمپانی‌های آی‌تی ازجمله فیس‌بوک نپرداخته‌ایم.

ازآنجایی‌که غول‌های آی‌تی با زندگی روزمره آمریکایی‌ها عجین شده، میزان حساسیت نسبت به آن‌ها زیادتر از قبل شده است و به همین دلیل یکی از موضوعات موردبحث میان کاندیداهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شده است.

جو بایدن همچنین تأکید کرد باید به‌طورجدی به این موضوع بنگریم تا در صورت لزوم کمپانی‌هایی مانند فیس‌بوک را به چند شرکت کوچک تقسیم کنیم.

اخیراً الیزابت وارن دیگر رقیب دموکرات کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ از لزوم تنظیم مقررات جدید برای غول‌های آی‌تی مانند فیس‌بوک، گوگل،آمازون و ... گفته بود. وی تأکید کرده است که فیس‌بوک باید کمپانی‌هایی مانند واتس‌اپ و اینستاگرام را بفروشد.

جو بایدن در مصاحبه با آسوشیتدپرس نقطه نظرات الیزابت وارن را ستود و البته افزود باید کار کارشناسی به‌درستی صورت گیرد.

سناتور کامیلا هریس از کالیفرنیا نظری افراطی‌تر داشته و اخیراً اعلام کرد فیس‌بوک باید به‌طورکلی جمع شود. وی گفته بود رشد فیس‌بوک نگران‌کننده شده و حریم خصوصی افراد را در نظر نمی‌گیرد. وی روی تنظیم جدی و نظارت بیشتر تأکید کرد.

تنها افراد سیاسی خواستار برخورد با فیس‌بوک نیستند. کریس هیوز همکلاسی مارک زاکربرگ و از مؤسسین فیس‌بوک هفته گذشته گفت این کمپانی و زاکربرگ قدرت نامحدود پیداکرده و باید تجزیه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohsenkhalili

      دور ازجون مردم ما بدرک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج