جاباما
۸۶۳۳۹۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شناسایی محل شلیک گلوله با تلفن همراه

سروصدای زیاد در نبردهای نظامی معمولاً باعث می‌شود تا سربازان نتوانند محل دقیق شلیک را تشخیص دهند. اما با استفاده از یک فناوری جدید مبتنی بر گوشی‌های هوشمند این مشکل برطرف می‌شود.

خبرگزاری مهر: سروصدای زیاد در نبردهای نظامی معمولاً باعث می‌شود تا سربازان نتوانند محل دقیق شلیک را تشخیص دهند. اما با استفاده از یک فناوری جدید مبتنی بر گوشی‌های هوشمند این مشکل برطرف می‌شود.

فناوری جدید که به اختصار TCAPS نامیده می‌شود از هدفون‌های متعارف مجهز به میکروفون‌های کوچک در درون و بیرون آن برای ردگیری صدای دیگر سربازان، فیلتر کردن و پالایش کردن اصوات دریافتی و در نهایت شناسایی موقعیت تیراندازی دشمن استفاده می‌کند.

از این میکروفون‌ها می‌توان برای تسهیل برقراری ارتباط میان سربازان خودی نیز استفاده کرد. فیلتر الکترونیک نصب شده در این هدفون به گونه‌ای تعبیه شده که به از کار انداختن هدفون برای قطع صداهای بلند محیط اطراف ممکن می‌کند. به عنوان مثال، در زمان شلیک نیروهای خودی در فاصله نزدیک می‌توان هدفون را از کار انداخت تا صدای بلند، سرباز را آزار ندهد.

دقت بالای میکروفون‌های نصب شده در این هدفون هم شناسایی مسیر شلیک گلوله دشمن را ممکن می‌کند و هم یافتن موقعیت جغرافیایی سرباز متخاصم را تسهیل می‌کند. این سیستم که با همکاری پژوهشگران فرانسوی و آلمانی طراحی شده فعلاً در مرحله آزمایشی است و انتظار می‌رود با تجاری سازی آن تحولی بنیادین در عرصه نبردهای زمینی ایجاد شود.

برای تسهیل استفاده از این هدفون، یک اپلیکشن تلفن همراه نیز برای آن طراحی شده تا داده‌های هدفون از طریق بلوتوث به گوشی منتقل شود و الگوریتم تحلیلگر برنامه مذکور بعد از انجام محاسبات لازم موقعیت سرباز شلیک کننده را به فرد کاربر نشان می‌دهد. انتظار می‌رود استفاده عملیاتی از این فناوری از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نوع پیشرفته تر از نبض یاب هست.مثلا پنجاه متری یه ساختمون داخل واطراف ش نیروی انسانی باشد بصورت راداری عمل میکرد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج