جاباما
۸۶۳۴۱۶
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ظریف: برخی با خرابکاری دنبال تنش هستند

وزیر امور خارجه ایران گفت که این نگرانی وجود دارد که برخی با اقدامات و خرابکاری‌های مشکوک به‌دنبال دامن‌زدن به تنش در منطقه هستند.

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دهلی‌نو به‌سر می‌برد، پس از دیدار و گفتگو با سوشما سواراج وزیر خارجه هند درباره نتایج این نشست گفت: مذاکرات خوبی بود و درباره تحولات در بحث برجام و اقدامات جمهوری اسلامی توضیحات کافی داده شد و مواضع ایران تبیین شد. همان‌طور که ما در این روزها برای شرکای نزدیکمان از جمله روسیه مواضع جمهوری اسلامی را تبیین کردیم، اینجا (دهلی‌نو) هم تبیین شد.

وزیر خارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه‌ طرف‌ها و همچنین اهمیت اینکه ایران از منافع برجام بهره‌مند شده و باید اقدامات لازم صورت بگیرد، تأکید کرد. ما هم تأکید کردیم که جمهوری اسلامی در چارچوب برجام اقدامات را انجام داده است.

ظریف در ادامه افزود: همین‌طور درباره مسائل منطقه نیز با وزیر خارجه هند بحث و گفتگو کردیم. درباره خطراتی که افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و همین‌طور افرادی در منطقه تلاش دارند آن را تحمیل کنند، و در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد که با اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه ما در حال اتفاق افتاده است ــ البته ما قبلاً هم پیش‌بینی کرده بودیم از این‌گونه اقدامات را صورت خواهند داد ــ برای اینکه به تنش دامن بزنند نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین گفت:‌ در مورد مباحث مربوط به انرژی، استفاده از چابهار و همین‌طور روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند صحبت شد و میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش هر دو کشور برای تداوم این میزان صحبت و گفتگو شد. در مورد موضوع افغانستان و تحولاتی که اخیراً در افغانستان وجود دارد و مبارزه با تروریسم گفتگوهای بسیار خوبی انجام شد.

وزیر امور خارجه ایران در پایان گفت:‌ مواضع ما با هند در بسیاری از زمینه‌ها کاملاً همراه و هماهنگ است و این‌گونه گفتگوها و تبادل نظرها برای روابط دو کشور حتماً لازم و ضروری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو مستعمره انگلستان بتازید باهم برای ملکه جیره خور

    • بدون نام

      برجام ۱۲شرط ذلیل یاجنگ

    • بدون نام

      آقا ی ظریف شما همه دولتیهاخرابکارترازدیگران هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج